HYUNDAI: NOWY i10 SPRYTNIE PORUSZA SIĘ PO MIEŚCIE

hyundai-i10-0

Podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych Paris Motor Show Hyundai zaprezentował model i10 w nowej odsłonie. Model i10 będący najmniejszym autem w ofercie marki (segment A) został przyjęty przez zwiedzających bardzo ciepło.

Nowe auto wyposażono bowiem w systemy aktywnego bezpieczeństwa oraz funkcje komunikacyjne dostępne zazwyczaj w modelach wyższych segmentów.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

PREMIERY


 

Od momentu swojej premiery w 2008 r. Hyundai i10 cieszy się powodzeniem na rynku – do lipca 2016 r. sprzedano około 670 000 egzemplarzy auta. Od momentu wprowadzenia na rynek drugiej generacji – pod koniec 2013 r. stało się ono prawdziwie europejskim samochodem – zaprojektowanym i skonstruowanym w centrum R&D Hyundaia w niemieckim Rüsselsheim i produkowanym w fabryce Hyundai Assan Otomotive Sanayi (HAOS) w ĺzmit (Turcja).

Nowy, wyrafinowany styl

Nowy i10 zyskał jeszcze bardziej atrakcyjną stylistykę – szczególnie widoczną z przodu i z tyłu auta, która podkreśla jego miejski, nowoczesny wizerunek. Najbardziej wyrazistą zmianą stylistyczną jest nowy, kaskadowy grill. Będzie znakiem rozpoznawczym całej rodziny modeli Hyundaia. Uwagę zwraca także nowy, przedni zderzak i okrągłe światła LED do jazdy dziennej, umieszczone na krawędziach atrapy chłodnicy, dzięki czemu przód auta jest jeszcze bardziej atrakcyjny.

 

Ewolucję stylistyczną przeszedł także tył auta. Dzięki czarnej wstawce i okrągłym światłom przeciwmgielnymi z ciemniejszymi osłonami, tylny zderzak ma teraz bardziej sportowy wygląd. Uzupełnieniem odmłodzonego wizerunku nowego i10 są listwy boczne o zmienionym kształcie i wielkości. Auto może być wyposażone w 14-calowe obręcze kół ze stali lub ze stopu lekkiego.

Opływowa sylwetka i10 pozwala mu uzyskać współczynnik oporu powietrza (Cd) 0,31. Wymiary to: długość – 3666 mm, szerokość bez lusterek – 1660 mm, wysokość – 1500 mm. Auto oferowane będzie w dziewięciu kolorach nadwozia (niebieskim – Morning Blue, białym – Polar White, metalizowanym: niebieskim – Aqua Sparkling, brązowym – Cashmere Brown, srebrnym – Sleek Sliver, szarym – Star Dust oraz perłowym: pomarańczowym – Mandarin Orange, czerwonym – Passion Red i czarnym – Phantom Black).

Wnętrze nowego i10 zachowało przestronność i elegancki wygląd, uzyskany dzięki ciekawej kolorystyce deski rozdzielczej. Do wcześniej oferowanych wersji wykończenia wnętrza (czarnej, niebieskiej, pomarańczowej i beżowej) dodano piątą opcję – nową tapicerkę w szykownym, czerwonym odcieniu.

Silniki, zawieszenie, bezpieczństwo

Pod maską nowego i10 pracują silniki benzynowe o pojemności 1,0 lub 1,25 l, zestawione z pięciobiegową skrzynią manualną (standard) lub czterobiegową skrzynią automatyczną (opcja). W sprzedaży jest także model z fabrycznie zamontowanym silnikiem 1,0 l na gaz LPG.

 

Zmodyfikowano przednie zawieszenie, poprawiając charakterystykę prowadzenia na nierównej nawierzchni, układ kierowniczy (obecnie 53,5 mm/obr.) oraz zastosowano magnezową konstrukcję koła kierownicy. i-10 jest standardowo wyposażony w przednie i tylne hamulce tarczowe. Z przodu tarcze wentylowane 252 mm, a z tyłu w tarcze pełne 234 mm. W standardzie oferowany jest ABS, elektroniczny rozdział sił hamowania (EBD) oraz elektroniczny program stabilizacji toru jazdy (ESC).

Funkcje komunikacyjne i systemy bezpieczeństwa

Nawigacja i system informacyjno- rozrywkowy przeniesiono z i30 nowej generacji oraz modelu IONIQ. i10 zapewnia obsługę Android Auto, Apple CarPlay i Live Services w jednym systemie z siedmiocalowym ekranem dotykowym. Przydatne informacje ze smartfona i Phona, takie jak pogoda, historia połączeń, SMS-y czy kalendarz, są dostępne przez ikony na 7-calowym ekranie dotykowym. Użytkownik może też odtwarzać muzykę z aplikacji, takich jak Spotify lub Deezer.

System nawigacyjny ma dziesięcioletnią, darmową subskrypcję na aktualizację usług Live Services.

Nowe auto jest bezpieczne dzięki dwóm, nowym funkcjom aktywnie zapobiegającym wypadkom, opartym na przedniej kamerze wielofunkcyjnej: systemowi ostrzegania przed kolizją z przodu (FCWS) i systemowi ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDWS). W podstawowym wyposażeniu samochodu znajdują się także systemy ESC i VSM, sygnalizacja niezapiętych pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc oraz sześć poduszek powietrznych (dwie czołowe, dwie przednie boczne oraz dwie kurtynowe).

 

Przestronność wnętrza, którego komfort wzmacnia także automatyczna klimatyzacja, podgrzewana kierownica i podgrzewane przednie fotele sprawia, że autem może wygodnie podróżować pięć osób. Rozstaw osi wynoszący 2 385 mm pozwolił na skonstruowanie obszernej jak na segment kabiny. Kierowca i pasażer mają z przodu 1070 mm miejsca na nogi, 1306 mm na wysokości ramion oraz 1008 mm odległości od siedziska do dachu.

Wysoko unosząca się klapa zapewnia dostęp do obszernego bagażnika o pojemności 252 litrów. Tylne siedzenia składają się w podziale 60:40, co pozwala uzyskać 1046 litrów łatwo dostępnej przestrzeni bagażowej. Na wszystkich drzwiach samochodu umieszczono duże kieszenie – nadal rzadko spotykane w segmencie A. W przednich zmieści się butelka o pojemności 1 litra, w tylnych 0,6 litra. Uchwyty na kubki za dźwignią zmiany biegów dodatkowo zwiększają funkcjonalność nowego i10.