VOLVO: NOWY SUV XC90 UZNANY ZA AUTO ROKU W USA

The new Volvo XC90

Gdy w 2002 r. debiutowała pierwsza generacja XC90 fachowcy z amerykańskiego magazynu Motor Trend uznali je za model, który definiuje na nowo segment siedmiomiejscowych SUV-ów przyznając mu nagrodę auta roku w tym segmencie.

To samo wyróżnienie spotkało nową generację modelu trzynaście lat później.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

– Wszyscy w Volvo Cars jesteśmy dumni z nagrody SUV-a roku, jaką po raz drugi przyznał nam magazyn Motor Trend. Nowy flagowy model pokazuje, w jakim kierunku będzie iść nasza marka w najbliższych latach – powiedział Lex Kerssemakers, prezes amerykańskiego oddziału Volvo Cars.

Podczas gali wręczenia nagród w kalifornijskim El Segundo Lex Kerssemakers odebrał słynną statuetkę Złotych Zacisków z rąk przedstawicieli redakcji Motor Trend.

Nagroda SUV-a roku dla XC90 ma także odbicie w zapotrzebowaniu rynku na to auto. Świadczy o tym dwucyfrowy wzrost procentowy sprzedaży marki na terenie USA oraz przeszło 7 000 zamówień na nowe Volvo, które w październiku złożyli Amerykanie.

Volvo XC90 to najnowszy flagowy model szwedzkiej marki reprezentujący segment dużych SUV-ów. Łącząc bezkompromisowy luksus i imponującą stylizację z praktycznością codziennego auta rodzinnego oferuje niespotykany mariaż najbardziej poszukiwanych przez klientów cech.

Do napędu samochodu przewidziano jednostki o mocy od 190 do 400 KM. Są wśród nich zarówno silniki wysokoprężne, benzynowe oraz hybrydowe. XC90 to także najbezpieczniejszych samochód osobowy na świecie, co potwierdzają najnowsze wyniki testów zderzeniowych.

Ostatnio kapituła konkursu Women’s World Car of the Year poddała drobiazgowej ocenie samochody z wielu rynków. Zwycięzcą w najbardziej prestiżowej kategorii Kobiecego Samochodu Roku 2015 oraz Kobiecego SUV-a Roku 2015 został właśnie flagowy model Volvo.

W październiku w USA sprzedano 7,422 samochody marki Volvo co sprawiło, że w tym miesiącu Stany Zjednoczone były największym rynkiem zbytu dla szwedzkiego producenta. Doskonały wynik jest pochodną ogromnego zainteresowania klientów właśnie XC90, który był w tym okresie najczęściej sprzedawanym modelem Volvo na rynku amerykańskim.