FRANKFURT 2015: BMW POKAŻE NOWE MODELE I SYSTEMY

fra_bmw1a

Stoisko BMW na Międzynarodowym Salonie Samochodowym IAA we Frankfurcie 2015 skupia się na pojawieniu się nowej generacji modelu na szczycie palety produkcyjnej, ale także nadejściu ery samochodów z napędem plug-in hybrid.

Hala 11, mieszcząca się tuż przy głównym wejściu na tereny targowe i obejmująca wspólnie stoiska marek BMW, MINI oraz Rolls-Royce, jest miejscem prezentacji najnowszych konstrukcji, rozwiązań i modeli.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

FRANKFURT 2015


 

Cała wystawa jest otoczona przez tor o długości kilkuset metrów, na którym publiczność może podziwiać nowe modele w czasie jazdy od 19-27 września 2015.

Nowe BMW serii 7

Kluczowymi czynnikami podniesienia dynamiki, wydajności, komfortu i bezpieczeństwa jazdy w nowym BMW serii 7 są: wykorzystanie karbonu (CFRP, plastiku wzmacnianego włóknami węglowymi) do budowy struktury nadwozia, silniki z najnowszej generacji jednostek napędowych BMW Group, system plug-in hybrid w nowym BMW 740e, aktywne zawieszenie Executive Drive Pro, przełącznik trybu jazdy Driving Experience Control z nowym trybem Adaptive oraz oświetlenie laserowe BMW Laserlight.

fra_bmw2a

Natomiast za najlepsze możliwe samopoczucie w kabinie odpowiadają specyfikacja Executive Lounge z funkcją masażu, podświetlany szklany dach Sky Lounge Panorama, doskonale dobrana ilość oświetlenia akcentowego oraz uchwyt na smartfon ze stacją ładowania indukcyjnego.

Nowa generacja BMW serii 7 to także wiele innowacji w dziedzinie systemu operacyjnego oraz technologii wspierających kierowcę. Wiele nowych funkcji pojawia się po raz pierwszy w segmencie luksusowych limuzyn – jak np. rozszerzenie systemu iDrive o dotykowy ekran i sterowanie gestami BMW Gesture Control, Touch Command do sterowania funkcjami komfortu i multimediami w tylnej części kabiny, jak też system zdalnego parkowania Remote Control Parking.

Ponadto BMW prezentuje w nowym modelu serii 7 najnowszą generację wyświetlacza przeziernego Head-Up Display, system ostrzegania o ruchu poprzecznym, asystenta kierowania i kontroli pasa ruchu, aktywną ochronę przed kolizją boczną oraz system kamer dookólnych Surround View z trybami 3D View i Panorama View.

Nowe BMW X1

Nowa generacja BMW X1 wyróżnia się atletycznymi proporcjami i czystymi liniami w stylu większych „braci” BMW X. W kabinie pasażerowie, jak i ich bagaż znajdą o wiele więcej miejsca.

fra_bmw3a

Benzynowe i wysokoprężne silniki zoptymalizowano pod względem wydajności, inteligentny system napędu na cztery koła xDrive i nowo opracowana technologia układu jezdnego łącznie dają wyraźnie bardziej sportowy charakter i wyższy komfort jazdy – przy niższym zużyciu paliwa i emisji CO2.

Wyposażenie obejmuje diodowe lampy główne LED, dynamiczną kontrolę amortyzatorów DDC, wyświetlacz przezierny BMW Head-Up Display pokazujący na szybie dane związane z prowadzeniem auta, a także system Driving Assistant Plus.

Nowe BMW serii 3

Dzięki designowi nadwozia, nowej palecie silników, zaawansowanemu układowi jezdnemu oraz dodatkowym opcjom wyposażeniowym, nowe BMW serii 3 sprawdzi się zarówno jako limuzyna, jak i jako kombi Touring.

Paleta dostępnych silników składa się z czterech jednostek benzynowych i siedmiu wysokoprężnych. Napęd jest przenoszony na oś tylną lub za pośrednictwem inteligentnego systemu xDrive – na wszystkie koła. Wkrótce do palety modelowej dołączy limuzyna BMW 330e (z rocznikiem modelowym 2016).

BMW 340i

Ten samochód z napędem plug-in hybrid łączy w sobie technologię eDrive z 4-cylindrowym silnikiem benzynowym z nowej generacji jednostek napędowych. Cały system rozwija łączną moc maksymalną 185 kW/252 KM, ale BMW 330e zadowala się średnim zużyciem paliwa na poziomie 2,1-1,9 l/100 km przy emisji CO2 wynoszącej 49-44 g/km.

