SKODA: AKADEMII NIE STRASZNA PANDEMIA – ZDALNE NAUCZANIE

Akademia Škody naucza w trybie online. Tak dzieje się od ubiegłego roku, a przyczyną jest oczywiście koronawirus. Na razie nic się nie zmieni.

Stażyści i studenci placówki szkoleniowej marki mogą korzystać z programu wirtualnego, który jest nieustannie rozwijany.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Marka przyspiesza także edukację pracowników w dziedzinie elektromobilności: do tej pory specjalne kursy ukończyło ponad 16 500 osób, poszerzając swoje kwalifikacje.

Gdy produkcja w czeskich fabrykach została wstrzymana podczas pierwszej fali pandemii COVID-19, zawieszono również programy szkoleniowe. W odpowiedzi na tę sytuację Akademia Škody jeszcze bardziej zdigitalizowała swoje kursy i skoncentrowała się na webinarach transmitowanych na żywo. Już przed pandemią producent zainwestował w sprzęt wymagany do nauczania na odległość. Ponadto placówka szkoleniowa marki opracowała nowe narzędzia internetowe.

Aby wesprzeć pracowników i menedżerów w przejściu do pracy zdalnej, Škoda uruchomiła projekt #STRONGERTOGETHER. Oprócz wyposażenia technologicznego producent samochodów zapewnia swoim pracownikom odpowiednie materiały, przewodniki i możliwości dokształcania, aby mogli efektywnie przystosować się do pracy zdalnej. Menedżerowie uczą się nowych technik prowadzenia zespołów w zmieniających się warunkach, a Akademia ŠKODY opracowała podręczniki i kursy, które wspierają ten proces.

Szeroka gama szkoleń

Gdy wraz z nadejściem pandemii COVID-19 przechodzono na prace zdalną, marka kontynuowała swoje specjalne programy szkoleniowe poświęcone e-mobilności. Już ponad 16500 osób ukończyło programy wprowadzone w 2016 roku, przeznaczone nie tylko dla pracowników i studentów, ale także dla dostawców. Od 2017 roku wszyscy stażyści ze szkoły zawodowej producenta przechodzą szkolenie z elektromobilności dostosowane do wybranych przez nich zawodów.

W 2020 roku marka uruchomiła kolejny kurs w tej dziedzinie, który ukończyło już ponad 700 uczestników. W trakcie cyfrowej transformacji szkolenia IT stały się ważniejsze niż kiedykolwiek. Producent oferuje szerokie spektrum szkoleń, od wstępnego kursu rozwoju zawodowego po kompleksowe programy szkoleniowe w zakresie IT.

Pracownicy mogą na przykład szkolić się na młodszych analityków danych. Firma przywiązuje dużą wagę do stosowania najnowocześniejszych technologii wykorzystywanych na stanowiskach pracy, np. w dziedzinie hydrauliki i pneumatyki czy w systemach sterowania. Marka przygląda się również aktualnym trendom szkoleniowym i wykorzystuje przestrzeń online z elementami grywalizacji w e-learningu.

Zaufanie i odpowiedzialność

Pracownicy produkcyjni i operacyjni przebywający na kwarantannie mają możliwość pracy zdalnej od 18 stycznia br. Od 25 stycznia dotyczy to również pracowników technicznych i handlowych, których obszar pracy dotychczas powodował, że nie mogli pracować w takim trybie. Charakter mobilnej pracy sprawia, że pracownicy podnoszą kwalifikacje.

Możliwość pracy zdalnej dla personelu produkcyjnego i operacyjnego, a także personelu handlowego oraz technicznego jest projektem pilotażowym przygotowanym we współpracy ze związkiem KOVO. Umowa opiera się nie tylko na zaufaniu marki do pracowników, ale także na odpowiedzialności za ich zdrowie oraz na zapewnieniu dobrych warunków do życia i pracy.

Škoda współpracuje z około 20 czeskimi uczelniami, promując dialog między biznesem a nauką. Absolwenci uniwersytetów mają zapewnione staże zawodowe w kraju i za granicą. Ponadto program rozwoju dla doktorantów umożliwia konsultacje pracy doktorskiej z ekspertami marki. Od 2019 roku marka uhonorowała najlepszy doktorat roku nagrodą pieniężną „Laurin & Klement” w wysokości 80 000 koron czeskich.