CES 2024: WYJĄTKOWE TECHNOLOGIE W PORTFOLIO MERCEDESA

Na targach elektroniki użytkowej CES 2024 Mercedes-Benz prezentuje gamę cyfrowych udoskonaleń, które zmienią doświadczenia użytkowników – zarówno w samochodzie, jak i poza nim.

Główną atrakcją jest nowy Wirtualny Asystent MBUX, który dzięki generatywnej sztucznej inteligencji oraz zaawansowanej grafice 3D sprawi, że interakcje z pojazdem będą bardziej naturalne, intuicyjne i spersonalizowane. Bazując na nowym, opracowanym samodzielnie przez Mercedesa systemie operacyjnym MB.OS (Mercedes-Benz Operating System), Wirtualny Asystent MBUX toruje drogę dla nowego poziomu cyfrowego luksusu.


Zobacz także:

CES 2024: VOLKSWAGEN ZINTEGRUJE CHATGPT Z OBECNYMI MODELAMI
 

AUTOSALONY


 

Tegoroczne targi CES są także tłem dla północnoamerykańskiej premiery studium Concept CLA, opartego na przyszłej modułowej architekturze Mercedesa – MMA. Kolejną atrakcją jest nowe doświadczenie słuchania muzyki w samochodzie o nazwie MBUX SOUND DRIVE, nad którym wspólnie pracowali projektanci Mercedes-AMG oraz amerykański przedsiębiorca will.i.am. To nie wszystko: Mercedes-Benz przenosi odsłuch audycji w inny wymiar we współpracy z Audible i Amazon Music. Na stoisku nr 4941 swój lokalny debiut świętuje także zakamuflowany prototyp nowej, w pełni elektrycznej Klasy G.

Nasz system MB.OS, światowej klasy partnerstwa i najnowsze projekty w zakresie generatywnej sztucznej inteligencji zmieniają relacje naszych klientów z ich Mercedesami. Nasze cyfrowe osiągnięcia prezentowane na targach CES 2024 pokazują, że podążamy w kierunku hiperspersonalizowanego doświadczenia użytkownika” – skomentował Markus Schäfer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG, dyrektor ds. technologii.

Wirtualny Asystent MBUX zapewnia hiperspersonalizowane doświadczenie użytkownika

Wirtualny Asystent MBUX prezentowany na targach CES 2024 to najbardziej ludzki interfejs Mercedes-Benz w historii. Korzystając z potencjału systemu MB.OS, prezentuje on użytkownikowi nową twarz – zapewnia naturalną i empatyczną interakcję. Cztery różne emocje sprawiają, że Wirtualny Asystent MBUX dostosowuje się do potrzeb klientów i wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję (AI) oraz proaktywną inteligencję, aby uczynić życie łatwiejszym i wygodniejszym. To nie wszystko: moc MB.OS oraz silnik gier z zaawansowaną grafiką 3D posłużyły do stworzenia nawigacji MBUX Surround, która płynnie łączy prowadzenie po trasie i wsparcie dla kierowcy. W międzyczasie Mercedes-Benz wprowadza w swoich modelach kolejne aplikacje zapewniające jeszcze większą produktywność, wygodę i personalizację. Należy do nich MBUX Collectibles, pierwsza samochodowa aplikacja prezentująca niewymienne tokeny NFT – takie jak limitowana kolekcja Mercedes-Benz NXT Superdackel, która nawiązuje do aktywności producenta na zeszłorocznych targach CES.

