DUNLOP: NOWE OPONY ZIMOWE DO AUT CIĘŻAROWYCH

Dunlop-ci1a

Najnowsze opony drogowe Dunlop dla pojazdów ciężarowych wykonujących przewozy długodystansowe i regionalne na zaśnieżonych, zimowych drogach są już gotowe do akcji (na razie w magazynach).

Zarówno model SP346 na oś kierowaną, jak i SP446 na oś napędową posiada oznaczenie trzech szczytów górskich i płatka śniegu (3PMSF) oraz symbol M+S.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

OPONY


 

Oznacza to, że spełniają najwyższe europejskie wymogi dla opon zimowych. W sytuacji zaostrzania regulacji dotyczących zimowego ogumienia na całym kontynencie, nowe opony oferują dużą mobilność zimą we wszystkich zastosowaniach drogowych.

Dunlop-ci2a

Spełnienie wymogów prawnych to dopiero połowa sukcesu podczas niesprzyjającej aury. Możliwość kontynuowania jazdy w trudnych warunkach, na przykład przy nagłych opadach śniegu, to kluczowa kwestia dla każdej firmy transportowej. Nie wszystkie floty chcą zmieniać ogumienie wraz z nadejściem zimy, szczególnie jeśli nie działają na obszarach, na których często występują ostre warunki zimowe. Opony Dunlop SP346 i SP446 oferują flotom to, co najistotniejsze o tej porze roku: dużą mobilność.

– Nikt nie jest w stanie przewidzieć zimowej pogody, dlatego tak ważne jest przygotowanie na każdą ewentualności. Ciężarówki, które utknęły, bo nie założono im odpowiednich opon, mogą powodować opóźnienia w dostawach, a w najgorszym przypadku utratę zleceń. Nowe, drogowe ogumienie Dunlop oferuje wysoką mobilność zimą, dlatego ryzyko problemów spowodowanych nieprzewidywalną pogodą zostało znacząco zredukowane. Ponadto, operatorzy flot odczują korzyść z przebiegów dłuższych o 10 proc. i poprawionej efektywności paliwowej w porównaniu z poprzednim modelem – powiedział Benjamin Willot, dyrektor marketingu opon komercyjnych Goodyear w regionie EMEA.

Opona na oś napędową Dunlop SP346 oferuje dłuższe przebiegi i niższe zużycie paliwa niż poprzedni model, SP344. Dodatkowo innowacyjny wzór bieżnika spełnia surowe normy stawiane przez Unię Europejską dla homologacji 3PMSF dla ciężarowych opon śniegowych, jak również oznaczenia M+S. Zwiększona elastyczność bloków bieżnika osiągnięta dzięki głębokim rowkom umożliwia lepsze zbijanie śniegu.

Dunlop-ci3a

Jednocześnie gęsto rozmieszczone rowki zygzakowate spowalniają zużycie opony, poprawiają osiągi zimą i pozwalają uzyskiwać dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni, a wzór bieżnika utrzymuje się przez cały okres eksploatacji opony do momentu, gdy jest gotowa do nacinania.

Opona na oś napędową Dunlop SP446 również oferuje dłuższe przebiegi niż poprzedniczka SP444, a także niższe zużycie paliwa. Zapewnia przy tym bardzo dobrą trakcję w każdych warunkach, dzięki podstawie rowków w kształcie kropli deszczu. Rozwiązanie to pomaga spełnić wymagania oznaczeń M+S i 3PMSF, jak również zmniejsza obciążenia oddziałujące na dolną część rowka.

Opony SP346 i SP446 można bieżnikować na gorąco jako Dunlop TreadMax SP446, z wykorzystaniem tych samych wzorów bieżnika i podobnych materiałów co opony nowe. Dzięki temu osiągi opon bieżnikowanych są zbliżone do opon nowych – dotyczy to również ich sprawności zimą.