SKODA: JUŻ PÓŁ MILIONA POSADZONYCH DRZEW W CZECHACH

sko_drzewa1

Projekt „Jedno drzewo zasadzone za każdą Škodę sprzedaną w Czechach” osiągnął właśnie jubileuszowy moment: od 2007 roku przybyło w jego ramach już pół miliona drzew.

Wartość ta odzwierciedla liczbę sprzedanych nowych samochodów marki na jej rodzimym rynku w latach 2007–2014.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Jubileuszowe, półmilionowe drzewo zostało zasadzone w centralnych zakładach marki w Mladá Boleslav przez uczniów Zawodowej Szkoły Mechanicznej Škody.

Jedno drzewo przypada na każdy samochód poruszający się po drogach. Projekt zrównoważonego środowiska jest niewątpliwie dla marki powodem do dumy. Producent zasadził już drzewa w pięćdziesięciu lokalizacjach w miastach i wsiach całej Republiki Czeskiej. Jubileuszową roślina jest świerk srebrny, zdobiący teraz centralne zakłady produkcyjne.

– Jako czeski producent samochodów bardzo dbamy o ochronę środowiska w naszym kraju. Projekt „Jedno drzewo zasadzone za każdą Škodę sprzedaną w Czechach” spotkał się z rewelacyjnym przyjęciem. Dzięki wspólnemu zaangażowaniu naszej firmy i jej pracowników przez ostatnie dziewięć lat w Czechach przybyło już pół miliona drzew. W rezultacie marka w widoczny i trwały sposób przyczyniła się do ochrony środowiska. Każde jedno z zasadzonych przez nas drzew jest symbolem sukcesu marki – mówi Bohdan Wojnar, członek Zarządu Škody odpowiedzialny za HR.

Projekt od 2007 roku systematycznie zmienia krajobraz Czech na zielony. Nowe drzewa pomagają miastom w całym kraju. Jest najintensywniej prowadzony jest w regionach, gdzie Škoda posiada swoje zakłady produkcyjne. W tym roku zasadzono już 70 200 drzew we współpracy z lokalnymi partnerami, notując jeszcze lepszą wydajność niż w zeszłych latach.

Od samego początku w projekcie aktywny udział biorą pracownicy, pomagając zarówno w poszukiwaniach odpowiednich miejsc na drzewa, jak i w ich sadzeniu.

Przedsięwzięcia skupione na lokalnej społeczności i mające na celu ochronę środowiska stanowią bardzo ważny punkt w strategii społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) na rodzimym rynku marki. Strategia ta oparta jest na czterech kierunkach działań: bezpieczeństwie ruchu drogowego, edukacji technicznej, wspieraniu dzieci i mobilności bez barier. Uwzględnia także szeroko pojętą ochronę środowiska i aktywne wsparcie regionów, w których zlokalizowane są fabryki.