GENEWA 2018: PODWÓJNA PREMIERA NA STOISKU MITSUBISHI

mitsu-geneva1 Mitsubishi Motors Corporation (MMC) będzie świętować dwa debiuty na 88. Międzynarodowym Salonie Samochodowym Geneva International Motor Show, który odbędzie się między 6 a 18 marca. Europejską premierę będzie miał koncepcyjny e- Evolution, a światową – nowy Outlander PHEV 2019, który zostanie wprowadzony na europejski rynek wczesną jesienią br.


Zobacz także: SALONY SAMOCHODOWE GENEWA 2018


Zarówno nowy Outlander PHEV, jak i koncepcyjne e- Evolution wskazują, poprzez najnowsze technologie i ekspresyjny styl, kierunki rozwoju firmy na dziś i jutro. Oba modele, każdy na swój sposób, pokazują strategię produktową MMC i ambicje marki: łączenie doświadczeń zdobytych w budowie aut typu SUV i elektro- mobilności, wzbogacane najnowocześniejszymi technologiami integracji systemów, zapewniającymi coraz lepsze wrażenia z jazdy. NOWY OUTLANDER PHEV W roku 2013 firma MMC wprowadziła na rynek model Outlander PHEV, elektryczną hybrydę plug-in, SUV-a napędzanego za pomocą dwóch silników elektrycznych. Stał się on najlepiej sprzedającym się samochodem w segmencie w Europie w 2015, 2016 i 2017 roku. Do dziś na naszym kontynencie sprzedano ponad 100 000 sztuk (globalnie ponad 140 000 egzemplarzy). Nowy model 2019 oferuje systemy najnowszej generacji z rozwiązaniami w dziedzinie napędów elektrycznych. Wersja debiutująca na targach motoryzacyjnych w Genewie posiada przedprojektowy układ napędowy, większą dynamikę, bardziej wyrafinowanemu wnętrze i stylistykę nadwozia. Pracująca w cyklu Atkinsona, 2.4-litrowa jednostka zastąpiła wcześniejszy, 2.0-litrowy silnik, pracujący w standardowym cyklu Otto. Wydajność generatora, akumulatora trakcyjnego oraz moc tylnego silnika zwiększono o 10 proc. Do znanych z poprzednich modeli trybów jazdy Normal i 4WD Lock dodano dwa dodatkowe. Tryb Sport daje kierowcy bardziej bezpośrednią kontrolę, a Snow zapewnia większą pewność na pokrytych śniegiem lub śliskich nawierzchniach. Zewnętrzny wygląd pojazdu zyskał dzięki długiej liście ulepszeń, jak nowe reflektory LED, prostokątne oprawy świateł przeciwmgielnych, mocniej zarysowana osłona chłodnicy Dynamic Shield i przedni płat osłony pod silnikiem. Precyzyjnie wykończone, dwubarwne, wieloszprychowe, 18-calowe aluminiowe felgi oraz zamontowanie większego tylnego spoilera, dodały autu ostrzejszego i bardziej wyrafinowanego wyglądu. miany we wnętrzu pogłębiają wrażenie wysokiej jakości podkreślonej przez pikowaną, skórzaną tapicerkę, zaprojektowane od nowa, profilowane przednie fotele, zmienione przełączniki, nową tablicę przyrządów, nowe wykończenia, tylne gniazda A/C i wiele innych. Nowe auto ma wymiary: dł. – 4695, szer. – 1800 i wys. – 1710 mm. Rozstaw osi wynosi 2670 mm. 4-cylindrowy 16-zaworowy silnik benzynowy DOHC z MIVEC ma pojemność 2.4 l, pracuje w cyklu Atkinsona i współdziała z dwoma silnikami elektrycznymi. Litowo- jonowy akumulator trakcyjny ma pojemność 13.8 kWh. mitsu-geneva2 MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT Nowe auto koncepcyjne jest jeżdżącym prototypem i łączy atuty samochodów typu SUV, pojazdów elektrycznych (EV), a także gotowość do wdrażania najnowszych systemów zapewniających użytkownikom łączność ze światem. Elektryczny pojazd o wysokiej wydajności jest ucieleśnieniem nowej strategii marki, wyrażonej sloganem “Drive your Ambition“. e-Evolution Concept posiada najnowszy układ napędu na cztery