VOLKSWAGEN: NOWY TRANSPORTER NA POCZĄTKU 2025 R. – PIERWSZE SZCZEGÓŁY

Volkswagen Samochody Dostawcze prezentuje szczegóły wnętrza i przedziału ładunkowego nowego Transportera

Już na początku 2025 roku na pierwszych rynkach pojawi się Nowy Transporter. Jednak zanim to nastąpi, Volkswagen Samochody Dostawcze odkrywa wiele szczegółów dotyczących wnętrza samochodu i przestrzeni ładunkowej kolejnej, zupełnie nowej generacji Transportera.


Zobacz relacje:

OPEL: MOŻNA JUŻ ZAMAWIAĆ NOWĄ GENERACJĘ LEKKICH SAMOCHODÓW DOSTAWCZYCH
 

UŻYTKOWE


 

Podobnie jak Multivan i ID. Buzz, nowy Transporter będzie standardowo wyposażony w cyfrowy kokpit. Przestrzeń ładunkowa, w porównaniu z Transporterem 6.1 oferuje też znacznie więcej korzyści. Najwyraźniej widać to na przykładzie podstawowej wersji modelu z normalnym rozstawem osi: jej przestrzeń ładunkowa jest o 61 mm dłuższa, a szerokość między nadkolami została zwiększona o 148 mm. Oznacza to, że każdy klient, który był zadowolony z poprzednika, będzie też zachwycony znacznie ulepszonym, nowym Transporterem.

Wysokiej jakości, przestronny i funkcjonalny

Wnętrze Transportera zostało w najdrobniejszych szczegółach zaprojektowane na nowo. Celem prac rozwojowych i projektowych było stworzenie Transportera o typowych dla Volkswagena cechach stylistycznych, w połączeniu z maksymalną przestronnością i funkcjonalnością. Nowa generacja Transportera marki Volkswagen Samochody Dostawcze pokazuje jasno, że cel ten został osiągnięty pod każdym względem.

Znajomy układ busa marki Volkswagen

Wszyscy właściciele T6.1, w nowej generacji Transportera znajdą to, co znają już doskonale: wysoką pozycję siedzenia, szerokie drzwi i wysokie umiejscowienie dźwigni zmiany biegów. Zestaw nowych, cyfrowych instrumentów i wskaźników jest dla kierowcy bardzo dobrze widoczny. Zestaw ten składa się z 12-calowego (30 cm) ekranu Digital Cockpit o dużych możliwościach konfiguracji, na wprost wzroku kierowcy oraz z 13-calowego (33 cm) ekranu dotykowego standardowego systemu infotainment zawierającego m.in. radio DAB+ i bezprzewodowe połączenie z Apple CarPlay/Android Auto za pośrednictwem aplikacji Connect. Inny element wyposażenia standardowego to nowa kierownica wielofunkcyjna z przyciskami, które są łatwe w obsłudze nawet w rękawiczkach. Nowy Transporter, podobnie jak Multivan i ID. Buzz, ma też elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold. Obsługa elektronicznego hamulca postojowego została przeniesiona na panel deski rozdzielczej, zwalniając w ten sposób więcej miejsca w przestrzeni na nogi i – w zależności od wersji wyposażenia – umożliwiając dostęp do tylnej części kabiny.

Nowy Transporter – nawet sześć miejsc siedzących

Standardowo nowy Transporter w wersji furgon jest wyposażony w dwa indywidualne fotele z przodu. Opcjonalnie dostępne są również trzy fotele z przodu (fotel kierowcy i dwuosobowa kanapa). Oprócz tego, nowy Transporter może być wyposażony w maksymalnie trzy łatwo wyjmowane pojedyncze fotele w drugim rzędzie oraz – w późniejszym terminie jako Kombi (samochód osobowy) – także w trzyosobową kanapę w trzecim rzędzie. Jako jedyny pojazd dostawczy w tej klasie, nowy Transporter będzie również dostępny z podwójną kabiną i z otwartą przestrzenią ładunkową z otwieranymi burtami. W tym przypadku wyposażony będzie w sześć miejsc siedzących: fotel kierowcy i dwuosobowa kanapa w pierwszym rzędzie oraz trzyosobowa kanapa w drugim rzędzie siedzeń. Jako obicia foteli dostępne będą wytrzymałe tkaniny oraz dwa warianty sztucznej skóry.

