WTCC 2014: CITROEN MISTRZEM ŚWIATA PRODUCENTÓW

FIA WORLD TOURING CAR CHAMPIONSHIP 2014 - BEIJING CHINA

W Szanghaju, gdzie rozegrana została kolejne runda Wyścigowych Mistrzostw Świata samochodów Turystycznych, Citroëny C-Elysée WTCC zanotowały świetny wynik.

Pierwszy wyścig wygrał José María López, a kolejne miejsca zajęli Ma Qing Hua, Yvan Muller i Sébastien Loeb. Dzięki zdobyciu maksymalnej liczby punktów zespół Citroëna zostaje Wyścigowym Mistrzem Świata w klasyfikacji Producentów. W drugim wyścigu dominowali kierowcy w Hondach Civic WTCC.


Zobacz także:

SPORT


 

Jest to pierwszy międzynarodowy tytuł Citroëna w wyścigach samochodowych, następujący po pięciu tytułach w rajdach terenowych i ośmiu w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC. W klasyfikacji kierowców Wyścigowych Mistrzostw Świata José María López zbliżył się o kolejny krok do zdobycia mistrzostwa. Szansę na to będzie miał już w najbliższej rundzie, zaplanowanej na dni 24-26 października w Japonii, na torze Suzuka.

WTCC_ci2

POWIEDZIELI NA MECIE

Julien Montarnal, Dyrektor Citroëna ds. marketingu, komunikacji i sportu: Te zwycięstwa i ten tytuł mistrzowski stanowią dla Citroëna wielki powód do dumy. Dzięki profesjonalnej postawie, determinacji i pasji zespołu Citroën Racing, odnieśliśmy sukces przekraczający nasze najśmielsze oczekiwania. Z początku przeznaczaliśmy pierwszy rok na naukę nowej dla nas dyscypliny, tymczasem okazuje się, że już w tym debiutanckim sezonie zwyciężamy! Zdobywając tytuł właśnie w Szanghaju, gdzie wyścigi WTCC cieszą się ogromną popularnością, realizujemy wymarzony dla nas scenariusz. Chiny są naszych największym rynkiem.

Yves Matton, Dyrektor Citroën Racing: Bieżący sezon jeszcze się nie kończy, ale już teraz możemy powiedzieć, że jest to dla nas wielki rok. Rok, który tak naprawdę rozpoczęliśmy przed osiemnastoma miesiącami – w dniu, w którym przystąpiliśmy do pracy nad tym projektem. Chciałbym tu szczególnie wyróżnić Yvana Mullera za jego wielkie zaangażowanie i wkład w pracę zespołu.

José-María López: Wiedziałem, że będzie to niezwykle ważny weekend i odczuwałem przed nim większe napięcie niż zwykle. Zdobycie wraz z zespołem Citroën Racing tytułu Wyścigowego Mistrza Świata w klasyfikacji Producentów to wielkie przeżycie. Zaliczenie siódmej wygranej w tym sezonie nie przyszło mi łatwo, bo Ma Qing Hua ani na chwilę nie przestał wywierać na mnie presji.

FIA WORLD WTCC_Ci4T

Ma Qing Hua: Dziękuję i gratuluję zespołowi Citroën Total. Zajęcie w biegu nr 1 drugiego miejsca, tuż za zwycięzcą, jest dla mnie dobrym rezultatem, który cenię jeszcze bardziej niż wygraną w Moskwie.

Yvan Muller: Dla mnie osobiście nie jest to zbyt udany weekend. Więcej, cały sezon nie jest dla mnie zbyt udany! Jestem natomiast szczęśliwy, że mój zespół odnosi takie sukcesy.

Sébastien Loeb: Pierwszy wyścig był pełen emocji. W drugim wyścigu nieco zbyt optymistycznie oceniłem jeden z punktów hamowania i nieumyślnie uderzyłem w samochód Yvana. Jest mi bardzo przykro, że spowodowałem w ten sposób jego odpadnięcie z walki, a swoją karę przyjmuję jako naturalną konsekwencję.

FIA WORLD TOURING CAR CHAMPIONSHIP 2014 - BEIJING CHINA

Mehdi Bennani: To fantastyczne uczucie – chyba śnię. Wygrana jest dla mnie czymś wyjątkowym. Marzyłem o tym od lat. Chciałbym podziękować królowi Maroka za umożliwienie mi rywalizowania z najlepszymi kierowcami podczas Mistrzostw Świata. Chciałbym również podziękować rodzinie za ich wsparcie, a także Hondzie, zespołowi J.A.S. Motorsport i oczywiście mojemu teamowi Proteam Racing prowadzonemu przez Valmiro Presenzini’ego.

Tiago Monteiro: W pierwszym wyścigu wdałem się w ostrą potyczkę z Loebem, a za sprawą szybko zużywających się opon jechałem na granicy przyczepności. Wyniki osiągnięte w drugim wyścigu potwierdziły, że wraz z kierowcami prywatnych zespołów jesteśmy jedną drużyną, gdyż dysponują oni takimi samymi autami jak team fabryczny. Gratuluję więc Mehdi’emu i Hondzie. W nadchodzących wyścigach będziemy nadal walczyć o wygraną.

Norbert Michelisz: Jestem dumny z moich wyników w Chinach. Zrobiłem wszystko, aby pomóc moim kolegom z Hondy jadącym na czele stawki, ponieważ taki był mój plan w drugim wyścigu – chciałem pomóc w utrzymaniu odpowiedniego dystansu pomiędzy Civicami i autami konkurencji. Jestem zadowolony z pierwszego zwycięstwa Hondy.

Ho_wttc_s2

Alessandro Mariani, dyrektor zarządzający J.A.S. Motorsport: To bardzo ważne zwycięstwo dla Hondy, ale też dla nabywców modelu Civic, gdyż są oni dla nas bardzo ważni. Szkoda, że Gabriele miał problemy z układem wspomagania, ponieważ w innym przypadku mogliśmy liczyć na zajęcie wszystkich trzech miejsc na podium. W drugim wyścigu udowodniliśmy, że potrafimy utrzymać dobre tempo. Wszyscy ciężko pracowali przez ostatnie tygodnie i miesiące, więc zasłużyliśmy na wygraną.

Daisuke Horiuchi, lider projektu ds. jednostki napędowej WTCC przy dziale badawczo-rozwojowym Hondy: Udowodniliśmy, że jesteśmy mocni. Po wprowadzeniu poprawek w aucie w Pekinie, rywalizacja w Szanghaju była kolejnym krokiem w procesie rozwoju samochodu, a teraz przygotowujemy się do wyścigu na torze Suzuka.

Ho_WTCC_1i

WYNIKI

Pierwszy wyścig: 1. José María López; 2. Ma Qing Hua; 3. Yvan Muller; 4. Sébastien Loeb (wszyscy – Citroën C-Elysée WTCC); 5. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC).

Drugi wyścig: 1. Mehdi Bennani; 2. Tiago Monteiro (obaj – Honda Civic WTCC); 3. José María López; 4. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC); 5. Ma Qing Hua

KLASYFIKACJA MISTRZOSTW ŚWIATA

Kierowcy: 1. López – 384 pkt.; 2. Muller – 291 pkt.; 3. Loeb – 251 pkt.; 4. Monteiro – 170 pkt.; 5. Michelisz – 142 pkt.

Producenci: 1. Citroën Total 848 – pkt.; 2. Honda – 574 pkt.; 3. Łada – 334 pkt.