GENEWA 2016: NOWA KIA OPTIMA SPORTSWAGON – DUMNE KOMBI

Kia Optima-ge1

Światowa premiera nowej Optimy Sportswagon, pierwszego kombi klasy średniej w historii marki Kia, odbywa się podczas 86. Międzynarodowego Salonu Samochodowego Geneva International Motor Show.

Wzorowane na modelu studyjnym o nazwie Sportspace, który debiutował podczas poprzedniego salonu genewskiego – nowe auto charakteryzuje się efektownym designem i wysoką jakością wykończenia wnętrza, podobnie jak nowa Optima sedan.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2016


 

Dodatkowymi atutami wersji kombi są przestronniejsze i bardziej funkcjonalne wnętrze oraz dynamiczna i opływowa sylwetka nadwozia.

Nowa wersja nadwoziowa Optimy będzie oferowana z oszczędnymi i dynamicznymi silnikami do wyboru, włącznie z topową, najmocniejszą odmianą GT Line. Kombi jest wyposażone w wiele innowacyjnych i zaawansowanych systemów asystujących i multimedialnych, które sprawiają, że podróż nią jest bezpieczna, komfortowa i przyjemna.

Kia Optima kombi trafi do sprzedaży w Europie w czwartym kwartale 2016 roku.

Kia Optima_ge2

Pierwsze kombi klasy średniej marki

Przestronna, jak na kombi przystało, praktyczna w codziennym użytkowaniu i elegancka Optima Sportswagon, pod względem wymiarów zewnętrznych zachowała długość i szerokość odmiany sedan (długość – 4855 mm, szerokość – 1860 mm), i jest wyższa o jedynie 5 mm (1470 mm).

Szerokie światła z tyłu wykonane w technologii LED i zachodzące aż na boki nadwozia, sporych rozmiarów owalna i wyraźnie widoczna końcówka układu wydechowego oraz tylny zderzak zintegrowany z dyfuzorem podkreślają usportowiony charakter modelu. Wizerunek dopełniają 16- lub 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów z oponami o niskim profilu.

Wysoka jakość wykonania wnętrza

Nowy model oferuje wysokiej jakości wykonanie i dobrej klasy materiały we wnętrzu, zaprojektowanym z myślą o ergonomicznej i komfortowej obsłudze. Niektóre elementy wyposażenia i systemy asystujące wcześniej były stosowane wyłącznie w samochodach wyżej klasy.

Szeroka deska rozdzielcza z licznymi poziomymi liniami potęguje wrażenie przestronności. Miękkie i miłe w dotyku tworzywa, tkaniny czy skóra łączą się z precyzją wykonania i spasowania poszczególnych elementów deski rozdzielczej czy tapicerki drzwi. Wysoki poziom izolacji akustycznej kabiny pozwala cieszyć się ciszą.

Pierwsze kombi segmentu D w historii marki Kia jest wyposażone w nowoczesny, audio- wizualny system nawigacyjny (AVN) dostępny z 7- lub 8-calowym ekranem dotykowym. System multimedialny został przystosowany do współpracy z aplikacjami Android Auto i Apple CarPlay. Obydwie aplikacje umożliwiają kierowcy głosową obsługę urządzenia mobilnego.

Kia Optima _ge3

System AVN gwarantuje dostęp do pakietu usług Kia Connected Services. Za jego pośrednictwem kierowca może – dowiedzieć się o aktualnej sytuacji na drodze, otrzymywać ostrzeżenia o fotoradarach czy sprawdzić prognozę pogody.

Multimedialny system seryjnie jest wyposażony w 6 głośników. Za dopłatą miłośnicy dobrego i czystego brzmienia mogą ją wyposażyć w system audio Harman Kardon Premium Sound o mocy 590 W z zewnętrznym wzmacniaczem oraz zintegrowany z 8 głośnikami i z subwooferem. Sportswagon może być wyposażona w bezprzewodową ładowarkę o mocy 5W do ładowania urządzeń mobilnych. Do nowej odmiany nadwoziowej oferuje się 2 porty USB do ładowania urządzeń przenośnych .

W zależności od rynku, Optima Sportswagon może być wyposażona w system Around View Monitor, który zapewnia widok dookoła auta. Jest też oferowany Smart Parking Assist System (SPAS). W czasie jazdy nocą auto może asystować kierowcy dzięki systemowi Dynamic Bending Headlamps (reflektory podążają za profilem drogi).