Przestrzeń ładunkowa o pojemności od 5,8 do 9,0 m3

Nowy Transporter ma 5050 mm długości – to wzrost o 146 mm w porównaniu z poprzednikiem. Rozstaw osi został wydłużony o 97 mm, do 3100 mm. Opcjonalnie dostępna będzie wersja z rozstawem osi większym o 400 mm (całkowita długość: 5450 mm). Szerokość zewnętrzna Transportera wzrosła o 128 mm w porównaniu z poprzednikami (bez lusterek zewnętrznych) i wynosi 2032 mm. Maksymalna szerokość między nadkolami została zwiększona o 148 mm, do 1392 mm. Ułatwia to przewożenie europalet. Długość przedziału ładunkowego Transportera z normalnym rozstawem osi po podłodze wynosi 2602 mm – to dodatkowe 61 mm. Przy wydłużonym rozstawie osi długość przedziału ładunkowego wzrasta do 3002 mm. Dzięki większej długości zewnętrznej, szerokości i rozstawowi osi, Volkswagen Samochody Dostawcze był w stanie znacznie zwiększyć ładowność nowego Transportera. Największa pojemność przestrzeni ładunkowej przy normalnym rozstawie osi i dla wszystkich typów napędu, została zwiększona praktycznie o wielkość dwóch skrzyń i wynosi teraz 5,8 m3. Wersja z długim rozstawem osi i wysokim dachem pomieści do 9,0 m3. Przedział ładunkowy może być skonfigurowany z różnymi ściankami działowymi i dostosowany do indywidualnych wymagań klienta.

Maksymalna ładowność 1,33 tony

Pomimo swoich rozmiarów, nowy Transporter mający poniżej 2 metrów wysokości (normalny dach), mieści się na wszystkich konwencjonalnych parkingach wielopoziomowych. Dzięki promieniowi skrętu wynoszącemu zaledwie 11,8 metra (normalny rozstaw osi), bez trudu pokonuje też ciasne zakręty podczas manewrowania. Ponadto Volkswagen Samochody Dostawcze zadbał o to, by to wielozadaniowe „narzędzie na kółkach” dla profesjonalistów, mogło również przewozić całkiem spore ciężary: maksymalna ładowność nowego Transportera wynosi do 1,33 tony. A jeśli to nie wystarczy, nowa generacja Transportera może ciągnąć przyczepy o masie do 2,8 tony.

Cyfrowe i intuicyjne

Kierowcy modeli T6.1, Multivan i ID. Buzz natychmiast odnajdą się w przejrzystej i intuicyjnej strukturze menu wszystkich wyświetlaczy i paneli sterowania nowego Transportera. Jak zwykle, funkcje oświetlenia są rozmieszczone po lewej stronie obok kierownicy, a przyciski ważnych funkcji pojazdu, menu i głośności dźwięku, na pasku po prawej stronie. Powyżej znajduje się ekran dotykowy systemu infotainment. W dolnej części ekranu umieszczono pasek wyświetlacza z głównymi funkcjami klimatyzacji oraz z obsługą ogrzewania siedzeń. Duży ekran główny z dowolną konfiguracją ikon znajduje się pośrodku. Nad ekranem głównym znajdziemy pasek obsługi z szeroką gamą standardowych informacji (takich jak temperatura zewnętrzna lub poziom naładowania smartfona) oraz przycisk Home, który jednym kliknięciem przenosi użytkownika z powrotem do menu głównego. System infotainment można opcjonalnie rozszerzyć o nawigację, mobilne usługi internetowe Volkswagena VW Connect i VW Connect Plus (standardowo z systemem nawigacji) oraz system nagłośnienia Harman Kardon.

Wszystko naładowane

Na konsoli środkowej znajduje się miejsce na smartfona, z opcjonalną funkcją ładowania indukcyjnego. Inne urządzenia można ładować za pośrednictwem maksymalnie siedmiu interfejsów USB-C, USB-A i 12 V. Ponadto Volkswagen Samochody Dostawcze dla nowego Transportera oferuje opcjonalny koncentrator zasilania 230 V (400 W) z konwerterem, do zasilania wszelkiego rodzaju dużych urządzeń elektrycznych. Dla wariantów elektrycznych lub zelektryfikowanych będzie również dostępny falownik o mocy wyjściowej 2,3 kW.