RAJD SZWECJI 2017: NIE MA NEUVILLE DOBRA JAZDA NASZYCH (2. ETAP)

rsz_2-1

Jari- Matti Latvala i Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) stanęli przed szansą wygrania Rally Sweden, drugiej rudy mistrzostw świata FIA WRC.

Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC) , którzy liderowali wyraźnie w zawodach, po raz kolejny nie wytrzymali presji psychicznej i stracili możliwość odniesienia sukcesu.


Zobacz także:

RAJDY

RAJD SZWECJI 2017


 

Po niespełna drugim etapie ścigania się w Szwecji i Norwegii wydawało się, że nikt nie jest w stanie zagrozić ekipie Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC). Tymczasem stało się inaczej, podanie jak w pierwszej rundzie faworyci zdecydowanie zawiedli…

rsz_2-5

Ale po kolei.

Pierwsza pętla drugiego etapu składała się z trzech odcinków specjalnych. Wszystkie wygrali Ott Tänak i Martin Jarveoja (Ford Fiesta WRC) zmniejszając wyraźnie stratę (do 9,2 sek.) do zajmujących drugą lokatę, Jari- Mattiego Latvali i Miikki Anttili (Toyota Yaris WRC) oraz oddalając się na 14,2 sek. od Mistrzów Świata i liderów klasyfikacji 2017, pary Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Ford Fiesta RS WRC).

Francuzi wyprzedzili tymczasem Krisa Meeke i Paula Nagle (Citroën C3 WRC), mając nad nimi 14,1 sek. przewagi. Z szóstej na dziesiątą pozycję spadli i John Kennard (Hyundai i20 Coupe WRC).

Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot (Ford Fiesta R5) tracili na OS-ach odpowiednio: 2.21,0 min., 1.11,0 min. oraz 1.004 min. Zawodnicy Automobilklubu Polski w klasyfikacji generalnej spadli o jedno miejsce, wyprzedzeni przez Juho Hänninena i Kaja Lindströma (Toyota Yaris WRC).

rsz_2-2

Dwunasty odcinek specjalny Knon 2 (31,6 km) został odwołany. Ott Tänak podczas pierwszego przejazdu uzyskał bowiem zawrotna prędkość maksymalną: 137,81 km/h. Zespół Sędziów z powodu znacznego przekroczenia norm regulaminowych FIA postanowił, ze względu bezpieczeństwa, zarządzić wolny przejazd.

OS 13 to ostrożniejsza jazda lidera – Thiery Neuville zajął trzecie miejsce tracąc do Jari- Mattiego Latvali 1,2 sekundy (drugi był Ott Tänak). Hayden Paddon i John Kennard awansowali w tabeli przed parę Stéphane Lefebvre i Gabin Moreau (Citroën DS3 WRC). Jarek Kołtun i Irek Pleskot na mecie (1.16,3 min.).

Próba czternasta to dramat Krisa Meeke i Paula Nagle – załoga Citroena opuściła drogę notując 8.39,2 minuty straty i spadając na 13. miejsce w rajdzie. OS wygrał lider, Thiery Neuville wyprzedzając Sebastiena Ogiera i Otta Tanaka. Do “10” weszli dzięki temu liderzy w WRC2, Tidemand Pontus i Jonas Andersson (Skoda Fabia R5). Załoga Automobilklubu Polski (1.01,9 min.) awansowała o jedną pozycję.

rsz_2-3

Ostatni OS to porażka Neuvlle’a, który niefortunnie uderzając w bandę stracił szansę na zwycięstwo. Jari Matti Latvala otrzymał szansę i wysunął się na czoło. Ott Tänak jest tuż za faworytem, tracąc zaledwie 3,8 sekundy. W ataku na wyższą pozostaje Sebastien Ogier.

Ostatni, OS drugiego etapu – Special Stage Karlstad 2 (1,9 km) wygrali Dani Sordo i Marc Martí (Hyundai i20 Coupe WRC). Różnice na mecie były sekund sekundowe. Do “dziesiątki” awansowały dwie załogi WRC2: Tidemand Pontus i Jonas Andersson (Skoda Fabia R5) oraz Teemu Suninen i Mikko Markkula (Ford Fiesta R5).

Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot (Ford Fiesta R5) walczyli dzielenie i są na mecie!

rsz_2-4

Ostatni, trzeci etap to tylko trzy odcinki specjale. Wyniki rajdu poznamy w niedzielę po południu.

Wyniki Rally Sweden po 2. etapie
1. Jari- Matti Latvala i Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) – 2:04.59,3 godz;
2. Ott Tänak i Martin Jarveoja (Ford Fiesta WRC) – strata 3,8 sek.;
3. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Ford Fiesta RS WRC) – 16,6 sek.;
4. Dani Sordo i Marc Martí (Hyundai i20 Coupe WRC) – 1.39,5 min.;
5. Craig Breen i Scott Martin Scott (Citroën C3 WRC) – 1.54,3 min.;
6. Elfyn Evans i Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC) – 3.44,7 min.;
7. Hayden Paddon i John Kennard (Hyundai i20 Coupe WRC) – 5.00,2 min.;
8. Stéphane Lefebvre i Gabin Moreau (Citroën DS3 WRC) – 5.47,0 min.;
9. Tidemand Pontus i Jonas Andersson (Skoda Fabia R5) – 6.36,7 min.;
10. Teemu Suninen i Mikko Markkula (Ford Fiesta R5) – 7.52,9 min.;
25. Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot (Ford Fiesta R5) – 25.19,3 min.

Fot.: Red Bull (Jaansus Ree) oraz Citroen i Hyundai