RENAULT: PIERWSZA INTELIGENTNA WYSPA NA PORTO SANTO

Renau-Zoe987

Grupa Renault oraz dostawca energii Empresa de Electricidade da Madeira łączą się w celu przyspieszenia przemian energetycznych na portugalskiej wyspie Porto Santo.

Ten inteligentny ekosystem elektryczny opiera się na czterech filarach: samochodach elektrycznych, stacjonarnym magazynowaniu energii, inteligentnym ładowaniu i ładowaniu odwracalnym.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Grupa Renault połączyła siły z EEM, zajmującym się produkcją, przesyłem i dystrybucją energii elektrycznej na portugalskich wyspach Maderze i Porto Santo. Stworzony ekosystem będzie częścią innowacyjnego programu realizowanego na wyspie pod nazwą „Smart Fossil Free Island”, wdrażanego przez władze lokalne z Madery.

Celem jest przyspieszenie przemiany energetycznej na wyspie. Zakład energetyczny EEM, odpowiedzialny za projekty energetyczne i dotyczące pojazdów elektrycznych w ramach Smart Fossil Free Island, wybrał Grupę Renault na partnera w zakresie rozwiązań z dziedziny mobilności elektrycznej.

Dzięki wykorzystaniu elektrycznych samochodów, regenerowanych akumulatorów, inteligentnego ładowania oraz ładowania odwracalnego ta premierowa w skali światowej „inteligentna wyspa” ma zwiększyć niezależność energetyczną obszaru i przyczynić się do rozwoju produkcji energii odnawialnej. Grupa Renault, EEM i ich partnerzy pracują już od początku roku nad projektem, który będzie realizowany przez 18 miesięcy.

– Cieszymy się, że możemy wspólnie z EEM i władzami z Madery stworzyć nowatorski, inteligentny ekosystem elektryczny, pokazując tym samym, że rewolucja elektryczna poprawia nie tylko transport, ale i nasze codzienne życie. Naszym celem jest zbudowanie modelu, który będzie powtarzalny także na innych wyspach, w eko- dzielnicach lub miastach… powodowani wciąż tą samą potrzebą rozwijania na wielką skalę rozwiązań z zakresu mobilności elektrycznej dostępnych dla wszystkich – powiedział Eric Feunteun, dyrektor ds. programu pojazdów elektrycznych i nowych projektów.

Projekt ten świadczy o zaangażowaniu Grupy Renault w partnerstwo prywatno- publiczne w celu tworzenia rozwiązań zrównoważonej mobilności dla wszystkich, zgodnie ze strategią grupy, która chce stać się ważnym podmiotem w ekosystemach elektrycznych i dostawcą rozwiązań z zakresu inteligentnej mobilności dla miast przyszłości. Przy projektowaniu ekosystemu Grupa Renault chce wykorzystać swoje samochody elektryczne, które są liderami na rynku europejskim oraz sprawdzone rozwiązania technologiczne.

Projekt obejmuje trzy części. W pierwszej kolejności 20 mieszkańców Porto Santo, którzy zgłosili się na ochotnika, będzie korzystało z 14 ZOE i 6 Kangoo Z.E. do codziennego użytku. Pojazdy te będą ładowane w sposób inteligentny (smartcharging) w 40 połączonych w sieć punktach ładowania prywatnych lub publicznych, rozmieszczonych na wyspie przez EEM i Renault.

Do końca tego roku zostanie zwiększona funkcjonalność systemu. Samochody będą w stanie dostarczać energię elektryczną w chwilach szczytowego poboru mocy. Nie tylko będą ładowały się w sposób inteligentny, ale będą mogły również służyć do czasowego magazynowania energii. Ponadto regenerowane akumulatory pochodzące z samochodów elektrycznych Renault będą wykorzystywane także do czasowego magazynowania energii wytwarzanej przez elektrownie słoneczne i wiatrowe na Porto Santo.

Energia będzie magazynowana bezpośrednio po wytworzeniu, a następnie wprowadzana do sieci na potrzeby lokalne. Część tych akumulatorów pochodzi z wyspy Madery. Grupa Renault pokazuje w ten sposób po raz pierwszy, że potrafi wykorzystywać regenerowane akumulatory w ramach lokalnego ekosystemu.

Grupa Renault wykracza poza swoją rolę producenta samochodów i, wraz ze swymi partnerami, staje się aktywnym podmiotem inteligentnych ekosystemów elektrycznych. W ramach projektu Porto Santo nawiązała współpracę z różnymi podmiotami z sektora energetycznego: Bouygues Energies et Services, The Mobility House oraz ABB.