ACHILLES: EKONOMIA ZWYCIĘŻA – JAKOŚĆ W DOBREJ CENIE

Achilles_op2233

Analitycy szacują polski rynek opon do samochodów osobowych, vanów i SUV-ów na poziomie około 10 mln sztuk. Tyle nowych opon kupili polscy kierowcy w 2014 r.

W sprzedaży dominuje tani segment ekonomiczny, do którego zalicza się 40 proc. sprzedanych w minionym roku opon letnich. Myliłby się jednak ten, kto uważa, że najważniejszym kryterium zakupu nowej opony jest wyłącznie jej cena.


Zobacz także:

OPONY

OPONY ACHILLES


Jak deklarują kierowcy to bardzo ważny parametr, który zwykle oceniany jest jednak w połączeniu z jakością. W ramach najniższej ceny Polacy szukają najlepszych jakościowo opon. Lubimy wiedzieć, co kupujemy, zbierać opinie w Internecie lub w prasie motoryzacyjnej. Zwłaszcza, że jak pokazują wyniki testów opony ekonomiczne często niewiele odstają od swoich znacznie droższych konkurentów.

Jakość dla mniej wymagających

Opony z klasy ekonomicznej są tańsze, co nie znaczy, że są złej jakości. Nie mogą być, gdyż nie zostałyby dopuszczone do użytkowania. Wytwarzane z wykorzystaniem starszych, ale sprawdzonych, rozwiązań technologicznych porównywane są często z najlepszymi oponami, debiutującymi na rynku kilka lat temu.

– Warto pamiętać, że niemal w całej Europie obowiązuje ograniczenie maksymalnej prędkości do 120 – 140 km/h. Wielu kierowców nie ma potrzeby kupowania opon najdroższych, konstruowanych z myślą o pojazdach mogących rozwijać niedostępne dla większości użytkowników prędkości – mówi Artur Posłuszny z firmy ITR CEE, dystrybuującej opony.

W segmencie ekonomicznym otrzymujemy produkt, przeznaczony dla mniej wymagających kierowców, właścicieli samochodów klasy średniej lub niższej, o niezbyt dużych mocach silników.

Indonezja, Korea czy Chiny

Od kilku lat coraz większą popularność w wielu krajach Unii Europejskiej zdobywają opony pochodzące spoza Europy, np. z Indonezji lub Korei. Polacy również doceniają ich właściwości. W ostatnich latach przekonali się, że opony azjatyckie, podobnie jak samochody produkowane w tym regionie świata, oferują coraz wyższą jakość.

W Polsce przykładem coraz popularniejszej marki indonezyjskiej jest Achilles – opony z segmentu ekonomicznego, oferowane dla wszystkich typów pojazdów: osobowych, SUV-ów oraz dostawczych. Produkowane są przez firmę Multistrada, która w latach 90. otrzymywała wsparcie technologiczne od czołowych światowych producentów opon. Obecnie opony Achilles są eksportowane do ponad 70 krajów Europy, Środkowego Wschodu, Azji, Afryki, Stanów Zjednoczonych, Kanady i Australii.

W sezonie letnim 2015 na polski rynek wejdą dwie nowe opony Achilles przeznaczone do samochodów osobowych: 2233 oraz ATR Sport 2 – zaprojektowana do samochodów o sportowej charakterystyce. W ofercie marki znajdują się także dwie nowości przeznaczone do samochodów typu SUV: Desert Hawk A/T – uniwersalna opona do samochodów użytkowych, terenowych i pojazdów typu van oraz Desert Hawk X-M/T (Mud Terrain) – nowa opona do pojazdów typu SUV i 4×4 przeznaczona do jazdy terenowej, charakteryzująca się wysoką wytrzymałością i dobrą przyczepnością na suchej i mokrej nawierzchni.

Ceny nowych opon osobowych rozpoczynają się od 160 zł za sztukę. Oponę do SUV-ów i 4×4 kupimy już za 250 zł.

– Indonezyjski Achilles to przykład opon ekonomicznych, które zdobyły uznanie na zachodzie, a obecnie cieszą się rosnącą popularnością wśród polskich kierowców. Dobre osiągi, trwałość i przystępna cena to najważniejsze kryteria dla wielu osób, optymalizujących domowy budżet i niezbędne wydatki na samochód – podsumowuje Artur Posłuszny.