PORSCHE: RODZINA PANAMERY ROŚNIE O NOWE MODELE GTS (CENY)

porsche-gts1

Rodzina modelu Panamera rozrasta się – Porsche uzupełnia gamę m o dwa kolejne sportowe warianty. Panamera GTS oraz Panamera GTS Sport Turismo oferują znakomitą wydajność.

4-litrowy silnik V8 biturbo o mnocy 338 kW/460 KM, dynamicznie zestrojone układy podwozia, w tym trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne, a także unikalne elementy designu i wyposażenia – to wszystko jest propozycją dla koneserów.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Standardowe wyposażenie nowych aut obejmuje na przykład pakiet Sport Design z czarnymi elementami karoserii i licznymi obiciami z Alcantary w kabinie. Przy okazji Porsche poszerzyło ofertę systemów z zakresu komfortu oraz wspomagania kierowcy dla wszystkich wersji modelu Panamera o wyświetlacz head-up z licznymi możliwościami konfiguracji.

porsche-gts2

Silnik V8 i sportowy układ wydechowy

Sercem obu nowych modeli Porsche Panamera GTS jest silnik V8 biturbo o mocy 460 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 620 Nm. Łączy on doznania z jazdy z równie emocjonującym brzmieniem – standardowo współpracuje ze sportowym układem wydechowym. Jednostka, zaopatrzona w filtr cząstek stałych, pod względem bazowych parametrów przewyższa motor poprzednika o 15 kW (20 KM) oraz 100 Nm.

W połączeniu z seryjnym pakietem Sport Chrono zapewnia modelom Panamera GTS i GTS Sport Turismo świetne osiągi: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,1 sek. Ich prędkość maksymalna wynosi, odpowiednio, 292 i 289 km/h. Napęd na cztery koła Porsche Traction Management (PTM) oraz 8-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa PDK dostarczają moment obrotowy do kół bez przerw w dostawie siły napędowej.

porsche-gts3

Osiągi uzyskano tu przy zachowaniu umiarkowanego zużycia paliwa – jedynie 10,3 l/100 km (Sport Turismo: 10,6 l/100 km); emisje CO2 wynoszą 235 g/km (Sport Turismo: 242 g/km).

W standardzie montowane jest adaptacyjne, trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne, zapewniające elastyczną kontrolę i optymalną rozpiętość ugięcia sprężyn. Zostało ono obniżone o 10 mm, a system aktywnego tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM) otrzymał jeszcze bardziej sportowe nastawy. Duże hamulce (z tarczami o średnicy 390 mm z przodu, 365 mm z tyłu) zapewniają doskonałe opóźnienia przy hamowaniu.

porsche-gts4

Pakiet Sport Design z czarnymi akcentami

W porównaniu z poprzednikiem bazowy pakiet wyposażenia nowych modeli Panamera GTS został znacznie poszerzony. Sport Design z przednim pasem z nowymi, czarnymi akcentami, czarnym wykończeniem dolnej partii tyłu nadwozia oraz szeregiem ciemniejszych dodatków nadaje im bardziej atletyczny charakter. Modele GTS standardowo wyposażono w 20-calowe koła z obręczami Panamera Design.

Wnętrze wyróżnia się elementami z czarnej Alcantary oraz anodowanego aluminium. Seryjna specyfikacja obejmuje także podgrzewaną, wielofunkcyjną sportową kierownicę z łopatkami do zmiany biegów i wykończeniem z Alcantary oraz moduł Connect Plus z bogatą gamą cyfrowych usług. Opcjonalny pakiet wnętrza GTS pozwala personalizować kabinę samochodu za pomocą takich elementów, jak tarcza obrotomierza, przeszycia czy loga GTS w kontrastujących odcieniach Carmine Red lub Crayon.

porsche-gts5

Lista innowacji obejmuje cyfrowy kokpit Porsche Advanced Cockpit, systemy wspomagające takie jak InnoDrive, w tym adaptacyjny tempomat, czy opcjonalną tylną oś skrętną. Warianty GTS oferują również element, który debiutuje w całej palecie modelu Panamera – ekran head-up. Kierowca może go skonfigurować zgodnie z własnymi preferencjami. Kolorowy wyświetlacz prezentuje wszystkie istotne informacje bezpośrednio w polu jego widzenia.

Pierwsza w historii Panamera GTS Sport Turismo

Tradycyjnie w Porsche, akronim „GTS” Oznacza „Gran Turismo Sport”. W 1963 r. zadebiutował pierwszy dopuszczony do ruchu sportowy samochód Porsche z tym oznaczeniem, 904 Carrera GTS – i wprowadził wyścigową technikę wprost na otwarte drogi. Po nim pojawiły się modele 924 GTS oraz 928 GTS, które kontynuowały koncepcję „904” w latach 80. i 90.

porsche-gts6

W 2007 r. formuła GTS powróciła wraz z premierą modelu Carrera GTS. W 2011 r. zaprezentowano pierwszą generację Panamera GTS – dostępną wówczas wyłącznie jako sportowa limuzyna. Nowa Panamera GTS oferowana jest również z nadwoziem Sport Turismo.

Duża pokrywa bagażnika, niska krawędź załadunku, większa przestrzeń bagażowa i koncepcja siedzeń 4+1 sprawiają, że nowy wariant GTS, bazujący na modelu 2017, spełnia najwyższe standardy w zakresie codziennej wygody.

Nowe modele Panamera GTS można już zamawiać. Cena Panamery GTS zaczyna się od 641 230 zł, a Panamery GTS Sport Turismo – od 655 870 zł.

porsche-gts7

porsche-gts8