CUPRA: POKOLENIE “Z” WYZWANIEM DLA PRODUCENTÓW SAMOCHODÓW

Samochody CUPRA odpowiadają na potrzeby obecnych i przyszłych pokoleń klientów m.in.: dzięki nowoczesnemu podejściu do projektowania swoich modeli.

Elektryczna przyszłość w motoryzacji staje się już faktem. Jednak całkowita zmiana silników spalinowych na te zeroemisyjne może potrwać jeszcze jakiś czas. Istotną kwestią, która przybliża branżę do osiągnięcia tego celu są zmiany konsumenckie wśród młodszych pokoleń kierowców. Z raportu przeprowadzonego przez EV Klub Polska oraz portal elektromobilni.pl wynika, że prawie 50% osób z pokolenia Y oraz Z deklaruje większe zainteresowanie kupnem samochodu z napędem elektrycznym niż poprzednie generacje. Samochody CUPRA odpowiadają na potrzeby obecnych i przyszłych pokoleń klientów, dzięki nowoczesnemu podejściu do projektowania swoich modeli.


Zobacz także:

PORSCHE: TRZECI WARIANT E-HYBRID W RODZINIE MODELU CAYENNE
 

ROZMAITOŚCI


 

Elektryczna rewolucja

Nie będzie dużym zaskoczeniem fakt, że reprezentanci GEN Z deklarują zdecydowaną chęć zakupu samochodu elektrycznego. Według badania Deloitte z 2022 roku 75% przedstawicieli pokolenia Z uznaje, że świat znajduje się w kluczowym momencie, jeśli chodzi o konieczność podejmowania działań mających na celu przeciwdziałanie zmianom klimatu. Zdecydowana preferencja w kierunku samochodów elektrycznych jest zatem wyraźnym trendem, który szczególnie zauważyła hiszpańska marka. CUPRA z myślą o najmłodszym pokoleniu kierowców tworzy futurystyczne i w pełni elektryczne modele, a jednym z nich jest najnowszy CUPRA DarkRebel. Sportowy elektryk powstał pierwotnie w wirtualnej przestrzeni marki w Metaverse (Metahype), a niedawno zadebiutował w wersji rzeczywistej na targach IAA Mobility w Monachium.

Z kolei w 2025 roku hiszpańska marka wprowadzi na rynek elektryczny model Raval (początkowo UrbanRebel), którego wnętrze inspirowane jest światem gamingu. Młodzi ludzie oczekują czegoś innego i lepszego, niż klasyczne formy. Właśnie dlatego hiszpańska marka zaproponowała miejski, buntowniczy i w 100% elektryczny samochód, z własnym charakterem, przemawiającym do “zetek”.

Sposób, aby się wyróżnić

Kolejnym pokoleniem, które częściej decyduje się na zakup samochodów z napędem elektrycznym jest pokolenie Y. Według raportu EV Klub Polska są najliczniejszą grupą osób, która najczęściej wybiera samochody elektryczne. Dla przedstawicieli tej generacji idealnym modelem będzie w 100% elektryczny model CUPRA Born, w którym wysokie osiągi łączą się z niepowtarzalnym designem. Milenialsi lubią się wyróżniać, a indywidualizm jest dla nich ważny. Model Born pokazuje, że elektryk nie musi być nudny m.in. dzięki niespotykanemu dotąd kolorowi karoserii Aurora Blue, matowym detalom, które przyciągną wzrok każdego przechodnia oraz zrównoważonym elementom wnętrza. CUPRA od lat współpracuje z SEAQUAL INITIATIVE, a wynikiem tej kooperacji są fotele kubełkowe w modelu Born, wyprodukowane z tkaniny SEAQUAL YARN. Materiał ten pochodzi z recyklingowanych włókien polimerowych wytworzonych z surowców sztucznych wyłowionych z Morza Śródziemnego i innych zbiorników wodnych.

Klasyka i osiągi

Z kolei osoby z pokolenia baby boomers, czyli ludzie urodzeni między 1943 a 1960 rokiem, dużo bardziej cenią sobie moc i wydajność silników, które zapewniają napędy tradycyjne. To grupa kierowców, którzy są przyzwyczajeni do silników spalinowych. Wielu z nich wybiera samochody benzynowe, a także napędy wysokoprężne. Przykładem pojazdu CUPRA, który doskonale odpowiada tym preferencjom, jest model Formentor wyposażony w silnik benzynowy 2.0 TSI o mocy 310 KM. Doskonałe osiągi łączą się z odważnym designem, więc flagowy samochód marki będzie idealnym wyborem dla nietuzinkowych boomersów, którzy chcą korzystać z pełni wrażeń podczas jazdy.

Przykładamy ogromną wagę do zrozumienia potrzeb i preferencji różnych pokoleń kierowców. Nasza oferta silników jest zróżnicowana, aby każdy mógł znaleźć coś, co spełnia jego oczekiwania zarówno pod względem wydajności, jak i odpowiedzialności ekologicznej. Jednak napędy to nie wszystko, ponieważ w CUPRA wierzymy, że charakter klienta odpowiada charakterystyce modelu, który wybiera – mówi Daria Zielaskiewicz, dyrektorka marek SEAT i CUPRA.