SKODA: FABIA R5 NA RAZIE W PASKI – JAK ZEBRA

Sko1_r5

Nowy samochód rajdowy Škody budzi wielkie zainteresowanie kibiców sportu samochodowego. Nagrania i zdjęcia nowej, wyczynowej Fabii R 5 w kamuflażu rozprzestrzeniają się w zawrotnym tempie na Facebooku, Youtubie i Twitterze.

Studyjna wersja tego najbardziej zaawansowanego technologicznie modelu, opracowanego w Mladá Boleslav, będzie po raz pierwszy zaprezentowana publiczności podczas targów motoryzacyjnych Essen Motor Show w dniach 29 listopada – 7 grudnia.


Zobacz także:

SPORT


 

Samochód w malowaniu w zebrę był już testowany przez Jana Kopecký’ego, czeskiego kierowcę rajdowego, zawodnika Škoda Motorsport, który ze swoim zespołem zdobył tytuł Rajdowego Mistrza Azji i Pacyfiku.

Sko2_r5

Jest on jednym z czterech kierowców rozwijających nową, rajdową broń Škody, następczynię utytułowanej na całym świecie Fabii S2000. Grono testerów obejmuje także aktualnego Rajdowego Mistrza Europy, Fina Esapekka Lappi, oraz doświadczonych zawodników: Belga Freddy’ego Loixa i wielokrotnego Mistrza Austrii, Raimunda Baumschlagera.

– Rozpoczęty w styczniu 2014 roku projekt rozwoju modelu R 5 idzie zgodnie z planem. Naszym celem jest uzyskanie homologacji rajdowej samochodu najpóźniej do połowy 2015 roku. Wtedy też spodziewany jest rajdowy debiut Fabii R 5 – mówi dyrektor Škoda Motorsport, Michal Hrabánek.

Poza wyczynowym nadwoziem ta zawodnicza wersja będzie cechować się także najbardziej zaawansowanymi technologiami z dziedziny motorsportu.

W odpowiedzi na nowe przepisy organizacji FIA model ten wyposażony jest w silnik 1600 cm3 z turbodoładowaniem – to duża zmiana wobec dotychczas stosowanego w Fabii S2000 dwulitrowego silnika wolnossącego. Jej następczyni wyposażona jest także w pięciobiegową skrzynię sekwencyjną. By spełnić wymogi homologacyjne, waga Fabii R 5 będzie wynosić 1230 kg.