SUPERTEST EKONOMII: CZY USTANOWIĄ REKORD?

Super1100249

W najbliższą sobotę, 15 czerwca już po raz dziesiąty wystartuje Supertest Ekonomii. Na 350 km trasę wyruszy 12 aut. Wystartują z Warszawy i DK2 (w tym autostradową obwodnicą Mińska Mazowieckiego) dojadą do Siedlec, gdzie wjadą na DK63, którą przez Łuków dojadą do Radzynia Podlaskiego.

Tam uczestnicy wjadą na DK 19 i dojadą nią do Kocka skąd DK 48 a następnie drogami wojewódzkimi 809 i 828 pojadą w kierunku niedawno oddanego odcinka S17 w sąsiedztwie Lublina. Tam po przejechaniu 217 km w ciągu około 3 godzin uczestnicy będą mieli przerwę w podróży.


Zobacz także:
ECO
SUPERTEST EKONOMI


Drugi etap prowadzi DK17 w stronę Warszawy, z oznaczonymi jako drogi ekspresowe 25 km odcinkiem Bogucin– Kurów i prawie 13 km obwodnicą Garwolina. Na pokonanie 133 km uczestnicy imprezy będą mieć godzinę i 52 minuty, tyle czasu potrzeba na przejazd w zgodzie z przepisami. Taka jazda jest nie tylko bezpieczna ale też ekologiczna i ekonomiczna, bo nie grożą mandaty za przekraczanie prędkości, a apetyt silników na paliwo jest zdecydowanie mniejszy niż przy wyższych prędkościach.

Tym razem w teście udział wezmą samochody: Citroen C-Elysee 1.2 VTi, dwa Fiaty Panda 1.3 Mjtd, Renault Captur Intens Energy TCe 90 Stop&Start, Skoda Octavia 1.2 TSI, Skoda Rapid 1.6 TDI CR DPF, Toyota Yaris 2013 Life, Fiat Ducato 3.0 Natural Power CNG, Lancia Ypsilon EcoChic 0,9 TwinAir Natural Power, Opel Zafira 1.6 EcoFlex CNG, Opel Combo Furgon EcoFlex CNG i Mercedes Sprinter 316 NGT.

Jak do tej pory sześciokrotnie zwyciężały auta napędzane jednostkami wysokoprężnymi, dwukrotnie zasilane gazem ziemnym a raz triumfował samochód hybrydowy. Najniższe średnie zużycie udało się uzyskać w 2011 roku w Skodzie Octavii 1.6 TDI GreenLine – 1.89 l/100 km , która jednak przegrała w klasyfikacji generalnej z Pandą zasilaną zdecydowanie tańszym gazem ziemnym (3.03 m3/100 km).

Czy podczas jubileuszowego, X Supertestu Ekonomii uda się poprawić najlepsze osiągnięcia z poprzednich 9 lat? Jeden zwycięzca jest znany już przed startem – to hybrydowa Toyota Yaris, która z katalogową emisją 79g CO2/km wyprzedza wszystkich rywali w klasyfikacji „Mistrz ekologii”.

Organizatorem X Supertestu Ekonomii jest Auto Klub Dziennikarzy Polskich. Nad przebiegiem imprezy czuwać będą sędziowie Moto Auto Klubu. Ekipę aut zasilanych gazem wystawia portal przy pomocy PGNiG. Imprezę wspiera Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR.

Fot.: akdp.waw.pl