SKODA: OCTAVIA G-TEC Z FABRYCZNĄ INSTALACJĄ GAZOWĄ CNG

SKODA

W Polsce debiutuje Skoda Octavia G-TEC CNG, która przejedzie aż 1 330 km bez tankowania dzięki wykorzystaniu benzyny i gazu ziemnego.

Nowa wersja napędowa trzeciej generacji modelu, zadebiutowała w marcu bieżącego roku na targach samochodowych w Genewie w wersjach nadwoziowych limuzyna i kombi. Teraz trafi na drogi w naszym kraju.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Cały układ napędowy został poddany modyfikacjom, by najlepiej wykorzystać potencjał napędu dwóch paliw: benzyny bezołowiowej i gazu CNG. Dzięki temu udało się osiągnąć imponujący wynik średniego zużycia tylko 5,3 m3 CNG na 100 km. Przekłada się on nie tylko na znaczne obniżenie kosztów eksploatacji samochodu, ale i ochronę środowiska: spalanie metanu jest bardziej ekologiczne, a średnia emisja CO2 wynosi zaledwie 97 g/km. Dla porównania emisja z porównywalnego silnika benzynowego wynosi 120 g/km.

SKODA

– Sprężony gaz ziemny jest ważnym elementem w strategii zrównoważonego rozwoju Škody. Trafia zatem do najlepiej sprzedającego się modelu naszej marki. Wykorzystanie CNG ma sens, ponieważ łączy korzyści wynikające z ochrony środowiska z jeszcze niższymi kosztami jazdy. Wersja G-TEC czyni rodzinę modelową Octavii jeszcze atrakcyjniejszą i bardziej ekologiczną – mówi członek Zarządu marki ds. Rozwoju, Frank Welsch.

Nowa Octavia G-TEC CNG napędzana jest turbodoładowanym silnikiem 1.4 TSI o mocy 110 KM. Specjalna wersja, oprócz przystosowania do wykorzystywania dwóch rodzajów paliwa, wyposażona jest także w systemy Start-Stop i odzyskiwania energii z hamowania. Bardzo wydajna konstrukcja spełnia najwyższą normę emisji spalin Euro6.

Połączona siła dwóch paliw niesie wiele korzyści, w tym także zwiększenie zasięgu. Wykorzystując tylko gaz CNG nowy model przejedzie aż 410 kilometrów bez tankowania. Benzyna bezołowiowa wystarczy na przejechanie kolejnych 920 kilometrów, razem składając się na imponujący zasięg 1 330 kilometrów. Teoretycznie więc przy starcie z pełnymi zbiornikami paliw Octavia G-TEC CNG pokonałaby bez tankowania po drodze trasę z Warszawy do Wenecji lub z Poznania do Paryża.

Octavia 1.4 TSI 81 kW (110 KM) G-TEC CNG doskonale spisała się w tegorocznym, XII Superteście Ekonomii. Prowadzony przez ubiegłorocznego zwycięzcę, Instruktora Szkoły Auto Škoda, Michała Wiatra samochód, na trasie długości 458 km, zużył w sumie 20,17 m3 gazu. Trasa prowadziła drogami wojewódzkimi, krajowymi, autostradami i drogami ekspresowymi. Błękitne paliwo na blisko 500 km kosztowało tylko 66,36 zł, a koszt przejechania 100 km wyniósł zaledwie 13,75 zł.

Ceny Octavii G-TEC napędzanej gazem CNG zaczynają się od 77 550 zł.