RAJD ŚWIDNICKI 2013: CITROENY DS3 POKAZAŁY KLASĘ

RS 80_D3_01

Po długiej, zimowej przerwie do Świdnicy zjechali zawodnicy i zespoły pragnące rozpocząć rywalizację w tegorocznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski oraz w Rajdowym Pucharze Polski.

Pierwsza runda obu cykli, rozgrywana tradycyjnie w Górach Sowich zgromadziła łącznie 93 załogi, które zmagały się w bardzo trudnych, pozimowych warunkach na czternastu asfaltowych odcinkach specjalnych. W tych niezwykle trudnych warunkach załogi Citroën Racing Trophy Polska pokazały klasę plasując się na najwyższych miejscach klasyfikacji pojazdów napędzanych na przednią oś!


Zobacz także:
RAJDY


Większą część nawierzchni odcinków specjalnych Rajdu Świdnickiego Krause pokrywała woda, wypływająca z topniejących na poboczach zwałów śniegu, a w wielu miejscach asfalt pokryty był żwirem. Zapoznanie z trasą odbywało się jeszcze w wielu fragmentach po śniegu, ale na szczęście podczas rajdu wiosenna aura wygrała i oesy w ostatniej chwili odsłoniły właściwą nawierzchnię, choć często była ona tylko na szerokość samochodu!

RS 81_D300_02

W tych trudnych warunkach do walki o pierwsze punkty w Citroën Racing Trophy 2013, stanęły cztery załogi w przednionapędowych Citroënach DS3 R3. W składzie trzech zespołów mogliśmy zobaczyć dobrze znanych z lat ubiegłych zawodników: Janka Chmielewskiego z pilotem Robertem Hundlą, Szymka Kornickiego z powracającym na prawy fotel po przerwie poświęconej na uzyskanie tytułu doktorskiego Piotrem Zegarmistrzem oraz Radka Raczkowskiego z Łukaszem Gwiazdą. Jako czwarta, do rodziny Citroëna po dwuletniej przerwie, powróciła załoga Radek Typa i Szymon Gospodarczyk, która na Rajdzie Świdnickim po raz pierwszy miała okazję usiąść za kierownicą najnowszego deesa.

Sprawili oni małą sensację na początek rajdu, wygrywając pierwszy odcinek I etapu – Witoszów, który poprzedzony był dwiema krótkimi próbami rozegranymi w piątek na ulicach Świdnicy. Potem niestety nie przewidzieli gwałtownego opadu deszczu na 5-tym oesie „Świerki 1” i nie najlepiej dobrali opony, co spowodowało ok. 1,5 minutową stratę do najszybszych na tym odcinku Chmielewskiego i Hundli, którzy wygrali jeszcze odcinki „Świerki 1” i „Walim 2” i objęli prowadzenie po pierwszym dniu rajdu, pokazując, że w tym roku będą załogą z którą trzeba się będzie liczyć w walce o zwycięstwo.

RS 82_D3

Pozostali nie zamierzali jednak tanio sprzedać skóry i pokazywali, że rywalizacja w tym roku będzie bardzo wyrównana. Szymon Kornicki z Piotrem Zegarmistrzem na swoje konto zapisali zwycięstwa w pierwszym przejeździe piątkowego prologu a także siedemnastokilometrowego, kultowego odcinka Zagórze- Walim. Za to Radosław Raczkowski z Łukaszem gwiazdą popisali się najlepszymi czasami na dwóch odcinkach drugiej sobotniej pętli „Witoszów 2” i „Świerki 2”, lecz na ich wynik wpłynęła trzyminutowa strata, spowodowana koniecznością zmiany koła, uszkodzonego na czwartym OS-ie.

Na tle innych załóg w samochodach z napędem na jedną oś, klasyfikowanych jako 2WD, zawodnicy CRTP wypadali bardzo dobrze, zajmując czołowe miejsca i notując kolejne zwycięstwa OS-owe.

Drugiego dnia rywalizacja była wyjątkowo wyrównana. Załogi kończyły długie, kilkunastokilometrowe odcinki specjalne z różnicą nie przekraczającą kilku sekund! Wyjątkiem był odcinek z Rozciszowa do Walimia, gdzie na słynnych patelniach załoga Raczkowski – Gwiazda jak wiele innych załóg w tym miejscu, popełniła błąd kosztujący ich dodatkowe trzy minuty.

RS 84_432_D3

Zwycięsko z tej walki wyszedł aktualny mistrz Citroën Racing Trophy Polska – Jan Chmielewski, pilotowany w tym sezonie przez aktualnego wicemistrza – Roberta Hundlę, którzy na swoje konto zapisali 25 punktów do klasyfikacji, oraz odebrali na mecie, zlokalizowanej na rynku w Świdnicy, czek za zwycięstwo o wartości 4000 Euro, potwierdzając swój prymat na początku sezonu.

Drudzy, ze stratą 1 minuty i 11 sekund, na finiszu zameldowali się Szymon Kornicki z Piotrem Zegarmistrzem, wzbogacając się o 18 punktów i 2500 Euro, tym samym pokazując że i w tym sezonie będą walczyć o najwyższe laury.

Jako trzecia załoga CRTP 2013, rajd ukończyli debiutujący w Citroënie DS3 R3, Radosław Typa z Szymonem Gospodarczykiem, co jest dobrym prognostykiem na dalszą część sezonu. 15 punktów i 1500 Euro to dobra zaliczka na przed kolejnymi rundami.

RS 83_D300_02

Czwarte miejsce załogi Radosław Raczkowski i Łukasz Gwiazda nie do końca odzwierciedla możliwości tej ambitnej załogi. Zwycięstwa na oesach i dobra forma w trakcie całego rajdu pokazują, że również oni będą się liczyć w tegorocznej rywalizacji Citroën Racing Trophy Polska.

Kolejna odsłona rywalizacji CRTP 2013 będzie miała miejsce pod koniec maja w Wiśle, gdzie Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski zawitają ponownie po wieloletniej przerwie.

Nieoficjalna klasyfikacja CRTP 2013 po 1 rundzie:
1. Chmielewski i Hundla – 25 pkt.;
2. Kornicki i Zegarmistrz – 18 pkt.;
3. Typa i Gospodarczyk – 15 pkt.;
4. Raczkowski i Gwiazda – 12 pkt.