HONDA: NOWE WERSJE CIVICA TYPE R – SPORT LINE I LIMITED EDITION

Honda powiększa ofertę modelu Civic Type R o dwa nowe warianty. Są nimi Limited Edition i Sport Line. Każda z nowych odmian tego modelu oferuje inny styl i charakterystykę osiągów.

To oczywiście zwiększa atrakcyjność hatchbacka. Nowy GT będzie dostępny w Polsce od maja, Sport Line – od czerwca, a Limited Edition – latem.


Zobacz relacje:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Civic Type R Limited Edition, to najbardziej ekstremalna wersja popularnego hot hatcha Hondy. Jeszcze bardziej dynamiczna edycja limitowana, otrzymała nowe lekkie komponenty, nieco „odchudzone” wnętrze, i wyróżniającą się stylizację. Sport Line zaprojektowano z myślą o osobach, które poszukują bardziej stonowanego wyglądu swojego hatchbacka. Samochód otrzymał obniżony tylny spojler, 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów i czarne wnętrze, ale zachował wyjątkowe osiągi.

Oferta Type R na rok 2020

Wszystkie modele z gamy modelu Civic Type R na rok 2020, w tym istniejący Type R GT, otrzymały szereg udoskonaleń stylizacyjnych. Przedni zderzak ma obecnie łagodniejszą linię, a otoczeniu świateł przeciwmgielnych nadano nową symetryczną konstrukcję, gładkie powierzchnie i eleganckie ramki ozdobne. Przeprojektowano w pełni diodowe reflektory i światła do jazdy dziennej.

Nowy, większy jest wlot powietrza i cieńsza belka wlotu. Usprawnienia wraz z przeprojektowaną chłodnicą zapewniają obniżenie temperatury płynu chłodzącego nawet o 10 stopni Celsjusza w sytuacjach dużego obciążenia cieplnego. Niewielka redukcja siły docisku z przodu, wynikająca z nowego, większego wlotu powietrza, została zniwelowana przez przeprojektowany przedni spoiler pod zderzakiem.

Zawieszenie modelu Civic Type R zostało również zaktualizowane. Oprogramowanie sterujące systemem adaptacyjnych amortyzatorów (Adaptive Damper System) lepiej ocenia teraz warunki drogowe. Tylne elementy stalowo- gumowe dolnego wahacza B zostały usztywnione.

Aby poprawić skuteczność hamowania, ulepszony Civic Type R posiada zmodernizowany system hamulcowy z dwuelementowymi pływającymi tarczami hamulcowymi i nowymi klockami. Również pedał hamulca jest teraz lepiej wyczuwalny. Nowy przedni układ hamulcowy zmniejsza całkowitą masę nieresorowaną o około 2,5 kg.

Dodano przyciski i pokrętła systemu informacyjno- rozrywkowego i klimatyzacji. Nowa kierownica pokryta Alcantarą trzyma się dłoni, wprowadzono też nową gałkę zmiany biegów. Nowością jest również system aktywnej kontroli dźwięku (ASC) z funkcją indywidualnych ustawień dla trybów jazdy Comfort, Sport i +R. Działając za pośrednictwem głośników systemu audio, poprawia on brzmienie silnika.

Po raz pierwszy w samochodach Hondy pojawia się nowy, wydajny rejestrator danych, przeznaczony wyłącznie dla modeli Type R. Znany jako Honda LogR, nowy system danych łączy komputer pokładowy i czujniki Type R ze smartfonem, pomagając kierowcom monitorować i rejestrować różne parametry jazdy. Posiada trzy główne funkcje: monitor osiągów (Performance Monitor), tryb rejestracji parametrów (Log Mode ) oraz tryb automatycznej oceny (Auto Score).

Civic Type R Limited Edition

Honda Civic Type R Limited Edition

Nowy Civic ma napęd na przednie koła. Tylko 100 egzemplarzy zostanie zbudowanych z przeznaczeniem na rynek europejski. Nową wersję Limited Edition wyposażono w lekkie 20-calowe, kute obręcze kół firmy BBS z oponami Michelin Cup 2. Zmodyfikowane amortyzatory pozwalają optymalnie wykorzystać taki zestaw kół i opon, a nowa kalibracja układu kierowniczego zapewnia maksymalną kontrolę i wyczucie drogi.

Zaproponowano nowy kolor Sunlight Yellow oraz ciemną chromowaną plakietkę Civic z tyłu. Wnętrze nawiązuje do innych sportowych modeli Hondy: czerwone kubełkowe fotele, czerwona kierownica obszyta Alcantarą i łezkowa gałka zmiany biegów nie zostawiają wątpliwości co do charakteru samochodu. Każdy egzemplarz posiada dodatkową tabliczkę znamionową z numerem seryjnym limitowanej edycji.

Pominięto zbędne do ścigania się elementy wyposażenia, jak system informacyjno-rozrywkowy i klimatyzacja. Limited Edition ma o 47 kg mniejszą masę w porównaniu z Type R w specyfikacji GT. Nowe auto otrzymuje standardowo pakiet Honda Sensing obejmujący systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, w tym system minimalizujący skutki kolizji wraz z ostrzeganiem przed kolizją, system utrzymywania na pasie ruchu i zapobiegania zjeżdżaniu z pasa ruchu oraz tempomat adaptacyjny.

Nowy model zachowuje mocny, 2-litrowy silnik VTEC Turbo z modelu Type R. Maksymalna moc napędu wynosi 320 KM przy 6500 obr./min., natomiast maksymalny moment obrotowy 400 Nm występuje w zakresie od 2500 do 4500 obr./min. Przyspieszenie 0-100 km/godz. jest osiągane w 5,7 sek.

Sprzedaż 100 egzemplarzy Type R Limited Edition w Europie rozpocznie się latem 2020 roku, a ceny zostaną ogłoszone bliżej daty wprowadzenia na rynek.

Honda Civic Type R Sport Line

Zastosowano nowy, tylny, niski spojler w miejscu wysoko montowanego skrzydła. Dzięki temu samochód zyskuje bardziej subtelną sylwetkę. Auto wyróżnia się również szarą linią biegnącą wzdłuż dolnej krawędzi samochodu. Do gamy dostępnych opcji kolorystycznych dołączy nowy lakier Racing Blue.

Civic Type R Sport Line zapewnia łagodniejsze i bardziej wyrafinowane wrażenia z jazdy niż jego nieco bardziej ekstremalne rodzeństwo. Na ekskluzywne 19-calowe, ciemnoszare obręcze kół wykonane z lekkiego stopu, zakładane są opony Michelin Pilot Sports 4S z bardziej podatną ścianą boczną, która zwiększa komfort jazdy.

Czarne kubełkowe fotele z czerwonymi przeszyciami uzupełniono obszyciem gałki dźwigni zmiany biegów i koła kierownicy, wykonanym z Alcantary. Sport Line jest wyposażony w szereg systemów zapewniających komfort i bezpieczeństwo. Tu także otrzymamy system informacyjno-rozrywkowy z siedmiocalowym wyświetlaczem, który oferuje cyfrowe radio DAB.