VOLKSWAGEN: NISKIE KOSZTY UTRZYMANIA NOWEGO POLO

vw-polo-1

Nowa generacja Volkswagena Polo, która pojawiła się w polskich salonach, wyróżnia się wysokim poziomem bezpieczeństwa (tytuł Best in Class 2017 przyznany przez Euro NCAP), obszernym wnętrzem oraz pakietem systemów asystujących.

Istotne są także niskie, całkowite koszty posiadania, co wynika z danych firmy Eurotax.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Po czterech latach i 60 000 km Polo Trendline 1.0 TSI będzie wciąż warte 56,5 procenta wyjściowej ceny.

vw-polo-2

Model, Wartość rezydualna po 4 latach/ 60 tys. km (dane Eurotax przygotowane w lutym br. przy wykorzystaniu narzędzia Car Cost Expert na zlecenie marki Volkswagen):
– Volkswagen Polo Trendine 1.0 TSI 95 KM: 56,5 proc.;
– Toyota Yaris Active 1.5 111 KM: 55,5 proc.;
– Opel Corsa Enjoy 1.4 90 KM: 54,3 proc.;
– Nissan Micra Visia+ 0.9 IG-T 90 KM: 54,3 proc.;
– Renault Clio Alize 0.9 Energy TCe 90 KM: 52,0 proc.;
– Ford Fiesta Trend 1.0 EcoBoost 100 KM: 51,0 proc.

vw-polo-3

– Wysoka wartość rezydualna nowego Volkswagena Polo wynika z wielu składowych”. Tworząc szacunki opieramy się m.in. na ocenie pozycji marki w Polsce i historii modelu na rynku, parametrach użytkowych, bierzemy pod uwagę także plany sprzedażowe czy wielkość i dostępność sieci serwisowej. Marka Volkswagen prowadzi stabilną i konsekwentną politykę modelową bez gwałtownych zwrotów. Kupujący doceniają ten model prowadzenia marki, co możemy zaobserwować monitorując rynek i zachodzące na nim transakcje. Nowe Polo idealnie wpisuje się w ten schemat, co pozwala nam prognozować wartości rezydualne na poziomie znacznie przewyższającym średnią dla segmentu – mówi Paweł Grabarczyk, Dyrektor Handlowy firmy Eurotax.

Niskie koszty eksploatacji to m.in. zasługa oszczędnych silników. VW Polo 1.6 TDI o mocy 80 KM zużywa średnio zaledwie od 3,7 do 3,8 litra oleju napędowego na 100 km. Ekonomiczne, a przy tym dynamiczne, są także silniki benzynowe. Jednostka TSI z turbodoładowaniem o mocy 95 KM średnio spala od 4,4 do 4,5 litra na 100 km.

Niemały wpływ na łączne koszty użytkowania samochodu ma serwisowanie. Nowe Polo powinno odwiedzać autoryzowany warsztat nawet co ok. 30 000 km. A wydatki na serwis można jeszcze obniżyć, decydując się przy zakupie samochodu na pakiety przeglądów. Za wizyty w ASO przez cztery lata (60 tys. km) zapłacimy wówczas 1490 zł lub 2450 zł (120 tys. km).

vw-polo-4

Wszystkie odmiany nowego VW Polo, włączając bazową wersję Start, są wyposażone w systemy zwiększające bezpieczeństwo pasażerów. Bez dopłaty są takie systemy, jak Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście i wykrywania pieszych, asystent ruszania pod górę czy system monitorowania ciśnienia powietrza w oponach.

Wśród opcji są aktywny tempomat (ACC), który kontroluje odległość do poprzedzającego samochodu i jego prędkość oraz asystent zmiany pasa ruchu. Między innymi dzięki zaawansowanym systemom organizacja Euro NCAP przyznała nowemu Polo tytuł najbezpieczniejszego samochodu w klasie – Best in Class 2017.

Ceny nowego Polo zaczynają się od 44 490 zł. Tyle trzeba zapłacić za pięciodrzwiową odmianę w wersji wyposażenia Start, z silnikiem 1.0 o mocy 65 KM. W przypadku, gdy jego nabywca zdecyduje się na nowoczesne finansowanie, może liczyć na wyjątkowo korzystne warunki – miesięczna rata to zaledwie 340 zł (przy założeniu 30 procent wpłaty własnej, umowa na 48 miesięcy).