RAJD RZESZOWSKI 2012: TRZECIA RUNDA CITROEN RTP

Po rozegranym w czerwcu Rajdzie Karnokoskim nadchodzi czas na trzecią rundę Citroën Racing Trophy Polska – Rajd Rzeszowski. Na trasach tego trudnego asfaltowego rajdu Citroeny DS3 R3 i C2-R2 MAX będą rywalizować o najwyższe miejsca w ośce, a co skuteczniejsi także w klasyfikacji generalnej.

Po wakacyjnej przerwie – którą część spędziło wypoczywając na urlopach, a część szukając możliwości dodatkowego treningu, startowała w rozgrywanych w tym okresie rajdach – zawodnicy spotkają się na kultowym Rajdzie Rzeszowskim którego trudna, asfaltowa trasa będzie po raz kolejny areną międzynarodowej rywalizacji. W jej skład wchodzić będzie trzynaście OS-ów, podzielonych na dwa etapy, o łącznej długości 185 kilometrów, z których najsłynniejsza i najdłuższa Lubenia będzie miała ich ponad 25.

Rajd rozpocznie się Superoesem w Rzeszowie, którego formuła przewiduje trzykrotne przejechanie ulicznej pętli, na którą zawodnicy będą wpuszczani w minutowych odstępach. Gościnne Podkarpacie, reprezentowane przez działaczy Automobilklubu Rzeszowskiego oraz zaprzyjaźnionego Autoklubu Košice, zorganizowało zawody o randze Pucharu FIA Strefy Europy Centralnej, Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Słowacji oraz Rajdowego Pucharu Polski.


Zobacz także:
RAJD RZESZOWSKI 2012: CITROENY W CZOŁÓWCE
RAJD RZESZOWSKI 2012: KAJETANOWICZ BEZKONKURENCYJNY (2. ETAP)
RAJD RZESZOWSKI 2012: EMOCJI NIE BRAKUJE (1. ETAP)
RAJD RZESZOWSKI 2012: SUPEROES DLA FRANCUZÓW
RAJD RZESZOWSKI 2012: SUREROES DLA KIBICÓW
RAJD RZESZOWSKI 2012: POWIEDZIELI PRZED STARTEM
RAJD RZESZOWSKI 2012: KAJETANOWICZ Z JEDYNKĄ
RAJD RZESZOWSKI 2012: RUSZA STRONA INTERNETOWA
RAJD RZESZOWSKI 2012: ZMIANA WARTY


Wśród 140-tu załóg, jakie przysłały swoje zgłoszenia, znajdą się wszystkie polskie ekipy Citroën Racing Trophy Polska.

Zobaczymy więc Jana Chmielewskiego z Jakubem Gerberem, którzy liderują w klasyfikacji CRTP 2012, mając na koncie 20 pkt. Dzięki dobrej postawie w pierwszej części sezonu, oraz doskonałemu przygotowaniu swojego Citroëna DS3 R3, są też najlepszą załogą w grupie R i zajmują wysokie 10-te miejsce w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Polski. Na Rajd Rzeszowski – który z racji tego że Janek jest wychowankiem miejscowego automobilklubu – traktują jako „domowy”, nie planują żadnych zmian.

Podobnie jak ich najwięksi konkurenci w bliźniaczym DS3 R3 – Szymon Kornicki i Robert Hundla. Zajmujący, z dorobkiem 16-tu punktów drugą lokatę w CRTP 2012, zawodnicy z Małopolski starają się zaliczać jak najwięcej rajdowych kilometrów, startując nie tylko Polsce ale i zagranicą. Pokazali dobre tempo na pierwszych oesach, przerwanego Rajdu Bohemia, który miał być treningiem przed dalszą częścią sezonu. To oni są największym zagrożeniem dla liderów, również pokazując w tym sezonie skuteczną jazdę. Miejmy nadzieję, że ich rywalizacja będzie dla kibiców wyjątkowo atrakcyjna!

Radosław Raczkowski, jeżdżący trzecim Citroënem DS3 R3, zgłosił się do rajdu z nowym pilotem Łukaszem Gwiazdą. Również oni mieli zamiar zdobywać doświadczenie w przerwanej rundzie Mistrzostw Słowacji. Przejechali tam jednak tylko dwa oesy, więc wspólne szlify będą z konieczności zdobywać na próbach sportowych wokół Rzeszowa. Zobaczymy jak zmiana ta wpłynie na postawę młodej załogi Citroën Racing Trophy.

Tomasz Gryc z Michałem Kuśnierzem, po nieudanym Rajdzie Karkonoskim, na pewno będą chcieli pokazać się z jak najlepszej strony, wyciskając maksimum z ich Citroëna C2 R2 MAX. Kierowca z Warszawy nieraz podkreślał, że lubi wąskie i równe asfalty Rajdu Rzeszowskiego. Ich specyficzna konfiguracja wymaga nieustannej koncentracji od kierowcy i pilota, a od samochodu doskonałego przygotowania. To tutaj hamulce rajdówek narażone są na największe obciążenia, a przejazd przez bród na OS-ie Lubenia, powoduje pękanie nagle schładzanych tarcz hamulcowych i zalewanie komór silnikowych falami wody. Ich zeszłoroczny występ nie rozpoczął się dobrze, bo już na pierwszym OS-ie zanotowali 10-cio minutową stratę i nie mieli szans na włączenie się do walki. Teraz ma być zdecydowanie lepiej.

Również u Tomka Żerebeckiego zmiany: Michała Grudzińskiego na prawym fotelu pilota, zastąpił Maciej Machela, poprzednio pilot Łukasza Markowskiego który również startował w Citroën Racing Trophy. Samochód natomiast się nie zmienił i nadal będzie to bezkonkurencyjny w swojej kategorii Citroën C2 R2 MAX. Warto wspomnieć, że Tomek Żerebecki tym samochodem startuje również w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski i jest aktualnym mistrzem w klasie A-1600.

Citroën Rally Challenge, rozgrywany w ramach Rajdowego Pucharu Polski, po rajdach: świdnickim, mazowieckim i karkonoskim, podczas Rajdu Rzeszowskiego będzie miał swoją czwartą odsłonę. Trzy załogi: Hupało/Fiołek, Mularczyk/Rogóż i Ogryzek/Cieślar w Citroënach C2 R2 będą walczyć podczas sześciu sobotnich odcinków specjalnych, podzielonych na dwie pętle, których łączna długość będzie liczyć blisko 80-siąt kilometrów.