PORSCHE: ZIMOWA PREMIERA NOWEGO 911 W ALPACH

porsche911-n1

Po światowej premierze modelu podczas salonu samochodowego w Los Angeles pod koniec listopada 2018 roku, Porsche zaprezentowało nowe 911 na śniegu i lodzie.

Ósma generacja sportowego modelu została pokazana tym razem nie na tle palm, ale w Areit- Alm: wysoko nad austriackim miasteczkiem Zell am See. To jej pierwszy występ poza targami motoryzacyjnymi.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Aby dostarczyć nowe 911 do Alm, zlokalizowanego na wysokości 1408 m n.p.m., samochód przetransportowano helikopterem. W prezentacji udział wzięli ambasadorzy marki Walter Röhrl i Mark Webber, a także kierowcy fabryczni Timo Bernhard oraz Richard Lietz.

porsche911-n2

Inteligentne elementy sterowania oraz podwozia nowej 911-tki, a także systemy wspomagające łączą dynamikę klasycznego, tylno- silnikowego auta sportowego z wymogami cyfrowego świata. Wprowadzane obecnie na rynek modele Carrera S otrzymały nową generację sześciocylindrowych, turbodoładowanych silników – o imponującej mocy 331 kW (450 KM). Siła napędowa trafia do kół za pośrednictwem nowo opracowanej przekładni dwusprzęgłowej o 8 przełożeniach.

Nowy model w obu wariantach S przyspiesza od 0 do 100 km/h poniżej 4 sekund: z opcjonalnym pakietem Sport Chrono tylnonapędowe Coupé potrzebuje na to zaledwie 3,5 sek., a 911 Carrera 4S z napędem na cztery koła – jedynie 3,4 sek. Prędkości maksymalne wynoszą odpowiednio: 308 km/h oraz 306 km/h.

porsche911-n3

Cena 911 Carrera S w Polsce zaczyna się od 595 000 zł, a 911 Carrera 4S – od 633 000 zł. Ceny wariantów Cabriolet to, odpowiednio, od 664 000 zł oraz od 702 000 zł.

Dla uczczenia premiery nowej generacji 911 oddział Porsche Design prezentuje ściśle limitowany, oferowany w ramach specjalnej edycji zegarek 911 Chronograph Timeless Machine Limited Edition. Jego sprzedaż rozpocznie się w kwietniu 2019 r., a cena czasomierza to 4911 euro.

porsche911-n5

Prezentacja nowego Porsche 911 poprzedziła „GP Ice Race” w Zell am See – nową edycją wyścigu na lodzie, który wcześniej organizowano w latach 1937-74. Impreza odbyła się na sportowym lotnisku w Zell, a jej goście mieli okazję zobaczyć w akcji liczne historyczne i aktualne auta wyścigowe oraz rajdowe – w tym wiele modeli Porsche.

W gronie 130 uczestników driftujących po 600-metrowym lodowym torze byli m.in. zwycięzca Le Mans Hans- Joachim Stuck oraz ambasadorzy marki Porsche: Mark Webber i Walter Röhrl. Jeżdżono – co widac na zdjęciach – także innymi modelami 911 i to z różnych lat…

porsche911-n6