GENEWA 2017: POKAŻE SIĘ NOWY OPEL INSIGNIA SPORTS TOURER

opel-insikombi1

Nowy Opel Insignia Sports Tourer zadebiutuje podczas salonu samochodowego Geneva International Motor Show. Flagowy model niemieckiej marki oferuje komfort, nowoczesność oraz najwyższy poziom bezpieczeństwa.

Druga generacja modelu posiada bagażnik o maksymalnej pojemności 1640 litrów — czyli o ponad 100 litrów większy niż jego poprzednik, oraz matrycowe reflektory IntelliLux LED, systemy wspomagające kierowcę czy wyświetlacz projekcyjny HUD (Head‑up Display).


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2017


 

Insignia jest wyposażona w opcje łączności pozwalające na zintegrowanie smartfona z pokładowym systemem multimedialnym, a także w nowe funkcje systemu Opel OnStar, czyli osobistego asystenta, umożliwiającego między innymi skorzystanie z pomocy doradcy przy rezerwacji hotelu. Nowy flagowy model jest również pierwszym samochodem produkowanym w Rüsselsheim z ośmiobiegową automatyczną przekładnią, kamerą 360° i inteligentnym napędem na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego.

Nowy Opel Insignia Sports Tourer będzie miał swoją światową premierę podczas targów Motoryzacyjnych w Genewie 7 marca, a rozpoczęcie przyjmowania zamówień rozpocznie się jeszcze w lutym.

opel-insikombi7

Nowy Opel Insignia Sports Tourer jest nawet o 200 kilogramów lżejszy od poprzednika — w zależności od zespołu napędowego i wersji wyposażenia. Zmniejszenie masy było możliwe dzięki zastosowaniu lekkich materiałów i efektywnej konstrukcji nadwozia. W połączeniu z niżej osadzonym fotelem kierowcy przekłada się to na zauważalnie większą dynamikę jazdy.

Nadwozie

W nowej Insignii Sports Tourer widać wiele nawiązań do sportowej sylwetki modelu Monza Concept. Mimo nieznacznie zwiększonych zewnętrznych wymiarów nadwozia (do 4986 mm) auto prezentuje się bardziej sportowo. Jest to zasługą między innymi rozstawu kół wydłużonego o 11 mm, wydatnej osłony chłodnicy oraz kształtu reflektorów. Mocną sylwetkę samochodu podkreśla także rozstaw osi zwiększony o 92 mm do 2829 mm oraz przedni zwis skrócony o 30 mm. Chromowana listwa nad bocznymi oknami dynamicznie przechodzi w klosz tylnych świateł LED i optycznie obniża nadwozie o wysokości zaledwie 1483 mm. Srebrne relingi dachowe również sprawiają, że samochód wydaje się dłuższy i niższy.

Tył flagowego Opla stał się także bardzo wyrazisty, między innymi za sprawą wąskich, nieco wystających tylnych świateł LED z podwójnym motywem skrzydła.

opel-insikombi3

Wnętrze

Ilość miejsca na głowę zwiększono o 31 mm, ilość miejsca na wysokości ramion — o 25 mm, a przestrzeń na poziomie bioder — o 27 mm. Luksusowym dodatkiem może być opcjonalne panoramiczne okno dachowe o wymiarach 1400 x 860 mm. Skrajne siedzenia z tyłu są podgrzewane.

W nowym aucie siedzi niżej w porównaniu z poprzednim modelem, a kierowca jest otoczony przyrządami oraz konsolą środkową, jak w centrum dowodzenia. Bezramkowy ekran dotykowy systemu IntelliLink jest zwrócony w stronę kierowcy. Oprócz ekranu dotykowego do intuicyjnego sterowania poszczególnymi funkcjami służą przyciski pogrupowane w trzech rzędach. Górny rząd jest zarezerwowany dla systemu multimedialnego, środkowy rząd to sterowanie ogrzewaniem, wentylacją i klimatyzacją, a dolny rząd to przyciski odpowiadające poszczególnym systemom wspomagania kierowcy.

Rozrywkę oraz łączność zapewniają najnowsze systemy multimedialne z interfejsami Apple CarPlay i Android Auto. W wyposażeniu nie zabrakło osobistego opiekuna kierowcy OnStar. Wprowadzona zostanie także nowa usługa osobistego asystenta, która umożliwi korzystanie z pomocy doradców OnStar na przykład przy wybieraniu hoteli i rezerwacji pokoju, a także pomoc w znalezieniu parkingu.

opel-insikombi4

Ergonomiczne przednie fotele z atestem AGR oferują połączenie takich funkcji, jak elektryczna regulacja podparcia bocznego, masaż, pamięć ustawień i wentylacja. Z kolei podgrzewana przednia szyba gwarantuje szybkie uzyskanie dobrej widoczności w mroźne dni.

