A2 DO EUROPY: ZAPLANUJ PODRÓŻ Z BEZPŁATNĄ APLIKACJĄ

auto_a2_apli

Dwie trzecie Polaków wyjedzie w 2015 roku na co najmniej dwa dni poza miejsce zamieszkania w celach wypoczynkowych. Z badań prowadzonych przez CBOS wynika, że liczba osób deklarujących chęć wyjazdu wzrosła o 6 punktów procentowych w porównaniu do 2014 roku.

Poza domem wypoczywamy coraz chętniej, nawet krótko. Z tego powodu coraz bardziej pomocne okazują się narzędzia, które pomagają w organizacji wyjazdów – smartfony i aplikacje mobilne.


Zobacz także:

TURYSTYKA

GPS / AUDIO


 

Bezpłatna aplikacja A2 Do Europy od spółki Autostrada Wielkopolska SA pozwoli na szybkie zaplanowanie trasy, oszacowanie kosztów podróży i zaoszczędzenie cennego czasu.

Według badań „Budżet czasu ludności” przeprowadzanych co 10 lat przez GUS, statystyczny Polak ma jedynie 4 godziny i 39 minut wolnego w ciągu dnia. Codzienne zabieganie rekompensują dni ustawowo wolne od pracy.

W Polsce w 2015 roku wypada ich 12. Więcej wolnego mają tylko Niemcy (14 dni) i Słowacy (15 dni), a najkrócej będą wypoczywać Rosjanie – jedynie 5 dni.

Na miejsce wypoczynku najczęściej docieramy samochodem – wybiera go aż 81 proc. respondentów w badaniu przeprowadzonym przez Polską Organizację Turystyczną. Aplikacja Autostrady Wielkopolskiej – A2 Do Europy, to mobilny przewodnik po drogach 46 europejskich krajów, który pozwala na kompleksowe zaplanowanie podróży i dostarcza praktycznej wiedzy na temat kosztów, wysokości mandatów w poszczególnych krajach, jest również wyposażony w wirtualny alkomat. W tym roku wprowadziliśmy również nowe wersje językowe by aplikacja zyskała prawdziwie europejski wymiar. Przed długim weekendem warto zajrzeć też na profil Autostrady Wielkopolskiej na Facebooku. Przez całe lato prowadzimy kampanię Visit Poland with A2 TO EUROPE, która promuje turystyczne walory Polski – z inspiracji mogą skorzystać zarówno krajowi jak i zagraniczni turyści – mówi Zofia Kwiatkowska, rzeczniczka AWSA.

Najczęstszym źródłem turystycznych pomysłów jest internet. W raporcie sporządzonym z badania krajowego rynku turystycznego, do poszukiwania pomysłów w sieci przyznało się aż 76 proc. internautów. Z kolei, gdy już wyjedziemy, najchętniej wybieramy się na spacer (82 proc.) i grillujemy (74 proc.). Ponad 70 proc. badanych stawia na plażowanie i kąpiel w jeziorze lub rzece.

Polak spędzający urlop z pilotem w ręku to stereotyp. W przeprowadzonym badaniu oglądanie telewizji znalazło się dopiero na siódmym miejscu.