koła (4WD). Kształt przodu jest koncepcją stylistyczną, określaną mianem Dynamic Shield („Dynamiczna tarcza”). Czarna sekcja kraty wlotu powietrza jest schowana pod powłoką ze szkła, pod którym znajdują się kamery i czujniki. Poniżej reflektorów umieszczono duże wloty powietrza, kierujące strumienie chłodzące zaciski elektrycznych hamulców. Krótki zwis przedni i tylny podkreślają zwinność pojazdu. Z kolei muskularne linie nadkoli na czterech rogach bryły pojazdu podkreślają potężny moment obrotowy przenoszony na cztery koła. W masywnej sześciokątnej bryle tyłu można dopatrzeć się inspiracji kształtem osłony koła zapasowego z Pajero. Konstrukcja słupka C przypomina element tylnego statecznika odrzutowca. We wnętrzu tablica przyrządów wydaje się płynąć przed kierowcą. Horyzontalny układ tablicy przyrządów przypomina funkcją linię poziomą elektronicznego wizjera: linia pozioma tablicy przyrządów ułatwia ocenę zachowania samochodu w czasie jazdy. Duży płaski ekran wyświetlacza obejmuje całą szerokość tablicy przyrządów. Wśród wyświetlanych informacji znajdują się dane o warunkach otoczenia, dane nawigacyjne oraz podpowiedzi izwiązane z prowadzeniem samochodu. Dwa mniejsze wyświetlacze po obu stronach dużego ekranu pokazują obrazy przestrzeni przed i za samochodem. Podczas manewrów w ciasnej przestrzeni, kierowca doceni widok z kamery śledzącej obraz okolic przednich kół, który zapewnia precyzję parkowania. Bardzo duże szyby zapewniają doskonałą widoczność. Pojazd jest napędzany silnikami elektrycznymi (EV) zapewniającymi wysokie wartości momentu obrotowego i świetne osiągi. Silniki są zasilane z systemu akumulatorów o wysokiej pojemności. Główny akumulator trakcyjny jest umieszczony centralnie, pod podłogą samochodu, co pozwoliło obniżyć środek ciężkości i uzyskać bardzo wysoką stabilność w czasie jazdy. Dynamikę i własności jezdne uzyskano dzięki zastosowaniu napędu 4WD z trzema silnikami elektrycznymi. Jeden z nich napędza przednie koła, przy udziale nowego Dwusilnikowego Aktywnego Systemu Kontroli Znoszenia AYC (Dual Motor Active Yaw Control), który powoduje odpowiednie dołączanie pozostałych dwóch silników przekazujących napęd na tylne koła, z wykorzystaniem elektronicznego układu, który koryguje tor jazdy poprzez aktywną kontrolę momentu obrotowego (torque- vectoring). Nad pracą całości czuwa rozbudowany układ sterujący napędem na wszystkie koła i kontrolujący inne funkcje układu jezdnego S-AWC (Super All-Wheel Control). Uzyskano znacznie lepszą przyczepność podczas pokonywania zakrętów. Hamulce nowego auta koncepcyjnego działają precyzyjnie dzięki elektrycznie sterowanym zaciskom. Mózgiem MITSUBISHI e-Evolution Concept jest system oparty na sztucznej inteligencji (AI). Duża liczba różnego rodzaju czujników umożliwia systemowi natychmiastowe weryfikowanie i analizowanie sytuacji na drodze, a także „odczytywanie” intencji kierowcy. Układ w dostosowuje zachowanie i osiągi pojazdu do zamiarów prowadzącego, wspierając kierowcę. System tworzy swoisty obraz poziomu kompetencji kierowcy i sam buduje program „szkolenia”, który jest następnie realizowany poprzez sugestie podawane głosem lub za pomocą komunikatów ukazujących się na dużym wyświetlaczu na tablicy rozdzielczej. Gama modeli MMC prezentowanych podczas Geneva Motor Show 2018 – e-Evolution Concept; – Outlander PHEV; – Outlander model 2019 (pokazowy); – Eclipse Cross; – ASX; – Space Star; – Pajero; – L200; – i-MiEV.