Nowe BMW 225xe

Paleta wariantów modelu BMW serii 2 Active Tourer zostanie powiększona wraz z rocznikiem 2016. Dojdzie do niej model 225xe z napędem plug-in hybrid.

Współpraca technologii BMW eDrive i 1,5-litrowego, 3-cylindrowego silnika benzynowego wyposażonego w technologię TwinPower Turbo pozwala zapewnić elektryczny zasięg 41 km. Napęd spalinowy na koła przednie i elektryczny na tylne natomiast zapewnia w pełni elektronicznie sprzężony napęd na wszystkie koła. Zespół napędowy plug-in hybrid rozwija maksymalną moc systemową 165 kW/224 KM. Średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 2,1-2,0 l/100 km, a emisja CO2 – 49-46 g/km.

fra_bmw7a

BMW Laserlight

BMW systematyczne i z sukcesem wykorzystuje najnowsze zdobycze technologiczne w dziedzinie oświetlenia. Na salonie IAA we Frankfurcie prezentowane są najnowsze innowacje w tej dziedzinie. Światła laserowe BMW Laserlight z systemem przeciwdziałania oślepianiu High Beam Assistant są teraz dostępne również w nowej serii 7.

BMW M6 GT3

BMW Motorsport wybrał salon samochodowy IAA we Frankfurcie 2015 jako miejsce i czas premiery światowej dla nowego modelu M6 GT3. Auto powstało dla potrzeb wyścigów długodystansowych i zadebiutuje na torach wyścigowych w sezonie 2016. Ten wyczynowy samochód powstał na bazie modelu M6 Coupe. Jest napędzany silnikiem V8 wyposażonym w technologię M TwinPower Turbo. Podwozie zoptymalizowano pod kątem aerodynamiki.

Obok BMW M6 GT3, BMW M GmbH prezentuje we Frankfurcie również swój najnowszy topowy model w ofercie sprzedażnej, zapewniające najwyższą dynamikę i osiągi na drogach publicznych. Nowe M6 Competition Edition podkreśla swój status ekskluzywnego wariantu wyczynowego coupe.

Model z edycji specjalnej jest dostępny wyłącznie jako BMW M6 Coupe w połączeniu z pakietem Competition package, który stanowi wstęp do maksymalizacji osiągów. 4,4-litrowy silnik benzynowy V8 z technologią M TwinPower Turbo rozwija moc 441 kW/600 KM i maksymalny moment obrotowy 700 Nm, co w połączeniu z pakietem Driver’s Package pozwala na rozpędzenie się maksymalnie do 305 km/h.

fra_bmw8a

BMW ConnectedDrive

Najnowsze osiągnięcia przekładają się na rozrost palety systemów wsparcia kierowcy oraz aplikacji podnoszących poziom komfortu i bezpieczeństwa. Wśród najnowszych ofert znalazły się ConnectedDrive App, BMW Remote Cockpit, superszybki hot-spot WiFi, automatyczne aktualizacje map nawigacji, a także zdalne parkowanie (Remote Control Parking). Wszystkie one są dostępne – obok innych wyrafinowanych systemów wsparcia – w nowym BMW serii 7.

Technologia BMW eDrive

Wprowadzenie technologii BMW eDrive do głównej palety modeli BMW oznacza zaoferowanie zupełnie bezemisyjnej mobilności kompletnie nowej grupie docelowej. Na targach motoryzacyjnych Motor Show we Frankfurcie premierę ma nowe BMW 740e i inne, wymienione wyżej modele. Wraz z zaprezentowanym już i wkrótce wchodzącym do sprzedaży X5 xDrive40e (również wystawianym we Frankfurcie), technologia BMW eDrive opracowana dla samochodów palety BMW i będzie od roku 2016 dostępna w modelach marki BMW w czterech różnych segmentach.

fra_bmw9a

BMW i

Wprowadziwszy na rynek i3 oraz wyczynowy samochód typu plug-in i8, marka BMW i oferuje wciąż nowe usługi mobilne. Obecnie włącza do floty usługowej współdzielenia samochodów premium – DriveNow – w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Danii. Na salonie we Frankfurcie BMW i prezentuje również kompletną paletę technologicznych koncepcji pozwalających na ładowanie akumulatorów w domu i w miejscach publicznych ( w tym Light and Charge).

Wszystkie modele z napędem typu plug-in wystawiane przez BMW na salonie frankfurckim opierają się na technologii BMW eDrive. Podobnie jest z wykorzystywaniem doświadczeń związanych z przemysłowym wytwarzaniem plastiku wzmacnianego włóknami węglowymi (CFRP, karbon).