VOLVO: FACELIFTING XC90 CZYLI HYBRYDOWA OFENSYWA

volvo_xc90_n1

Facelift największego SUV-a Volvo można tak opisać najkrócej: niewielkie modyfikacje na zewnątrz, spore zmiany pod maską. Wraz z rozpoczęciem nowego roku modelowego, wszystkie XC90 z silnikami Diesla otrzymają seryjny napęd typu mild- hybrid.

Oznacza to, że elektryczna rewolucja Volvo zaczyna przyspieszać…


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2019


 

Standardem w branży motoryzacyjnej są liftingi, które przeprowadza się co 4-5 lat. W przypadku swego flagowego SUV-a, modelu XC90, Volvo Cars nie poddało się tej tradycji. Efekt kuracji odświeżającej widać najmocniej we wnętrzu. Nadwozie, którego design zdobył liczne nagrody i wyróżnienia, poddano jedynie kosmetycznym zmianom. Auto otrzyma unowocześniony grill, a do tego w ofercie pojawią się nowe wzory felgi dodatkowe barwy lakierów.

volvo_xc90_n2

XC90 trafił do salonów w 2015 roku. Kiedy się pojawił, wzbudzał zainteresowanie i był dla marki prawdziwą rewolucją. Bazujący na własnej, opracowanej w ramach koncernu, platformie podłogowej, wykorzystujący własne zespoły napędowe i technologie bezpieczeństwa, model stanowił początek operacyjnego i finansowego odmłodzenia Volvo Cars. Otworzył także nowy rozdział designu Volvo z charakterystycznym wzorem lamp a la „Młot Thora” oraz „pływającym grillem”.

Od strony technologicznej duży SUV utorował drogę wszystkim pozostałym autom serii 60 i 90, które dzielą z nim platformę podłogową SPA i rozwiązania mechaniczne i elektroniczne. W ciągu czterech lat samochód udoskonalano, zmieniając moc silników i udoskonalając systemy bezpieczeństwa i funkcje connectivity. Na całym świecie przekonał do siebie ponad 320 000 nabywców – a liczba ta wciąż rośnie.

volvo_xc90_n3

Kierunek zmian

– Jeśli porównacie XC90 taki, jakim go wypuściliśmy w roku 2014, z tym, który stoi dziś w salonach, dostrzeżecie, że w nadwoziu wprowadziliśmy nieliczne i bardzo niewielkie zmiany wobec tej początkowej recepty, odnoszącej tak wielkie sukcesy. Ale wewnątrz i pod maską nasz odświeżony XC90 jest najbardziej zaawansowanym autem, jakie kiedykolwiek mieliśmy w sprzedaży – powiedział Alexander Petrofski, dyrektor prowadzący serii 90 w Volvo Cars.

XC90 to najbardziej przestronny model w ofercie Volvo. Od roku modelowego 2020 do oferty dołączy wersja sześciomiejscowa o układzie siedzeń typu 2+2+2. W sprzedaży pozostaną dotychczasowe modele pięcio- i siedmiomiejscowe, a także czteroosobowy, luksusowy wariant Excellence. Oprócz tapicerek skórzanych, klienci będą mogli zamawiać także zupełnie nową tapicerkę wełnianą. W wersji R-Design będzie można zamówić kluczyk z wykończeniem a la włókno węglowe.

volvo_xc90_n4

Najważniejszą zmianą w nowym modelu XC90 będzie nowy wzór atrapy chłodnicy. W wersji R-Design obramowania okien będą teraz czarne, co dobrze komponuje się ze sportowym charakterem tej wersji. Do wyboru będą trzy dodatkowe wzory felg i kilka nowych barw nadwozia. Drobne różnice pojawią się także w listwach tylnych zderzaków. Istotna zmiana zajdzie także na klapie bagażnika wersji z silnikami Diesla. Zniknie oznaczenie D5, a pojawi się B5 oznaczające Diesla wspomaganego niewielkim silnikiem elektrycznym.

Pierwsza hybryda Volvo typu mild- hybrid

Niedawno zarząd Volvo Cars zapowiedział, że w ciągu kilku lat wszystkie modele Volvo zostaną wyposażone w jakiś rodzaj napędu elektrycznego. Nie oznacza to wycofania się z silników spalinowych, lecz wprowadzanie różnych rodzajów wspomagających napędów elektrycznych. Volvo od dawna oferuje hybrydy typu plug- in.

volvo_xc90_n5

Teraz przyszedł czas na układy typu mild- hybrids wykorzystujący lekki akumulator 48V ładowany wyłącznie za pomocą układu odzyskującego energię podczas hamowania. Jest on dużo lżejszy i tańszy od układów plug- in bazujących na akumulatorach 400 V.

W układzie mild- hybrid Volvo silnik elektryczny będzie pełnił wyłącznie rolę wspomagającą obniżając zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla. Dzięki temu XC90 będzie spełniał coraz ostrzejsze normy w tym zakresie, które pojawiają się także w polityce flotowej wielu firm. Co ważne, nowa hybryda B5 będzie niewiele droższa od dotychczasowej wersji D5, co znacząco zwiększy udział hybryd w sprzedaży Volvo w Polsce i na świecie.

volvo_xc90_n6