SZANGHAJ 2013: CITROEN POKAZAŁ PROTOTYP DS

CL 1_01

Tajemnica prototypu DS Wild Rubis została ujawniona w przeddzień jego oficjalnej prezentacji na Salonie Samochodowym w Szanghaju. Kilka dni temu ten concept car po raz pierwszy pojawił się we Francji w Château Cheval Blanc.

To jedna z najbardziej prestiżowych posiadłości winiarskich usytuowanej w Saint- Emilion. Potem samochód pojawił się dzikich i widowiskowych drogach w dolinie rzeki Tarn, w pobliżu spektakularnego wiaduktu Millau. Tam też został sfotografowany i sfilmowany.


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE


W ślad za Citroënem DS3, DS4, DS5 oraz prototypem Numéro 9, koncepcyjny model Wild Rubis stanowi kolejną odsłonę prestiżowej linii DS. Kontynuuje geny modeli z linii DS poprzez wyrazisty styl, silnie oddziałujący na wyobraźnię oraz wyjątkowe wykończenie.

Prototyp Wild Rubis to zapowiedź SUV-a z linii DS. To wyrazisty samochód, który kontynuuje filozofię linii DS. Korzysta z technologii Full-hybrid Plug-in: został wyposażony w wiele innowacyjnych rozwiązań, które zostaną ujawnione podczas Salonu Samochodowego w Szanghaju.

CL_02

NOWY WYRAZ LUKSUSU À LA FRANÇAISE

Wild Rubis ma wymiary: długości 4,7 m, szerokości 1,95 m i wysokości 1,59 m wyróżnia się rozstawem osi wynoszącym 2,9 m. Wymiary sugerują moc i siłę. Jego 21-calowe koła stanowią obietnicę emocjonującej jazdy.

Emanująca moc kontrastuje ze zmysłowymi liniami i przyciągającymi spojrzenia detalami. Charakter sylwetki podkreślają chromowane belki dachowe, które kreślą kontur górnej części sylwetki, dodając jej dynamiki. Belki opadają wraz z linią dachu i wtapiają się w nadwozie.

Wild Rubis kontunuuje stylistykę przodu zapoczątkowaną przez prototyp Numéro 9. Przednia partia wyróżnia się wyraźnie zarysowaną osłoną chłodnicy. Monogram DS podkreślony jest dodatkowo listwą świetlną w osłonie chłodnicy.

Osłona chłodnicy stapia się płynnie z reflektorami full LED o niepowtarzalnym wyglądzie, które obejmują 3 ruchome moduły oświetleniowe. Od dołu podkreślają je progresywnie zapalające się kierunkowskazy, a po ich obwodzie biegnie oryginalna identyfikacja świetlna – lampy do jazdy dziennej w kształcie kamertonu. To prawdziwy majstersztyk, który nadaje prototypowi Wild Rubis wyraziste, hipnotyzujące i niepowtarzalne spojrzenie.

CL 3_13.044.001

Światła tylne w nowej aranżacji zostały wkomponowane w pokrywę bagażnika. Lampy świateł oprawiono w chrom, który nadaje całości charakteru. Subtelna gra świateł na monogramie DS tworzy efekt głębi i jest przejawem dbałości o detale. Linię pokrywy bagażnika podkreśla usytuowana w dolnej części chromowana listwa, która obejmuje dwie końcówki układu wydechowego.

Dopracowany w szczegółach prototyp Wild Rubis uosabia dziedzictwo Citroëna DS 19 z 1955 roku. Jednocześnie stanowi on kwintesencję cech charakterystycznych linii DS, wśród których najbardziej wyraziste to: chromowana listwa boczna, pattern DS, identyfikacja świetlna przodu i tyłu, ale także sposób obróbki materiałów, jak chociażby obręczy kół z odciśniętym wzorem DS.

Logo DS umieszczone w centralnej części grawerowanej felgi, efektownie współgra z oryginalną strukturą jej powierzchni. Ponadto światło tylne ozdobione zostało chromowanym monogramem DS umieszczonym na charakterystycznym czarnym kloszu. Ta aranżacja zainaugurowana została przez Citroëna DS3 Cabrio.

CL 4_13.044.008

Wyrafinowanie Wild Rubis znajduje również wyraz w doborze kolorów i materiałów. Rubinowa karoseria zmienia odcień w zależności od natężenia światła, mniej lub bardziej uwydatniając piękne linie sylwetki. Ta nasycona barwa wzbogaci paletę linii DS.

DANE TECHNICZNE

Wymiary
– długość: 4,70 m;
– szerokość: 1,95 m;
– wysokość: 1,59 m;
– rozstaw osi: 2,9 m;
– opony 255/40 R21.

CL 5_13.044.009