BRIDGESTONE: WYNALAZEK PRZYDATNY NA IGRZYSKACH W TOKIO

bridgestone-kr1

Bridgestone, producent opon i wyrobów z gumy, jest Oficjalnym Partnerem Letnich Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich w Tokio, które odbędą się w 2010 roku.

Wiedza z zakresu ogumienia i materiałoznawstwa przyczyniała się do stworzenia nowego rozwiązania, które umożliwi łatwiejszy dostęp do transportu autobusowego w wiosce olimpijskiej.


Zobacz także:

OPONY

SPORT


 

Jest ona budowana z myślą o sportowcach biorących udział w przyszłorocznych zawodach. Bridgestone współpracuje w Japonii z zespołem organizacyjnym Igrzysk, aby stworzyć nowy projekt krawężnika, który pozwoli autobusom zatrzymywać się bliżej krawędzi jezdni. Krawężnik posiada specjalne nachylenie, które jest lepiej dopasowane do kształtu opony tak, aby ograniczyć zużycie boków i zredukować poziom wibracji.

bridgestone-kr2

Rozmiar krawężnika można dostosować tak, aby pasował nie tyko do opon autobusowych, ale także do standardowego ogumienia samochodów, wykorzystywanych zwyczajowo w konkretnych miejscach.

Nowe rozwiązanie pozwoli znacznie zredukować prześwit pomiędzy wejściem a linią krawężnika. Dzięki temu pasażerowie łatwiej i bezpieczniej wsiądą i wysiądą z autobusu, co pomoże szczególnie osobom poruszającym się na wózkach, podróżujących z wózkami dziecięcymi lub pasażerom w podeszłym wieku.

Nowy system łatwego dostępu do autobusów wprowadzono po raz pierwszy w czerwcu 2019 r. w Okoyamie w Japonii, a aktualnie trwają prace nad wprowadzeniem go w Tokio. Pierwsze instalacje będą gotowe w lutym 2020 r. w Wiosce Olimpijskiej i Paraolimpijskiej. Instalacja obejmie prawie 395 metrów krawężnika, którego kształt został dopasowany do szerokiej gamy opon i aut o różnych rozmiarach.

bridgestone-kr3

Bridgestone ściśle współpracuje z lokalnymi władzami w Tokio i innych miastach, aby określić przyszłe lokalizacje, w których można zainstalować nowe rozwiązanie i w ten sposób przynieść korzyści mieszkańcom całej Japonii po zakończeniu Igrzysk.

– -Misja służenia społeczeństwu jest fundamentem, na którym powstała spółka Bridgestone. Każdego dnia realizujemy to założenie, wprowadzając rozwiązania, które ulepszają to, w jaki sposób ludzie przemieszczają się, żyją, pracują i spędzają wolny czas. W naszym zespole pracują najlepsi światowi specjaliści w zakresie opon, których misją jest sprostać zmieniającym się potrzebom i wyzwaniom dynamicznie rozwijającego się świata. W takich projektach jak ten wykorzystujemy naszą szeroką wiedzę, aby pomóc tworzyć zaawansowane rozwiązania, które przyczynią się do usuwania barier i zwiększania dostępności dla wszystkich – nie tylko w transporcie publicznym – powiedział Masaaki Tsuya, CEO Bridgestone Corporation.

Spółka Bridgestone nie wytwarza ani nie sprzedaje produktu, ale była odpowiedzialna za opracowanie pierwotnego projektu oraz proces testowania i weryfikacji, działając we współpracy z Narodowym Uniwersytetem w Jokohamie, Japońskim Towarzystwem ds. planowania transportu oraz Advance Co., Ltd.