HYUNDAI: RUSZYŁA PRODUKCJA MODELU KONA ELECTRIC W CZECHACH

W czeskim zakładzie produkcyjnym Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) rozpoczęła się na początku marca produkcja modelu Kona Electric.

Fabryka znajdująca się w miejscowości Nošovice, jest jednym z największych i najnowocześniejszych zakładów produkcji samochodów w Europie.


Zobacz relacje:

ROZMAITOŚCI


 

Czeska fabryka planuje produkować 30 000 sztuk modelu Kona Electric rocznie. Łączna produkcja w fabrykach Hyundai w Nošovicach w Czechach oraz w Ulsan w Korei, zwiększy ponad trzykrotnie dostępność modelu Kona Electric dla chętnych w Europie.

Marka wprowadzi również możliwość śledzenia szacowanego czasu przybycia samochodu do salonu. Po złożeniu zamówienia, narzędzie pozwala potwierdzić planowaną dostawę samochodu za pośrednictwem dealera.

– Wraz z rozpoczęciem produkcji modelu Kona Electric w HMMC, Hyundai umacnia się na pozycji wiodącego dostawcy rozwiązań z dziedziny elektromobilności w Europie. Uruchomienie produkcji na kontynencie, postrzegamy jako rozszerzenie naszej filozofii „wyprodukowany w Europie dla Europy”, a także poprawę w obsłudze europejskich klientów. Dodatkowo umacniamy pozycję Europy jako miejsca produkcji przyszłych rozwiązań mobilności – powiedział Dong Woo Choi, Prezes i Dyrektor Generalny Hyundai Motor Europe.

Również akumulatory do modelu będą pochodziły z Europy. Gwarantuje to stabilne dostawy oraz stałą dostępność baterii w procesie produkcji nowej Kony Electric.

Przygotowania czeskiej fabryki do produkcji trwały od ostatnich kilku miesięcy. Wymagało to wprowadzenia dużych zmian w łańcuchu produkcyjnym, zwłaszcza w tłoczni i spawalni. Hyundai Kona Electric to pierwszy samochód z dachem w kolorze różnym od lakieru nadwozia, który produkowany jest w fabryce HMMC. Kona Electric działa również na tej samej linii produkcyjnej co modele i30 i Tucson.

Specjalnie dla samochodów elektrycznych wprowadzono nowe etapy produkcji obejmujące magazynowanie i instalację baterii wysokiego napięcia. Wybudowano nowy magazyn do przechowywania baterii z oddzielnym łańcuchem dostaw. Zakład jest silnie zautomatyzowany, co oznacza, że zestawy baterii dostarczane są na nowo powstałą linię montażową przez roboty.

W 2020 roku Hyundai dostarczy dla użytkowników z Europy w sumie około 80 000 samochodów o całkowicie elektrycznym napędzie. Będą to modele Kona Electric, Ioniq Electric i elektryczny SUV z wodorowymi ogniwami paliwowymi Nexo.