FRANKFURT 2015: FIAT – NOWY MODEL 500 i PEŁNA GAMA

Fiat_Nuo_1f

Podczas frankfurckiego Salonu Samochodowego IAA Motor Show można obejrzeć całą rodzinę modelu „500″ – samochody bardzo zróżnicowane pod względem przeznaczenia i charakteru.

Gwiazdą stoiska marki na targach motoryzacyjnych jest nowy Fiat 500. Oferuje on kolorystykę „Second Skin” – tzw. „drugą skórę”, czyli nową możliwość indywidualnego dostosowywania oferty.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

FRANKFURT 2015


 

W nowym modelu debiutuje system infotainment Uconnect z 5-calowym ekranem dotykowym. Wersja Lounge oferuje bezpłatną usługę Uconnect LIVE przez pięć lat.

Nowy silnik 1.3 Multijet o mocy 95 KM Euro 6 wyróżnia się osiągami i poszanowaniem dla środowiska.

FIAT_Nuo2

Kolejne wystawiane modele to crossover 500X (może być traktowany jako samochód wielkomiejski, jak i off-roadowy), 500L (kompaktowy i rodzinny). Na stoisku znajduje się strefa dedykowana produktom reklamowym i ekskluzywnym akcesoriom przygotowanym we współpracy z Mopar.

Nowy Fiat 500

Fiat 500, zaprojektowany przez Centro Stile Fiat, to zewnętrzne i wewnętrznie odnowiony projekt. Nie jest większy gabarytowo od poprzednika, ale przedstawia bogatszą ofertę w zakresie technologii, układów napędowych i możliwości indywidualizacji.

Dostępny w wersji hatchback i kabriolet, nowy Fiat 500 oferuje trzy wersje, w zależności od rynku: Pop, Popstar i Lounge. W standardzie dostępne jest: siedem poduszek powietrznych, system Uconnect Radio 5″, wielofunkcyjna kierownica i światła do jazdy dziennej LED oraz na rynku włoskim również klimatyzacja.

Fiat_Nuo3

Wersja Lounge jest wzbogacona o wyrafinowane detale, takie jak panoramiczny szklany dach, felgi aluminiowe 15″, system Uconnect Radio LIVE 5” z ekranem dotykowym oraz skórzaną kierownicę z przyciskami, które pozwalają korzystać z różnych aplikacji w systemie pokładowym, tak by móc być stale połączonym.

Na stoisku publiczność może podziwiać dziewięć samochodów. Dwa z nich to kabriolety, pierwszy w nowym kolorze „Rosso Corallo” połączony z beżowym otwieranym dachem, a drugi w kolorze białym z czerwonym otwieranym dachem i wyposażony w nowy silnik turbodiesel 1.3 Multijet, którego światowy debiut ma miejsce właśnie we Frankfurcie.

Mała jednostka napędowa zasilana olejem napędowym wyróżnia się świetnymi osiągami i niskim spalaniem, a przede wszystkim jest bardzo przyjazna dla środowiska, ponieważ emisja CO2 wynosi zaledwie 89 g/km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h auto uayzkuje w zaledwie 10,7 sek., a maksymalna prędkość to 180 km/h (zużycie paliwa wynosi średnio wg. danych producenta 3,4 l oleju napędowego na 100 km).

FIAT_Nuo4

W ten sam silnik wyposażona jest nowa 500 Lounge prezentowana na stoisku.

Nowy kolor lakieru „Bordeaux Opera” prezentuje również wersja hatchback z wyposażeniem Lounge, zasilana benzynowym silnikiem 1.2 o mocy 69 KM współpracującym ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Dualogic. Pięć kolejnych egzemplarzy posiada nietypową kolorystykę „Second Skin” – tzw. „drugą skórę”.

W nowym modelu dostępny jest też silnik TwinAir o pojemności 0.9 oferowany jest w wersji o mocy 85 KM lub 105 KM. Motory współpracują z pięcio- lub sześciostopniową, mechaniczną skrzynią biegów lub ze zautomatyzowaną skrzynią Dualogic.

FIAT_Nuo5

Dziewięć modeli oferuje także różnorodność wystroju wnętrza: tkanina Principe di Galles z akcentami i „ozdobami” w kolorach kości słoniowej, lub koralu (dostępna jest również wersja w kolorze zielonym oliwkowym) z kontrastującym zagłówkiem ze wstawkami w formie półksiężyca, z eko-skóry w kolorze czarnym lub kości słoniowej. Inne wykończenie to skóra Frau, w kolorze czarnym, bordo lub tabaczkowym, z logo „500″ wyszytym na półksiężycu, lub dla kontrastu półksiężyce w kolorze kości słoniowej.

W centralnej części odnowionej deski rozdzielczej wyróżnia się duży, 5″ ekran systemu Uconnect, który w wersji Pop zapewnia dostęp do radioodtwarzacza, 6 głośników, sterowania z kierownicy, portu AUX-IN i USB.

Nowa 500 Lounge oferuje w standardzie tryb głośnomówiący poprzez Bluetooth czy system Uconnect 5″ Radio LIVE z ekranem dotykowy.