LIWA FESTIVAL 2019: PREMIERA NOWEGO JEEPA GILADIATORA

Podczas legendarnego festiwalu off- roadowego Liwa na pustyni w Abu Zabi, który potrwa na Bliskim Wschodzie do 10 stycznia, debiutuje nowy Jeep Gladiator 2020.

To najbardziej wszechstronny pickup w historii.


Zobacz także:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Największe i najbardziej „szalone” wydarzenie spod znaku sportów motorowych 4×4, Liwa Festival, jest miejscem prezentacji najnowszej wersji Jeepa Gladiator. Przyciągająca ponad milion miłośników motoryzacji i entuzjastów off- roadu z całego świata impreza, odbywa się u stóp cieszącej się złą sławą Tal Moreeb (wydmy Moreeb).

Z pagórkiem na wysokość 300 metrów n.p.m. i nachyleniem 50 stopni jest największą wydmą w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i przyciąga kierowców terenowych z całego Bliskiego Wschodu podejmujących trudne wyzwanie „wspinaczki” po imponującym wzniesieniu.

Specjalnie skonstruowany tor przeszkód dla Jeepów jest jedną z głównych atrakcji festiwalu, stanowiąc wyzwanie dla zawodników jadących własnymi SUV-ami i podejmujących próbę zdania tego niezwykłego testu, badając granice możliwości samochodów.

Gladiator 2020 został zaprezentowany na stoisku Jeepa i można podziwiać zamontowane w nim oryginalne akcesoria i części od MOPAR Fiat Chrysler Automobiles (FCA), zapewniające optymalne możliwości i osiągi.

Jeep Gladiator 2020 Launch Edition

Dla uczczenia wprowadzenia na rynek Bliskiego Wschodu, w lutym 2020 roku będzie można zakupić limitowaną edycję zaledwie 300 egzemplarzy Jeepa Gladiatora Launch Edition. Oprócz specjalnego emblematu, model wyróżniają elementy designu, w tym stalowy zderzak przedni, 17-calowe, aluminiowe koła Mid Gloss Black, 33-calowe opony BF Goodrich M oraz czarne, skórzane fotele z czerwonymi przeszyciami.

W standardzie oferowane są LED-owe reflektory przednie oraz reflektory pokrywy tylnej, ekran dotykowy o przekątnej 8,4 cala, dziewięciogłośnikowy system nagłaśniający premium Alpine, system bezkluczykowy, przednia kamera terenowa, system wykrywania martwego pola (Blind Spot Monitoring), system wykrywania obiektów na drodze cofania (Rear Cross Path detection), asystent parkowania tyłem ParkSense, zaawansowany system wspomagania hamowania awaryjnego (Advanced Brake Assist), system ostrzegania przed kolizją (Full- Speed Forward Collision Warning Plus), adaptacyjny tempomat ze Stop, lakierowane poszycie skrzyni załadunkowej oraz bezprzewodowy głośnik.

Zbudowana na bazie wersji Gladiator Rubicon, Launch Edition, wyposażona jest w charakterystyczne, czerwone haki holownicze, system Rock- Trac 4×4, dwubiegową skrzynię rozdzielczą o przełożeniu równym 4:1, oś przednią i tylną Dana 44 heavy- duty, elektroniczną blokadę przedniej i tylnej osi Tru- Lok, elektronicznie rozłączany stabilizator poprzeczny, który stanowi wyjątek w tej kategorii samochodów, osłonę skrzyni ładunkowej i wbudowane progi ochronne skrzyni ładunkowej oraz udoskonalony 3,6-litrowy silnik Pentastar V-6 o mocy 285 KM i momencie obrotowym 353 Nm, zestawiony z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów.