RAJD DU VAR 2011: CHMIELEWSKI CHCE OSIĄGNĄĆ METĘ

W dniach 25-27 listopada odbędzie się 57. Rajd du Var – finałowa runda asfaltowych Mistrzostw Francji. Kultowe alpejskie odcinki specjalne co roku przyciągają na start wyjątkowo liczną grupę zawodników z wielu krajów. W sezonie 2010 na trasach Rallye du Var błyszczał Robert Kubica, a w bieżącej edycji zawodów wystartuje fabryczny zespół Forda, z Jari-Matti Latvalą na czele.

Na liczącej 200 pozycji liście zgłoszeń nie zabrakło również polskich załóg. Biało – czerwonych barw bronić będą cztery Citroeny, a jednym z nich wystartuje zespół NEO – Petroeltech Rally Team w składzie Jan Chmielewski i Grzegorz Dachowski. Tegoroczni Mistrzowie Polski w grupie R przykleją na drzwi swojego DS3 R3 numer startowy 129.

Jan Chmielewski: Na zawody z bazą w Sainte-Maxime na Lazurowym Wybrzeżu wybieramy się na zaproszenie Citroen Racing. Trasy w departamencie Var są dla nas niewiadomą, ale domyślamy się, czego tam można się spodziewać. Boczne drogi w Alpach Prowansalskich mają charakter taki sam, jak trasy rajdów Antibes czy Monte Carlo i działają na zawodników jak magnes, czego dowodem jest niesamowicie długa lista zgłoszeń. Czeka nas 11 prób sportowych – dwie z nich mają po 8 km, ale pięć liczy sporo ponad 30 km. W piątek, sobotę i niedziele przed nami prawdziwe ściganie! Tym razem nie nastawiamy się na walkę o podium, a za cel stawiamy sobie osiągnięcie mety, gdyż zdajemy sobie sprawę z przewagi francuskich kierowców. Jestem jednak przekonany, że warto tam pojechać, aby doskonalić swoje umiejętności i za tę możliwość bardzo dziękuję moim sponsorom.

Grzegorz Dachowski: Z map wynika jasno, że na jednym kilometrze OS-u w Rallye du Var jest więcej zakrętów, niż w niejednym całym odcinku specjalnym naszych rajdów. Poprawnie to wszystko zapisać, a potem podyktować – to niełatwe wyzwanie. Uważam, że z punktu widzenia szkoleniowego taki start będzie dla nas bardzo pożyteczny. Naszym priorytetem jest przede wszystkim dojechanie do mety, bo każdy kilometr nieznanych odcinków specjalnych jest niezwykle cenny. Ważne jest i to, że właśnie tam odbędzie się finałowe spotkanie najlepszych uczestników Citroen Racing Trophy z różnych stron Europy.

Sponsorami zespołu są: marka narzędzi NEO, firmy PETROELTECH i WESEM oraz Automobilklub Rzeszowski, a patronat medialny sprawują Radio RMF FM i magazyn “Eurostudent”.

Zapraszamy do śledzenia wyników na żywo na stronie radu: var-rallye.fr oraz Francuskiej Federacji Sportu Samochodowego: www.ffsa.org.