Premiera w Ameryce Północnej – Concept CLA

Pierwszym modelem Mercedes-Benz, który prezentuje możliwości MB.OS-a, jest Concept CLA, który na targach CES 2024 świętuje swój północnoamerykański debiut. Zaprojektowany na nowej modułowej architekturze Mercedesa o nazwie MMA, pojazd ten na nowo definiuje całą klasę – między innymi za sprawą innowacyjnego napędu elektrycznego i przyszłościowej koncepcji zrównoważonego rozwoju. Concept CLA to wzorzec efektywności w epoce elektromobilności. Jego przewidywany zasięg na jednym ładowaniu wynosi ponad 750 km (WLTP), a zużycie energii – około 12 kWh/100 km. To przede wszystkim zasługa nowej elektrycznej jednostki napędowej (MB.EDU) korzystającej z architektury 800 V oraz nawet 93-procentowej sprawności od akumulatora do kół na dalekich dystansach. Concept CLA umożliwia ładowanie prądem stałym z mocą ponad 300 kW (w tym funkcja boost o wartości 50 kW), co pozwala uzyskać w 15 minut do 400 km zasięgu. W sumie na MMA będą bazować cztery modele: czterodrzwiowe coupé, Shooting Brake i dwa SUV-y.

Ze studia na ulice – muzyka w rytmie stylu jazdy

Na targach CES 2024 Mercedes-Benz zaprezentuje szereg przełomowych funkcji z zakresu rozrywki, stworzonych w ramach dwóch partnerstw niespotykanych dotąd w branży motoryzacyjnej. Mercedes-AMG oraz amerykański przedsiębiorca will.i.am połączyli siły, aby zaprojektować MBUX SOUND DRIVE. Ta technologia zmieni sposób, w jaki słuchamy muzyki w samochodzie. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanego oprogramowania pozwala muzyce reagować na styl jazdy kierowcy, zamieniając każdą przejażdżkę w dynamiczną muzyczną podróż.

Nowy rozdział wciągającego dźwięku – samochód jako jeżdżąca sala koncertowa

W ramach drugiego partnerstwa Mercedes-Benz łączy siły z Audible oraz Amazon Music i rozpoczyna nowy rozdział odsłuchu audycji w samochodzie. Dzięki wykorzystaniu potencjału technologii Dolby Atmos podróżujący mogą znaleźć się w centrum dynamicznego doświadczenia audio na miarę sali koncertowej – obejmującego audiobooki, pozycje Originals, podkasty oraz muzykę. Pierwszego dnia twórca podkastów, pisarz i producent Dirk Maggs podzieli się z gośćmi stoiska Mercedesa na targach CES swoimi spostrzeżeniami na temat sztuki opowiadania. Następnie wiceprezes Amazon ds. audio, Twitcha i gier Steve Boom oraz dyrektor Mercedes-Benz ds. oprogramowania Magnus Östberg wspólnie opowiedzą, w jaki sposób nowe partnerstwo zapewni niezrównaną samochodową rozrywkę.

Nowoczesne emocje i retroklasyka – samochód zamienia się w centrum gier

Mercedes-Benz wykorzystuje scenę targów CES do prezentowania nowych platform i partnerstw, które pozwolą udoskonalić usługi gier w samochodzie. Współpraca z pierwszą na świecie usługą strumieniowego przesyłania gier retro – Antstream Arcade – umożliwia wprowadzenie w aucie gier, które bazują na danych w chmurze. Ponadto Mercedes-Benz ma własną wizję wciągających gier w samochodzie. Przybliża ją w nowej Klasie E. Futurystyczna gra z udziałem biegającej postaci łączy moc obliczeniową MBUX z wykorzystaniem zamontowanych we wnętrzu czujników i siłowników.

EQS oraz Klasa S dostępne z systemem DRIVE PILOT i innymi nowymi funkcjami

Wprowadzając na rynek DRIVE PILOT – pierwszy i jedyny certyfikowany w USA system warunkowo zautomatyzowanej jazdy na poziomie trzecim SAE, Mercedes-Benz osiągnął kolejny kamień milowy. Dostawy egzemplarzy EQS-a oraz Klasy S z roku modelowego 2024 wyposażonych w DRIVE PILOT rozpoczną się na początku 2024 r. i będą prowadzone przez uczestniczących w programie autoryzowanych dealerów Mercedesa w Kalifornii i Nevadzie. DRIVE PILOT jest dostępny w wybranych egzemplarzach EQS-a oraz Klasy S; można go aktywować poprzez amerykański sklep Mercedes me connect. EQS jest teraz oferowany także z nowym pakietem Premium Rear Plus, który oferuje jeszcze wyższy poziom komfortu podróżowania z tyłu.