GOODYEAR: OPONA ZIMOWA ULTRAGRIP DLA AUT SUV

GU_06.jpg

Realizując program ulepszania zaawansowanych technologii zimowych, Goodyear wprowadza na rynek nową oponę przeznaczoną dla samochodów klasy SUV.

UltraGrip Performance SUV Gen-1 to najnowszy model marki, który jest już dostępny w sprzedaży w 16 rozmiarach.


Zobacz także:

OPONY


 

Kierowcy SUV-ów często czują się bezpieczniej w swoich dużych samochodach, wyposażonych w napęd na cztery koła. Z tego względu często wydaje się im, że nie potrzebują opon zimowych. Jednak właśnie w przypadku tego typu samochodów wyposażenie we właściwe opony do jazdy w zimowych warunkach jest szczególnie istotne.

Jeszcze bardziej bezpieczne SUV-y

Ze względu na gabaryty, pojazdy klasy SUV i 4×4 dają kierowcom większe poczucie bezpieczeństwa. Tymczasem auta te ważą więcej, a ich środek ciężkości znajduje się wyżej niż w samochodach osobowych. W rezultacie na opony oddziałują znacznie większe siły, a hamowanie i kierowanie stanowią większe wyzwanie.

– W przypadku SUV-ów mamy do czynienia z pewnego rodzaju paradoksem. Dlatego połączyliśmy doświadczenie w dziedzinie opon do samochodów tej klasy oraz nasze najnowsze zimowe rozwiązania technologiczne, aby ulepszyć wielokrotnie nagradzaną linię opon UltraGrip Performance przeznaczoną dla pojazdów SUV. Zmodyfikowana konstrukcja zapewnia lepszą przyczepność, a tym samym bezpieczniejszą jazdę na zimowej nawierzchni – powiedział Alexis Bortoluzzi, dyrektor marketingu opon osobowych w regionie EMEA.

GU_04.jpg

Najważniejsze rozwiązania technologiczne i właściwości opon UltraGrip Performance SUV Gen-1:

1. Samoblokujące się lamele 3D. Aby zrównoważyć wyższe obciążenie (lub masę) pojazdu, opona musi być bardziej sztywna. Większa sztywność bloków bieżnika poprawia między innymi prowadzenie auta na suchej nawierzchni. Jednak dzięki specjalnej konstrukcji trójwymiarowych lameli, klocki pozostają elastyczne, co poprawia przyczepność na śniegu. Technologia 3D BIS (system trójwymiarowego blokowania klocków bieżnika) zapewnia równowagę pomiędzy osiągami na suchych i ośnieżonych drogach.

2. Poprawiony kształt klocków i długość lameli. Lamele zostały ustawione pod kątem, równolegle do krawędzi klocków, co w rezultacie poprawia przyczepność na śniegu. Poprawiona została skuteczność hamowania oraz trakcja na śniegu i lodzie.

3. Zoptymalizowany obszar kontaktu z drogą . Pojazd SUV jest cięższy i bardziej obciąża oponę. Aby sprostać większym siłom, które na nią oddziałują, szerokość opony w obszarze jej kontaktu z podłożem została zwiększona w porównaniu z poprzednim modelem . Większa powierzchnia styku gumy z drogą poprawia stabilność jazdy. Technologia ActiveGrip zapewnia oprawioną przyczepność i krótszą drogę hamowania.

4. Wskaźnik TOP (Tread Optimal Performance). W miarę eksploatacji opony, widoczny na niej symbol płatka śniegu stopniowo zanika. Gdy zniknie całkowicie, oponę należy wymienić, by zapewnić optymalną sprawność zimą. Technologia wskazuje optymalny moment wymiany opony na nową.

45 lat doświadczenia w oponach zimowych

Goodyear wprowadził pierwszy model UltraGrip w 1971 roku. Od tego czasu inżynierowie marki cały czas usprawniają tę linię opon (sprzedano już 60 milionów sztuk modelu). Od 2012 roku w regionie EMEA znacząco zwiększyła się produkcja samochodów klasy SUV i 4×4, a prognozy przewidują dalszy stały wzrost w kolejnych latach. Wprowadzając na rynek UltraGrip Performance SUV Gen-1, Goodyear dąży do zaspokojenia rosnącego popytu na ten rodzaj opon.

Linia UltraGrip zajęła wysokie miejsca w licznych testach prowadzonych przez renomowane czasopisma motoryzacyjne i testowe, a także w próbach niezależnych. Nowe opony Goodyear SUV Gen-1 wypadły świetnie w testach TÜV w zakresie hamowania na mokrej, suchej, oblodzonej i zaśnieżonej nawierzchni.

Nowa opona dostosowana jest do takich marek, jak Land Rover, Range Rover, Jeep Cherokee, Opel, Porsche, Volkswagen, Audi, Lexus, BMW, Toyota, Nissan czy Mercedes.