IVECO: STRALIS NP 460 OTRZYMAŁ PRESTIŻOWĄ NAGRODĘ

Iveco_StralisN1

Stralis NP 460 otrzymał tytuł „Sustainable Truck of the Year 2019” w kategorii ciągników siodłowych. Nagroda została przyznana podczas Ecomondo 2018 – targów dotyczących ekologii i energii odnawialnej oraz zrównoważonego rozwoju.

To nie pierwsze wyróżnienie Iveco w tej prestiżowej serii, ale najważniejsze dla ciągnika – w uznaniu jego parametrów technicznych, osiągów i zastosowanych technologii.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

ECO


 

W 2017 roku firma otrzymała ją za nowego Daily Electric w kategorii samochodów dostawczych oraz za Eurocargo CNG w kategorii pojazdów dystrybucyjnych, a w 2018 roku – za Daily Blue Power, również w kategorii samochodów dostawczych.

Nagroda została wręczona na międzynarodowych targach Ecomondo 2018 targów ekologii i energii odnawialnej oraz zrównoważonego rozwoju. pojazd ciężarowy, .

– Jesteśmy dumni z tej prestiżowej nagrody, którą otrzymujemy w bardzo ważnym okresie dla napędów alternatywnych. Kilka tygodni temu niemiecki parlament zatwierdził zwolnienie samochodów ciężarowych napędzanych CNG i LNG z opłat drogowych. Strategia, która do bardzo niedawna uchodziła za „wizjonerską”, teraz staje się rzeczywistością. Społeczeństwa i świat idą do przodu, tworząc nową wizję transportu – nie jako źródła zanieczyszczeń, lecz jako sektora, który może być postrzegany z perspektywy zrównoważonego korzystania ze środowiska. Tę wizję można urzeczywistnić poprzez gospodarkę o obiegu zamkniętym, opartą na biometanie, w której energia jest wytwarzana z opadów organicznych lub rolnych – powiedział Pierre Lahutte, prezes marki Iveco.

Iveco_StralisN2

Stralis NP 460 jest wyposażony w silnik Cursor 13 NP, opracowany pod kątem sprawnej realizacji najtrudniejszych zadań transportowych. Zastosowane w nim rozwiązania techniczne są chronione dwoma patentami. Pierwszy z nich dotyczy systemu kontroli spalania stukowego, który umożliwia poprawę osiągów przy maksymalnej kompatybilności paliwowej oraz chroni silnik i trójfunkcyjny katalizator przed skutkami tzw. wypadania zapłonów.

Drugi patent dotyczy systemu aktywnej kontroli przepływu powietrza czyli nowej logiki sterowania składem mieszanki paliwowo- powietrznej w trakcie zmiany biegów.

Stralis NP 460 jest świetnym pojazdem do autentycznie zrównoważonych zadań transportowych, zarówno pod względem ekologicznym, jak i ekonomicznym. Z jednej strony zastosowane w nim rozwiązania techniczne służą zapewnieniu produkcji „czystej mocy” i wysokich parametrów środowiskowych – emisję cząstek stałych i NOx zmniejszono odpowiednio o 99 i 60 proc. w stosunku do normy Euro VI, a ograniczenie emisji CO2 może sięgać 95 proc. w przypadku stosowania biometanu.

Z drugiej strony zaawansowana technologia i usługi Iveco służące optymalizacji zużycia paliwa pozwalają obniżyć całkowity koszt posiadania (TCO) o 9 proc. w porównaniu z analogiczną wersją pojazdu z silnikiem Diesla oraz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 15 proc.

Na jednym kilogramie skroplonego metanu pokonuje auto 4,21 kilometra (ok. 24 kg/ 100 km). Kolejnym jego atutem jest lekki i bardzo prosty układ wydechowy. Głównym jego podzespołem jest trójfunkcyjny katalizator o uproszczonej konstrukcji. Samochód nie ma filtra cząstek stałych, katalizatora SCR, nie wymaga stosowania płynu AdBlue.

Wyeliminowano w nim tradycyjne ograniczenia pojazdów zasilanych gazem, a zasięg na jednym tankowaniu pary zbiorników LNG wynosi imponujące 1600 kilometrów. Stralis NP 460 z nowo zaprojektowaną 12 biegową zautomatyzowaną przekładnią Hi Tronix jest uniwersalnym modelem występującym w pełnej gamie wersji, takich jak obniżony ciągnik siodłowy, samochód do przewozu kontenerów BDF, czy superlekki ciągnik do przewozu materiałów niebezpiecznych podlegających ADR, a także X WAY NP do przewozu materiałów budowlanych.