GENEWA 2017: TOP5 CZYLI PREMIERY PIĘCIU LIMUZYN DLA MANAGERA

lexus_ls_500h-1

Czasy, w których limuzyny odznaczały się konserwatywną, dostojną ociężałością, minęły już bezpowrotnie. Dzisiaj w konstruowaniu flagowych modeli wykorzystuje się lekkie materiały oraz nowatorskie napędy.

Premiery na zakończonych targach motoryzacyjnych Geneva Motor Show pokazały również, że w „limuzynie dla managera” nie może zabraknąć sportowych osiągów.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2017


 

Oto TOP 5 (oczywiście bez podania zajętych miejsc – to muszą zrobić sami użytkownicy) w tej kategorii.

Lexus LS 500h

Na salonie samochodowym w Genewie swoją premierę miał Lexus LS 500h. Nowa generacja tej flagowej limuzyny japońskiego producenta napędzana jest najnowszym układem hybrydowym Multi Stage Hybrid System.

lexus_ls_500h-2

Lexus LS 500h ma wymiary: długość 5235 mm, szerokość 1900 mm, a rozstaw osi to 3125 mm. Pod maską flagowca znalazł się benzynowy silnik V6 o pojemności 3,5 l, który współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi. Łączna moc tego układu wynosi 354 KM i zapewnia przyspieszenie od zera do 100 km/h w 5,4 sekundy. Dodatkowo w trybie elektrycznym Lexus LS 500h może rozpędzić się bez udziału jednostki spalinowej do 140 km/h.

Wersja Lexusa LS z napędem konwencjonalnym (oznaczona jako LS 500) wyposażona jest w skonstruowany od podstaw sześciocylindrowy silnik widlasty z podwójnym turbodoładowaniem, rozwijający moc 415 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy 600 Nm. Z silnikiem współpracuje pierwsza w segmencie luksusowych limuzyn 10-biegowa przekładnia automatyczna. Przyspieszanie od 0 do 100 km/h trwa 4,5 sekundy.

Na liście wyposażenia znalazł się pakiet Lexus Safety System+, w skład którego wchodzą między innymi system antykolizyjny, funkcja ostrzegająca kierowcę o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu, funkcja pomagająca utrzymać tor jazdy na oznakowanym pasie ruchu, automatyczne światła drogowe i aktywny tempomat.

lexus_ls_500h-4

Porsche Panamera Sport Turismo

Pojawienie się modelu Panamera na rynku spowodowało niemałe zmieszanie wśród konserwatywnych miłośników Porsche. Na tegorocznych targach w Genewie niemiecki producent zaprezentował odmianę kombi. Samochód mierzy 5049 mm długości i 1937 mm szerokości, a jego rozstaw osi to 2950 mm. Jest więc krótszy od Lexusa LS 500h o 18,6 cm, a rozstaw osi jest mniejszy o 17,5 cm.

Niemieckie kombi będzie oferowane z pięcioma silnikami znanymi z obecnie oferowanej na rynku Panamery. Odmiana hybrydowa tego modelu wyposażona jest w silnik spalinowy o mocy 550 KM i silnik elektryczny generujący 136 KM. Zasięg napędu elektrycznego to 50 km. Bazowa jednostka to trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik o mocy 330 KM.

Panamera ST otrzymała ponadto aktywny tylny spoiler, który wysuwa się po przekroczeniu prędkości 170 km/h.

lexus_ls_500h-3

BMW serii 5 Touring

W tym roku BMW wzbogaciło zaprezentowaną pod koniec zeszłego roku serię 5 o odmianę z nadwoziem typu kombi. Producent zaznacza, że pod względem technicznym samochód nie różni się znacząco od wersji sedan.

Wśród silników pojawią się jednostki znane do tej pory z wersji czterodrzwiowej – odmiana 530i będzie wyposażona w dwulitrowy motor o mocy 252 KM, a 540i xDrive będzie oferowało moc na poziomie 340 KM. Obydwa silniki współpracują z ośmiobiegowym automatem. W ofercie silników diesla znalazły się 520d (190 KM) oraz 530d (265 km).

Na liście wyposażenia znalazł się ekran dotykowy i sterowanie za pomocą gestów. Dodatkowo pojawiły się systemy wspomagające kierowcę – asystent kierowania, asystent pasa ruchu.

lexus_ls_500h-5

Jaguar XF

Na salonie samochodowym w Genewie zadebiutował odświeżony Jaguar XF. Samochód zyskał dwa nowe silniki benzynowe oraz jeden motor wysokoprężny. Jaguar XF w wersji czterodrzwiowej ma 4961 mm długości, 1877 mm szerokości, a rozstaw osi to 2909 mm.

Benzyniaki o aluminiowej konstrukcji oferują moc 200 i 250 KM, natomiast diesel generuje moc na poziomie 240 KM i jest pierwszym czterocylindrowym silnikiem tej marki, wyposażonym w dwie turbosprężarki w układzie twin turbo. Napęd przekazywany jest za pomocą ośmiobiegowej przekładni automatycznej.

Co jeszcze zmieniło się w odświeżonym modelu XF? Między innymi pojawiły się nowe fotele oraz technologia Dual View, dzięki której pasażer i kierowca widzą na jednym ekranie różne obrazy.

lexus_ls_500h-6

Maserati Ghibli

Odświeżone Ghibli pojawiło się na salonie genewskim wyposażone w mocniejszy podstawowy silnik, a na liście opcji pojawiły się dwa nowe pakiety wyposażenia.

Producent zdecydował się podnieść moc bazowego silnika V6 3.0 z 330 do 350 KM. Dzięki temu prędkość maksymalna samochodu wynosi obecnie 267 km/h. Oprócz nowego motoru w ofercie nadal dostępna będzie wersja „S” i „S Q4” z silnikiem o mocy 410 KM oraz odmiana z silnikiem wysokoprężnym V6 o mocy 250 lub 275 KM.

Odświeżono również deskę rozdzielczą oraz zdecydowano się na instalację nowych urządzeń multimedialnych. Pojawił się adaptacyjny tempomat, system ostrzegający przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu oraz hamulec przeciwkolizyjny. Ghibli ma długość 4971 mm, szerokość 1945, a rozstaw osi 2998 mm.