Nowoczesne systemy wspomagające kierowcę

Nowa Insignia Sports Tourer jest wyposażona w te same wiodące rozwiązania, które zastosowano w sedanie Grand Sport. Do najważniejszych z nich należy kolejna generacja matrycowych reflektorów adaptacyjnych Opel IntelliLux LED. Do poprawy bezpieczeństwa przyczynia się m.in. asystent pasa ruchu z automatyczną korektą toru jazdy. Nowa Insignia jest również pierwszym Oplem z aktywną pokrywą silnika. W przypadku kolizji maska unosi się w ciągu kilku milisekund, aby skuteczniej odseparować pieszego od twardych elementów w komorze silnika.

Opcjonalne ergonomiczne fotele z atestem AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. — Akcji na rzecz Zdrowych Pleców) z funkcją masażu, wentylacji i pamięci ustawień zapewniają jeszcze wyższy komfort jazdy. Ponadto dwa skrajne miejsca na tylnej kanapie są podgrzewane — podobnie jak przednia szyba pojazdu. Duże, panoramiczne okno dachowe pozwala obserwować niebo. Korzystanie z bagażnika może być bezdotykowe – tylną klapę można otworzyć i zamknąć ruchem stopy pod tylnym zderzakiem.

opel-insikombi2

W celu zwiększenia funkcjonalności bagażnika, nowa Insignia została wyposażona w funkcję składania tylnej kanapy w proporcji 40/20/40. Zestaw tylnych siedzeń można złożyć za naciśnięciem przycisku znajdującego się w bagażniku.

Elementem wyposażenia jest druga generacja adaptacyjnych reflektorów matrycowych IntelliLux LED. Matryca składa się z 16 segmentów LED zintegrowanych w bardzo wąskim kloszu. Większa liczba segmentów LED umożliwia jeszcze bardziej precyzyjne dostosowanie wiązki świetlnej do warunków drogowych. Aby zwiększyć widoczność reflektory posiadają funkcję aktywnego doświetlania zakrętów.

Dodatkowe systemy wspomagające kierowcę:

wyświetlacz projekcyjny HUD (Head‑up Display);
kamera 360 stopni, a dokładniej cztery kamery umieszczone z każdej strony pojazdu dają widok z góry;
adaptacyjny tempomat (ACC) , który inicjuje także automatyczne hamowanie awaryjne;
asystent pasa ruchu z automatyczną korektą toru jazdy i ostrzeżeniem przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu;
system ostrzegania o pojeździe zbliżającym się z tyłu (przydatny też przy cofania na parkingu).

opel-insikombi5

Szeroki wybór zespołów napędowych

W Insigni dostępny jest nowy, inteligentny system napędu na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego. Dwa elektronicznie sterowane sprzęgła wielotarczowe zastępują tradycyjny mechanizm różnicowy tylnej osi, zapewniając znacznie bardziej precyzyjne przenoszenie siły napędowej poszczególne koła. Zalety tego systemu ujawniają się szczególnie na szutrowej, mokrej, oblodzonej lub zaśnieżonej nawierzchni. Na zakręcie dodatkowy moment obrotowy jest przekazywany na tylne koło po zewnętrznej stronie łuku, aby subtelnie ograniczyć podsterowność i zapewnić bardziej precyzyjną kontrolę toru jazdy.

Ponadto ulepszone zawieszenie FlexRide zapewnia doskonałe i dostosowane do sytuacji właściwości jezdne. System koryguje charakterystykę amortyzatorów, przekładni kierowniczej, przepustnicy oraz punkt zmiany przełożeń (w przypadku skrzyni automatycznej) — niezależnie lub według jednego z trzech trybów wybieranych przez kierowcę: Standard, Sport i Tour. Nowe centralne oprogramowanie „Drive Mode Control” decyduje o charakterystyce i działaniu zawieszenia adaptacyjnego.

W chwili rozpoczęcia przyjmowania zamówień Insignia Sports Tourer będzie dostępna z turbodoładowanymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi oraz przekładniami najnowszej generacji. Będzie również oferowana z wysoce efektywną ośmiobiegową przekładnią automatyczną.