PSA CITROEN PEUGEOT: NAGRODA ECOBEST 2012

iOn 1_1008WC009

Grupa PSA Peugeot Citroën otrzymała nagrodę Ecobest 2012 za wprowadzenie na rynek rozwiązań technologicznych, dzięki którym samochody francuskiego koncernu są jeszcze bardziej przyjazne środowisku.

W 2012 roku PSA po raz kolejny została europejskim liderem pod względem niskiego poziomu emisji – produkowane przez nią pojazdy emitowały średnio 122,5 gramów CO2 na kilometr.


Zobacz także:
ECO
ROZMAITOŚCI


Christian Chapelle, dyrektor ds. budowy nadwozi i układów napędowych, odebrał nagrodę przyznaną przez jury złożone z dziennikarzy z 15 krajów Europy Środkowej i Wschodniej. Uroczystość odbyła się w obecności Kostísa Hadjidákisa, Ministra Transportu i Infrastruktury Grecji.

Członkowie jury uznali, że na szczególne wyróżnienie zasłużyły wysokoprężna technologia HYbrid4, której światowa premiera odbyła się w ubiegłym roku, oraz napęd mikrohybrydowy.

Co roku PSA inwestuje pokaźne kwoty, aby obniżać emisję CO2 wszystkich sprzedawanych przez koncern samochodów, niezależnie od ich przeznaczenia. Udoskonalenia układów napędowych w połączeniu z rozwiązaniami przyczyniającymi się do redukcji masy własnej pojazdów oraz poprawy ich właściwości aerodynamicznych umożliwiły osiągnięcie średniego poziomu emisji równego 122,5 gramów CO2 na kilometr. Oznacza to, że już w roku 2011 zostały spełnione wymogi, które Komisja Europejska wyznaczyła na 2015 rok.

W ofercie Grupy PSA znajduje się szeroka gama technologii, od konwencjonalnych silników spalinowych po napędy elektryczne.

– Nieustannie udoskonalane są silniki spalinowe, czego dobrym przykładem jest kompaktowa i wydajna trzycylindrowa jednostka EB o pojemności 1,0 litra.

– Koncern PSA Peugeot Citroën poszerzył gamę modeli dostępnych z technologią mikrohybrydową e-HDi, która powoduje wyłączanie się silnika na postoju, co w ruchu miejskim pozwala zaoszczędzić do 15 proc. paliwa i jednocześnie ograniczyć emisję CO2.

– W 2012 roku Grupa PSA po raz pierwszy zastosowała hybrydową technologię napędową HYbrid4 w wybranych modelach z silnikami wysokoprężnymi. Technologia HYbrid4 dostępna jest obecnie w Peugeot 508, 508 RXH oraz 3008, a także w Citroënie DS5. Niecały rok po wprowadzeniu na rynek modeli z tym napędem koncern PSA zajmuje w Europie drugie miejsce pod względem liczby pojazdów hybrydowych, z udziałem w rynku wynoszącym 14 proc.

– Koncern PSA Peugeot Citroën pozostaje liderem segmentu pojazdów elektrycznych we Francji oraz zajmuje drugie miejsce na Starym Kontynencie z wynikiem ponad 6 500 sztuk modeli Peugeot iOn oraz Citroëna C-Zero sprzedanych w 2012 roku. W 2013 roku w ofercie koncernu mają się pojawić lekkie samochody użytkowe z napędem elektrycznym.

Konstruktorzy i inżynierowie Grupy PSA prowadzą badania nad innowacyjnymi rozwiązaniami, które mają umożliwić dalszą redukcję poziomu emisji CO2. W szczególności warto zwrócić uwagę na niedawno ujawnione wyniki prac nad takimi rewolucyjnymi technologiami, jak:

Hybrid Air, czyli hybrydowy, benzynowo-powietrzny układ napędowy, który stanowi istotny krok w stronę budowy samochodu zużywającego zaledwie 2 litry paliwa na 100 kilometrów.

Selective Catalytic Reduction (SCR), czyli technologia, która umożliwia redukcję emisji tlenków azotu oraz ograniczenie zapotrzebowania na paliwo w silnikach wysokoprężnych. Od 2013 roku technologia SCR będzie standardowo stosowana we wszystkich modelach z napędem wysokoprężnym spełniających wymogi normy Euro 6.