MERCEDES: AMG GT 63 S 4MATIC+ Z REKORDEM NA TORZE

Mercedes- AMG GT 63 S 4MATIC+ uzyskał najlepszy czas, bijąc tym samym rekord przejazdu na legendarnej północnej pętli toru Nürburgring.

Inżynier ds. rozwoju AMG Demian Schaffert poprowadził czterodrzwiowe coupé z Affalterbach do pierwszego miejsca listy najszybszych samochodów w kategorii „klasa luksusowa”.


Zobacz także:

SPORT

ROZMAITOŚCI


 

Tym samym były kierowca wyścigowy o 2,3 sekundy pobił własny rekord okrążenia ustanowiony jesienią 2018 r.

Oficjalnie zmierzone i poświadczone notarialnie wartości to: 7.23,009 min. dla pętli o długości 20,6 km (bez pomiaru prostej w sekcji T13) oraz 7.27,800 min. dla kompletnego toru o długości 20,832 km. W ten sposób Mercedes- AMG po trzech miesiącach odzyskał panowanie w swojej klasie.

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+, z silnikiem o mocy 470 kW (639 KM), wyruszył po nowy rekord w standardowym wyposażeniu: obejmuje ono systemy istotne z punktu widzenia dynamiki jazdy, takie jak w pełni zmienny napęd cztery koła AMG Performance 4MATIC+, aktywną skrętną tylną oś, elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy tylnej osi o ograniczonym poślizgu oraz program zwinności AMG Dynamics.

Zamontowane podczas rekordowego przejazdu opony Michelin Pilot Sport Cup2 – na życzenie można je zamówić – zapewniły przyczepność pod kątem uzyskania optymalnej trakcji i przyspieszenia na wyjeździe z każdego z 73 zakrętów „Zielonego Piekła”. Pakiet aerodynamiczny, również opcjonalnie dostępny w sprzedaży i zamontowany w „rekordowym” egzemplarzu, pozwolił dodatkowo zwiększyć stabilność przy wyższych prędkościach.

Podczas pomiaru warunki na trudnym torze w górach Eifel nie były optymalne – w niektórych sekcjach na nawierzchni występowały nawet plamy wody. W programie jazdy Race zawieszenie AMG Ride Control+ specjalnie „wyostrza” charakterystykę amortyzatorów, a charakterystyka układu kierowniczego staje się bardziej bezpośrednia.

AMG Dynamics w pozycji Master wykorzystuje napęd na cztery koła oraz responsywność elektronicznie sterowanej „szpery”.