PSA CITROEN PEUGEOT: NOWY SILNIK EB TURBO

P11144079

Philippe Varin, Prezes Zarządu PSA Peugeot Citroën oraz Denis Robin, Prefekt Regionu Pas-de-Calais, dokonali otwarcia linii produkcyjnej nowego silnika EB Turbo PureTech na terenie zakładu Française de Mécanique w Douvrin (Pas-de-Calais).

Grupa PSA Peugeot- Citroën zainwestowała w uruchomienie produkcji gamy silników EB PureTech łącznie 893 miliony euro, w tym: 455 milionów euro zostało przeznaczonych na prace badawczo-rozwojowe, a 438 milionów euro przeznaczono na budowę linii produkcyjnej we Francji.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Produkcja seryjna rozpocznie się z początkiem marca 2014 roku, a roczna zdolność produkcyjna linii wynosić będzie 320 000 jednostek.

Nowy, 3-cylindrowy silnik benzynowy cechuje się wysoką wydajnością, kompaktowymi wymiarami i modułową budową i jest jeszcze bardziej przyjazny dla środowiska. Jego moc wynosi od 110 do 130 KM. Zużycie paliwa i emisja CO2 zostały obniżone o 18 proc. i wynoszące od 102 do 110 g CO2/km w porównaniu do wolnossących silników wchodzących w skład gamy jednostek oferowanej przez Grupę.

Znacznie obniżona masa i mniejsze wymiary przyczyniają się do zapewnienia dobrych osiągów. Silnik charakteryzuje modułowa budowa: 40 proc. elementów pochodzi z wersji wolnossącej oraz innowacje technologiczne: 121 patentów zgłoszonych przez Grupę. Jednostka spełnia wymagania normy Euro 6.1, która będzie obowiązywała od września 2014 r.
=
Już od marca 2014 r. silnik ten będzie montowany w Citroënie C4 (110 g CO2/km) i Peugeocie 308 (107 g CO2/km), następnie w Peugeocie 208 (105 g CO2/km) i w końcu, od lipca 2014 r. w Citroënach C3 i DS3 (105 g CO2/km).

Silnik ten będzie produkowany we Francji i montowany w modelach aut produkowanych w zakładach Grupy PSA Peugeot Citroën w Europie. Od 2015 roku będzie również wytwarzany w Ameryce Łacińskiej oraz w Chinach z przeznaczeniem na lokalne rynki. Jednostka będzie stanowiła kluczowy atut w ekspansji Grupy na arenie światowej.

Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych, przyjaznych dla środowiska technologii, silnik EB Turbo PureTech pozwoli Grupie PSA Peugeot Citroën umocnić swoją pozycję lidera w dziedzinie produkcji samochodów o niskiej emisji CO2.