EURONCAP: NOWY VOLKSWAGEN ARTEON ZDAŁ EGZAMIN

arteo1

W najnowszej serii testów zderzeniowych Euro NCAP Volkswagen ponownie osiągnął znakomite wyniki – tym razem bardzo wysoko oceniono nowego Arteona.

Niezależna europejska organizacja konsumencka doceniła liftbacka przyznając mu najwyższą ocenę pięciu gwiazdek.


Zobacz relacje:

BEZPIECZEŃSTWO


 

Wynik ten odnosi się nie tylko do ochrony dorosłych pasażerów i dzieci, lecz także do stosowanych seryjnie systemów asystujących oraz do całego obszaru ochrony pieszych. W tej ostatniej dziedzinie Arteon, m.in. dzięki wyposażeniu go seryjnie w system hamowania awaryjnego w wypadku wtargnięcia pieszych na jezdnię, otrzymał najwyższą ocenę jaką kiedykolwiek przyznano modelowi należącemu do wyższej klasy średniej.

arteo2

Przyznając ocenę pięciu gwiazdek eksperci Euro NCAP (European New Car Assessment Programme – Europejski Program Oceny Nowych Samochodów) docenili szczególnie wysokie standardy bezpieczeństwa Arteona. Bardzo dobry wynik jest zasługą systemów bezpieczeństwa (m.in. seryjnej funkcji hamowania awaryjnego w wypadku nagłego pojawienia się pieszych) oraz całej koncepcji bezpieczeństwa, dzięki której podczas wypadku struktura karoserii, a także efektywnie działający system pasów bezpieczeństwa, foteli i poduszek powietrznych zapewniają pasażerom najwyższą ochronę.

Na ocenę pięciu gwiazdek przyznaną za poziom bezpieczeństwa Arteona składają się rezultaty uzyskane w czterech obszarach. W dziedzinie „Ochrona pasażerów – osoby dorosłe” nowe Gran Turismo otrzymało 96 proc. procent maksymalnej oceny. W kategorii „Ochrona pasażerów – dzieci” Arteon zdobył 85 proc. maksymalnej liczby punktów.

Szczególnie wysoka ocena 85 proc. w kategorii „Ochrona pieszych” została osiągnięta dzięki udanemu połączeniu stosowanej seryjnie funkcji hamowania oraz wysokiemu poziomowi bezpieczeństwa biernego chroniącego najsłabszych uczestników ruchu drogowego.

arteo3

W kategorii „Systemy asystujące służące bezpieczeństwu” Arteon uzyskał ocenę pięciu gwiazdek osiągając wynik na poziomie 82 proc. maksymalnej liczby punktów, czyli znacznie wyższy niż wymagany do osiągnięcia tej oceny. Doceniono tu liczne montowane seryjnie elementy wyposażenia, jak np. sygnał przypominający o konieczności zapięcia pasów bezpieczeństwa dotyczący wszystkich miejsc w samochodzie, system regulujący prędkość jazdy, system „Front Assist” monitorujący przestrzeń przed samochodem z funkcją hamowania awaryjnego w przypadku pojawienia się pieszych, a także asystent utrzymywania pasa ruchu „Lane Assist”.

Euro NCAP od 20 lat wyznacza najwyższe standardy w dziedzinie bezpieczeństwa nowych samochodów w Europie. W minionych latach kryteria testów zderzeniowych stale zaostrzano; dzisiaj przeprowadza się różne rodzaje zderzeń i ocenia zdolność samochodów do zapewnienia bezpieczeństwa pasażerom oraz pieszym.

Kategorie testów:
• uderzenie czołowe w aluminiową barierę przy prędkości 64 km/h (40 procent szerokości nadwozia);
• uderzenie czołowe z prędkością 50 km/h w twardą barierę całą szerokością nadwozia;
• uderzenie z prędkością 50 km/h w bok samochodu;
• uderzenie słupa w bok nadwozia z prędkością 32 km/h;
• ochrona kręgosłupa szyjnego w wypadku uderzenia w tył samochodu;
• automatyczne hamowanie awaryjne przed samochodami i pieszymi, by zmniejszyć prędkość przy jakiej dojdzie do kolizji lub w celu całkowitego jej uniknięcia.

arteo4

Nowy Arteon wyposażony jest seryjnie w bogaty zestaw elementów służących bezpieczeństwu. Należą do niego poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera (z systemem dezaktywacji poduszki przed pasażerem oraz z poduszką chroniącą kolano kierowcy) oraz system airbagów chroniących głowy pasażerów siedzących z przodu oraz na zewnętrznych siedzeniach z tyłu, a także poduszki boczne z przodu.

Ponadto w wielu krajach w seryjnym wyposażeniu Arteona znajdują się specjalne zagłówki zmniejszające ryzyko uszkodzenia kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył samochodu, a także aktywny system ochrony pasażerów, który z wyprzedzeniem rozpoznaje niebezpieczne sytuacje grożące wypadkiem napinając wtedy zapięte przednie pasy bezpieczeństwa oraz zamykając okna i rozsuwany dach (zostawia jedynie niewielką szczelinę).