ALPE ADRIA CUP 2015: PAWEŁ SZKOPEK WALCZY O TYTUŁ

szope_adr_ty1

W najbliższy weekend na Slovakia Ringu odbędą się dwie ostatnie rundy Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski oraz finał Alpe Adria Cup.

Paweł Szkopek, kierowca Yamahy i Automobilklubu Polski tytuł Mistrza Polski zdobył już w Poznaniu, na dwie eliminacje przed zakończeniem cyklu. Teraz może skupić się na walce o drugie miejsce w rozgrywkach europejskich.


Zobacz relacje:

MOTOCYKLE

SPORT


 

Ostatnie dwie rundy Alpe Adria odbędą się na Słowacji. Slovakia Ring to nowoczesny obiekt położony pod Bratysławą. Oddany do użytku w 2009 roku kompleks posiada nowoczesne zaplecze i nitkę toru o długości niemal 6 km.

Szkopek przed ostatnimi zawodami Alpe Adria jest na trzeciej pozycji w klasyfikacji Superbike, ale od drugiego Marko Jermana dzieli go zaledwie 6 punktów. Tak więc finał zadecyduje który z nich znajdzie się na drugim stopniu podium w klasyfikacji rocznej.

Paweł Szkopek: Wielokrotnie już przy różnych okazjach wspominałem, że głównym celem naszego zespołu w tym roku jest zdobycie tytułu Mistrza Polski. Tak też się stało. Dlatego teraz mogę spokojnie powalczyć o drugie miejsce w klasyfikacji końcowej Alpe Adria Cup. Slovakia Ring to nowoczesny obiekt, z bardzo szybką i wymagającą nitką toru. Liczne wzniesienia i zakręty wyprofilowane w podstępny sposób powodują, że naprawdę trzeba sporych umiejętności żeby pojechać tam pełnym ogniem. Mam nadzieję, że uda mi się przeskoczyć na drugie miejsce i zakończyć tak sezon w europejskich rozgrywkach. Nie ma co ukrywać, że mimo drobnych problemów, jak na razie idzie nam znakomicie. Trzymajcie kciuki w weekend a ja obiecuję, że dam z siebie wszystko, a z Yamahy R1 wycisnę 100 proc. jej możliwości.

Paweł Szkopek jest zdobywcą Pucharu Europy, a także wielokrotnym mistrzem i wicemistrzem Polski w wyścigach motocyklowych. W sezonie 2015 reprezentuje barwy Automobilklubu Polski oraz Yamaha Motor Polska, dla której zdobył jako pierwszy w Europie tytuł Mistrza Polski 2015 w klasie Superbike na nowej YZF-R1M.

Ważąca 170 kg maszyna dysponuje mocą 212 KM mechanicznych, wytwarzanych przez nowoczesny, czterocylindrowy silnik wyposażony w 16 zaworową głowicę. Całości dopełnia magnezowa rama pomocnicza, nowe zawieszenia Ohlins sterowane elektronicznie i aluminiowa rama Deltabox. Wiele elementów motocykla wykonano z carbonu, magnezu i tytanu.

Fot.: Mateusz Jagielski