GENEWA 2018: ELEKTRYCZNA MOBILNOŚĆ W CENTRUM UWAGI SMARTA

smart-ge1

Elektryczne modele smarta to pierwsze produkowane seryjnie pojazdy z rodziny Mercedes- Benz Cars EQ. Marka znacząco upraszcza dostęp do elektro- mobilności.

Demonstruje to pokazując swoje pojazdy podczas trwającego 88. Międzynarodowego Salonu Samochodowego Geneva International Motor Show 2018.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2018


 

Nowa aplikacja smart EQ control stanowi cyfrowe „dopełnienie” modeli smarta: EQ fortwo, EQ fortwo cabrio oraz EQ forfour (średnie zużycie energii elektrycznej: 12,9- 13,2 kWh/100 km).

smart-ge2

Łączy ona spersonalizowany dostęp do szeregu informacji związanych z samochodem, takich jak aktualny stopień naładowania akumulatora, oraz sterowanie wybranymi funkcjami auta (m.in. wstępna wentylacja wnętrza i zarządzanie ładowaniem). Kolejną nowością jest pokładowa ładowarka 22 kW z możliwością szybkiego ładowania.

– Smart jest elektryczny, innowacyjny, inteligentny i całkowicie unikalny. Prezentując smarty EQ fortwo i forfour, wprowadzamy na miejskie drogi pierwsze produkty z rodziny Mercedes -Benz Cars EQ i pokazujemy, ile frajdy drzemie w elektrycznej mobilności – mówi szefowa marki, Annette Winkler.

Z okazji rozpoczęcia epoki smarta EQ wszystkie nowe wersje zadebiutują w specjalnej odmianie nightsky edition. Jej wizytówką jest pokazywany na targach motoryzacyjnych w Genewie czarny lakier oraz akcenty w charakterystycznym niebieskim kolorze, zarezerwowanym dla marki produktów i technologii EQ.

Nowa aplikacja smart EQ control, dostępna prawdopodobnie od połowy 2018 r., jest prosta, intuicyjna i angażująca – czyli ma styl typowy dla smarta. Zapewnia użytkownikom bieżący podgląd statusu ich auta i pozwala sterować funkcją wstępnej wentylacji za pośrednictwem smartfona. Co więcej, powiadomienia „push” informują kierowcę o ważnych wydarzeniach związanych z jego elektrycznym smartem. Wbudowana wyszukiwarka pozwala jeszcze łatwiej odnaleźć najbliższą stację ładowania i opłacić „tankowanie”.

smart-ge3

Bezemisyjna jazda może być jeszcze wygodniejsza dzięki nowej, szybkiej ładowarce 22 kW. Pozwala ona korzystać z trójfazowego ładowania na publicznych stacjach lub z wallboxa; aby naładować wysokonapięciowy akumulator z poziomu 10 do 80 proc., wystarczy mniej niż 40 minut. Ładowarka pojawi się w ofercie w maju br., jako opcja w cenie 840 euro.

Po udanych testach w Stuttgarcie, Hamburgu, Berlinie, Kolonii/Bonn, Monachium i Frankfurcie, smart oficjalnie uruchamia teraz prywatny car sharing za pomocą aplikacji. Pakiet „ready to” („gotowy do”), czyli osprzęt warunkujący działanie usługi, jest teraz opcjonalnie dostępny dla smartów fortwo i forfour z silnikiem spalinowym lub elektrycznym w Niemczech, we Włoszech oraz we Francji.

Pierwsze smarty z tym wyposażeniem pojawią się w salonach w czerwcu. W celu dalszego rozwoju usługi smart wykorzystał informacje zwrotne od społeczności użytkowników modelu i zamierza kontynuować tę współpracę przy przyszłych aktualizacjach.

smart-ge4