FRANKFURT 2015: FORD – DEBIUT EDGE I OFENSYWA SUV-ÓW

Ford+fra1

Debiut europejskiej wersji Edge zapowiedział Forda na salonie samochodowym IAA Motor Show we Frankfurcie. Przedstawione zostały także szczegółowe plany rozwoju oferty modeli SUV oraz napędu na cztery koła.

Efektem założeń ma być szersza gama nowych modeli klasy SUV i crossover w Europie. W ciągu trzech lat marka planuje wprowadzenie pięciu nowych lub odświeżonych aut, które konkurować będą w segmencie.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

FRANKFURT 2015


 

Jako pierwszy, na początku przyszłego roku, ma się pojawić duży SUV Edge w specyfikacji europejskiej, który zostanie zaprezentowany podczas wrześniowych targów motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie. Jeszcze w tym roku planowane odświeżenie oferty modeli Kuga i EcoSport.

Ford_fra2

Do 2016 roku firma chce zwiększyć sprzedaż pojazdów sportowo- użytkowych w Europie do poziomu 200 tys. sztuk.

Oferta modelu Kuga ma być dostępna jeszcze jesienią z nowymi kolorami lakieru nadwozia oraz systemem komunikacji SYNC 2 z 8-calowym ekranem dotykowym. Z kolei kompaktowy SUV EcoSport ma otrzymać nową wersję wersji z kołem zapasowym na drzwiach bagażnika, zmodyfikowaną kabiną, lepszymi osiągami oraz bardziej precyzyjną charakterystyką prowadzenia. Nowe odmiany modeli Kuga i EcoSport będzie można zobaczyć na stoisku firmy na salonie Motor Show we Frankfurcie.

Firma planuje również wzrost sprzedaży pojazdów sportowo- użytkowych na rynku rosyjskim, oferując pełną gamę modelową obejmującą m.in. Forda Explorer, Kuga oraz EcoSport.

Ford_fra3

Siła napędowa pokolenia Y

Jak pokazują wyniki europejskiego badania sponsorowanego przez firmę Ford, pojazdy sportowo- użytkowe są niezwykle popularne wśród przedstawicieli pokolenia Y, czyli osób między 17 a 34 rokiem życia. W Europie stanowią oni obecnie 24 proc. dorosłej populacji, a co czwarty z nich chce mieć model z segmentu SUV.

EcoSport, Edge, Everest, Expedition, Explorer czy Escape w 2013 roku stanowiły 23 proc. całkowitego wolumenu sprzedaży koncernu Ford, czyli o 6 proc. więcej niż rok wcześniej.

Ford_fra4

Technologia AWD

Ford dynamicznie rozbudowuje również ofertę pojazdów z napędem na wszystkie koła AWD. Po debiucie Edge oraz nowego Focusa RS na początku przyszłego roku, firma zaoferuje napęd na cztery koła w ośmiu modelach. Przewiduje się, że w Europie sprzedaż pojazdów z napędem na obie osie wzrośnie do 70 tys. egzemplarzy w 2016 roku, czyli o 50 proc w stosunku do roku ubiegłego.

Nowy Ford Edge standardowo wyposażony będzie w technologię Intelligent AWD, która co 16 milisekund mierzy przyczepność poszczególnych kół pojazdu i w sposób niewyczuwalny dla kierowcy steruje rozdziałem mocy między przednią a tylną osią, tym samym zapewniając odpowiednią trakcję, szczególnie w warunkach ograniczonej przyczepności. Napęd ten będzie również dostępny w autach osobowych, takich jak Kuga, nowe Galaxy, Mondeo i S MAX, oraz w użytkowym w modelu Transit.

Focus RS wykorzystuje nowy, innowacyjny system napędu na wszystkie koła Performance AWD z dynamicznym rozdziałem momentu obrotowego (Dynamic Torque Vectoring). Z kolei Ranger posiada załączany napęd z dwustopniową skrzynką rozdzielczą. Kierowca może przy pomocy gałki w konsoli środkowej wybrać tryb jazdy z napędem na oś tylną lub obie osie. Zmiany trybu można dokonać nawet gdy pojazd jest w ruchu, przy prędkościach do 120 km/h.

Ford_fra5