FORD: NOWA USŁUGA PRZESYŁEK KURIERSKICH SŁUŻY EKOLOGII

ford-Last_Mile1

Ford rozpoczął współpracę z firmą kurierską Gnewt, należącą do Menzies Distribution (Gnewt), aby wypróbować nową usługę cyfrowych przesyłek kurierskich.

Ma ona pomóc w zmniejszeniu natężenia ruchu i przyspieszyć proces dostawy – jest bardziej ekologiczna niż dotychczasowy system.


Zobacz także:

ECO

UŻYTKOWE


 

Następnym razem, gdy zamówisz coś z dostawą do domu, może dotrzeć to do ciebie dzięki nowemu “magazynowi na kółkach” – systemowi, który jest obecnie testowany w Londynie. Jego celem jest zmniejszenie natężenia ruchu i emisji spalin, a także poprawa czasu dostawy.

Rosnąca popularność zakupów online w całej Europie oznacza, że w ciągu najbliższych lat liczba przesyłek wzrośnie dwukrotnie. Większość z tych dostaw jest realizowana przez samochody dostawcze, co prowadzi do zwiększenia natężenia ruchu w wielu miastach, a średni czas dostawy w Londynie wzrósł o ponad 40 proc. w ciągu zaledwie trzech lat. W rezultacie przewoźnicy znajdują się pod coraz większą presją: muszą dostarczać więcej paczek w coraz krótszym czasie, a jednocześnie utrzymać pracowników, redukować koszty i brać coraz większą odpowiedzialność za środowisko.

ford-Last_Mile2

Nowa cyfrowa usługa organizacji dostawy, testowana przez Forda we współpracy z Gnewt firmy Menzies Distribution, sprawnie koordynuje wiele rodzajów transportu, w tym obsługę przesyłek jednodniowych i pracę kurierów pieszych oraz rowerowych.

Podczas testów, program “ostatnia mila” Gnewta będzie obsługiwany przez system inteligentnej chmury Forda, wykorzystującej oprogramowanie do transmisji danych i logistyki MoDe:Link – zarządza ono wszystkimi aspektami dostarczania paczek, od wyjazdu z magazynu, aż do drzwi odbiorcy. Może to pomóc kurierom, menedżerom flot, firmom logistycznym i dostawcom żywności w poprawie wykorzystania floty samochodów dostawczych, dzięki czemu będzie można zaoszczędzić czas i obniżyć koszty, zwiększając wydajność.

Klienci zyskają możliwości szybszego odbioru przesyłki z paczkomatu – czas dostawy zostanie skrócony dzięki lepszej obsłudze punktów dostaw, redukcji kosztów i częstszym kursom furgonetek do punktów odbioru paczek. Ponadto nowa usługa może przyczynić się do mniejszej emisji spalin, zmniejszenia natężenia ruchu w dużych miastach, a także uwolnienia miejsc parkingowych wzdłuż ulic, często zajmowanych przez furgonetki na czas rozładunku.

– Chcemy skierować większe pojazdy dostawcze, pracujące w warunkach wysokiego obciążenia, do mniej zatłoczonych środowisk, w których najlepiej się spisują. Jednakże w przypadku projektu “ostatniej mili” w obszarze miejskim, gdzie korki i brak miejsc parkingowych stanowią dużą przeszkodę, rozsądne jest zoptymalizowanie dostaw, aby były bardziej elastyczne, efektywne i mniej kosztowne – powiedział Tom Thompson, kierownik projektu z działu Ford Mobility.

Ford jest zaangażowany w rozwiązywanie problemów mobilności w miastach, w szczególności w zakresie dostaw towarów i usług, poprzez wprowadzanie innowacji, rozwój technologii i partnerskiej współpracy. Koncepcja „magazynu na kółkach” ma być dostosowana zarówno do samochodów Forda, jak i pojazdów innych producentów. W tym systemie, samochody dostawcze działają na zasadzie dynamicznych „hubów”: zbierają zamówienia z magazynu, a następnie na krótko zatrzymują się w strategicznych lokalizacjach, które są najbardziej optymalne dla realizacji konkretnej partii zamówień.

Autorska platforma Forda współpracuje z kurierami pieszymi znajdującymi się w pobliżu – lub potencjalnie z kurierami rowerowymi, dronami, a w przyszłości będzie pracować z autonomicznymi robotami – dzięki temu będzie można bezproblemowo zamknąć ostatni etap każdej dostawy.

Inteligentny system koordynacji dostawy

Tak zróżnicowane dostawy mogą być szybsze, tańsze i oferować większe możliwości niż transport z użyciem furgonetek. Według szacunków firmy Ford, w systemie zróżnicowanej sieci dostaw, jeden van i zespół czterech kurierów pieszych lub rowerowych mógłby zostać wykorzystany do dostarczenia takiej samej liczby paczek, jak pięć pojedynczych samochodów dostawczych.

W ramach londyńskiego testu Ford współpracuje z firmą Gnewt, zajmującą się dostarczaniem przesyłek w ramach zrównoważonego miejskiego transportu. Zarządza ona największą w Wielkiej Brytanii flotą elektrycznych pojazdów dostawczych. Posiada ich ponad 70 i jest pionierem w systemie dostaw do “ostatniej mili”.

ford-Last_Mile3

Usługi kurierskie w programie “ostatnia mila”

Rząd Wielkiej Brytanii wskazał potrzebę opracowania bardziej inteligentnych rozwiązań w zakresie usług kurierskich dla obszarów miejskich, rozpoczęcia otwartych konsultacji w celu dalszego zbadania systemu dostaw w programie “ostatnia mila” i możliwości dostarczania towarów w systemie zrównoważonego transportu. Zaproszenie do programu testowego, w którym weźmie udział firma Ford, ma na celu zbadanie korzyści dla środowiska naturalnego oraz poprawy logistyki, jakie w miastach niesie wykorzystanie pojazdów elektrycznych, rowerów i skuterów elektrycznych.

Ford chce m.in. dzięki londyńskiemu programowi testowemu i podobnym inicjatywom – sprostać wyzwaniom związanym z systemem dostaw i mobilnością w miastach przyszłości. Marka współpracuje z Transport for London, realizując projekt zrównoważonego transportu w mieście o wartości kilkuset milionów funtów, polegający na testowaniu 20 hybrydowych modeli Transit typu plug-in.

Ten sam program Ford realizuje w Walencji w Hiszpanii oraz w Kolonii w Niemczech. W Stanach Zjednoczonych, producent stale wprowadza innowacje w zakresie dostaw towarów miejskich i usług kurierskich, przygotowując się do wprowadzenia w najbliższej przyszłości pojazdów autonomicznych. Ford rozpoczął współpracę z firmą Postmates, platformą dostawczą działającą w Miami i Miami Beach, aby świadczyć usługi kurierskie za pomocą pojazdów autonomicznych.

ford-Last_Mile4