W porównaniu z przedziałem bagażowym Optimy sedan bagażnik Sportswagona urósł o 48 litrów i ma pojemność 553 l. Bariera z elastyczną siatką znajdująca się za oparciem tylnej kanapy, przesuwane przegrody i szyny w podłodze bagażnika oraz płaska podłoga umożliwiają zabezpieczenie przedmiotów o różnych kształtach. Pakowanie bagażnika ułatwia również system Smart Power Tailgate.

Dzielone w proporcji 40:20:40 i składane oparcie tylnej kanapy należy do wyposażenia seryjnego.

Kia Optima_ge4

Systemy asystujące

W aż 51 proc. nadwozie Optimy kombi skonstruowano z wykorzystaniem zaawansowanej stali o wysokiej wytrzymałości (AHSS). Nowe auto seryjnie jest wyposażone w Vehicle Stability Management (VSM), czyli w system stabilizacji auta.

W zależności od rynku Optima Sportswagon będzie oferowana z licznymi systemami asystującymi:
• Advanced Smart Cruise Control (SCC – pozwala zminimalizować skutki kolizji);
• Lane Keeping Assist System (LKAS – korekta toru jazdy);
• High Beam Assist (HBA – automatycznie dostosowuje oświetlenie drogi);
• Speed Limit Information Function (SLIF – informacje o aktualnym ograniczeniu prędkości);
• Blind Spot Detection (BSD – ostrzega o pojazdach znajdujących się w martwym polu);
• Rear Cross Traffic Alert (RCTA – ostrzega o pojazdach zbliżających się z boku podczas cofania).

Radar krótkiego zasięgu znacznie zminimalizować skutki kolizji przy prędkości do 50 km/h, a radar dalekiego zasięgu – zauważyć niebezpieczeństwo przy prędkościach pomiędzy 30 km/h a 80 km/h. System rozpoznawania pieszych działa przy prędkości do 60 km/h.

Kia Optima_ge5

Zawieszenie o regulowanej charakterystyce tłumienia (opcja)

Niezależne zawieszenie przednich i tylnych kół zostało na nowo zestrojone. Z przodu zwiększono sztywność wzdłużną połączeń metalowo- gumowych. W wielowahaczowym tylnym zawieszeniu z podwójnymi, dolnymi wahaczami zastosowano cieńsze, ale bardziej pochłaniające energię łożyska. Optima kombi jest wyposażona w nowy rodzaj wspomagania układu kierowniczego z przekładnią zębatkową i z silnikiem elektrycznym zamocowanym bezpośrednio na listwie zębatej (R-MDPS – dla wersji z silnikiem 1.7 CRDi oraz GT Line).

Wersję 1.7 CRDi można wyposażyć w zawieszenie o elektronicznie regulowanej charakterystyce tłumienia (ECS). Odmiana 2.0 T-GDI GT Line standardowo jest wyposażona w zawieszenie ECS. Kierowca ma do wyboru 2 tryby pracy amortyzatorów – normal i sport.

Silniki benzynowe i turbodiesel

Napędzana na przednie koła Optima Sportswagon będzie oferowana z trzema silnikami do wyboru (Euro 6). Najsłabszą jednostką napędową jest turbodiesel 1.7 CRDi o mocy 141 KM. Dwulitrowy, wolnossący silnik 2.0 CVVL osiąga moc 163 KM. Najmocniejsza i najbardziej sportowa z wyglądu odmiana Optimy kombin – 2.0 T-GDI GT Line – jest napędzana turbodoładowanym silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Optima w tej wersji oddaje kierowcy do dyspozycji 245 KM i 353 Nm, dostępne w przedziale już od 1350 obr./min. do 4000 obr./min.

Standardowo, 1,7-litrowy turbodiesel współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Jako opcję będzie można wybrać nową, 7-stopniową skrzynię biegów z dwoma sprzęgłami. Silnik 2.0 CVVL seryjnie współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Za dopłatą, do tego silnika można wybrać klasyczną automatyczną skrzynię biegów, również o sześciu przełożeniach. Najmocniejszy silnik standardowo współpracuje z 6-stopniową przekładnią automatyczną.

Optima Sportswagon, która została zaprezentowana na targach motoryzacyjnych w Genewie, trafi do sprzedaży w Europie jesienią. Samochód będzie produkowany w koreańskiej fabryce Kia w Hwasung.