MERCEDES: NOWA KLASA C – LIMUZYNA Z AMBICJAMI

Mercedes-Benz C-Klasse Limousine (W205) 2013

Zapowiadając nową generację modelu, Mercedes-Benz rozpoczyna kolejny rozdział Klasy C. Design kabiny nowej Klasy C to obraz współczesnego luksusu – połączenie przejrzystej stylizacji, wysokiej próby materiałów i sportowego sznytu.

Deska rozdzielcza z gładzikiem i wyświetlaczem head-up, najlżejsze nadwozie w segmencie, bogactwo systemów bezpieczeństwa, dynamicznie i komfortowo zestrojone zawieszenie czy klimatyzacja korzystająca z sygnału GPS podkreślają wewnętrzną wartość nowej limuzyny, która – za sprawą innowacyjnych rozwiązań i ekskluzywnego wykończenia ma ambicje awansu do wyższej klasy.


Zobacz także:
PREMIERY


Design kabiny odpowiada również oczekiwaniom użytkowników najnowszych urządzeń multimedialnych, takich jak smartfony czy tablety. Konsola środkowa z zupełnie nowym rozkładem instrumentów zapewnia poczucie większej przestrzeni, a estetyczne okładziny o precyzyjnie wyrzeźbionych liniach podkreślają wyrafinowany charakter wnętrza. Po raz pierwszy nowa Klasa C otrzyma gładzik (touchpad) – podobnie jak w przypadku smartfonów, funkcje systemu informacyjno- multimedialnego mogą być obsługiwane opuszką palca.

Kolejną innowacją jest wyświetlacz head-up. Zupełnie jak w myśliwcach, na przedniej szybie – bezpośrednio w polu widzenia kierowcy – pojawiają się najważniejsze informacje, w tym szybkość jazdy, obowiązujące ograniczenia prędkości, wskazówki nawigacji i komunikaty systemu Distronic Plus. Obraz o wysokiej rozdzielczości zdaje się unosić nad pokrywą silnika, około 2 metry przed kierowcą, i pozwala ograniczyć ewentualne rozproszenie uwagi związane z odczytem informacji ze wskaźników. Jego ustawienia można dostosować do osobistych preferencji.

 

 

Inteligentna, lekka konstrukcja

Niższa masa oraz imponująca sztywność zapewniająca znakomite właściwości jezdne, optymalny poziom wibracji oraz wysoki poziom bezpieczeństwa biernego – oto krótka charakterystyka hybrydowego nadwozia aluminiowego nowej Klasy C. Konstrukcja waży o około 70 kg mniej od porównywalnej, ale wykonanej ze stali.Masa własna całego samochodu spadła względem poprzednika o około 100 kg. W rezultacie Klasa C jest znacznie bardziej oszczędna i również pod tym względem ustanawia klasowe standardy.

Ten technologiczny skok Mercedes-Benz zawdzięcza nowej koncepcji projektowania, w szerokim zakresie wykorzystującej aluminium, formowane na gorąco elementy stalowe i stal o ultrawysokiej wytrzymałości – to nietypowe połączenie w samochodach produkowanych seryjnie.

Jednocześnie karoseria i nadwozie reprezentują najwyższe standardy pasywnego bezpieczeństwa. Limuzyna nie tylko spełnia obecne wymogi bezpieczeństwa obowiązujące w poszczególnych regionach, ale i rygorystyczne wymagania Mercedes-Benz, zgodne ze strategią “Best Real Life Safety“. To zasługa kabiny pasażerskiej zbudowanej głównie z wysoko- i ultrawysokowytrzymałej stali, specjalnie zaprojektowanych stref zgniotu ze zoptymalizowanym rozkładem sił w przedniej i tylnej części nadwozia oraz zewnętrznego poszycia karoserii, praktycznie w całości wykonanego z aluminium.

 

 

Zawieszenie – zwinność i komfort jazdy

Nowa Klasa C łączy przyjemność z jazdy na krętych drogach z wyśmienitym komfortem jazdy. Istotny udział ma w tym nowa, 4-wahaczowa oś przednia. Limuzyna jest standardowo wyposażona w zawieszenie stalowe. Alternatywnie, jako pierwszy model w segmencie, może być zaopatrzona w elektronicznie sterowane zawieszenie pneumatyczne Airmatic ze zmiennym stopniem tłumienia i różnymi trybami pracy do wyboru.

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa

Kolejna generacja Klasy C zostanie wyposażona w nową poduszkę powietrzną pasażera z przodu z czujnikiem wykrywającym obecność fotelika dla dziecka. Po jego zamontowaniu poduszka zostaje odłączona.

Lista wyposażenia wzbogaci się również o znane z nowej Klasy S systemy wspomagające kierowcę – zupełnie nowe lub o rozszerzonym zakresie działania.

Przyjazna atmosfera na pokładzie

Nowa Klasa C jako jedyny model w klasie otrzyma układ klimatyzacji z automatyczną recyrkulacją powietrza podczas jazdy w tunelu. Zamknięty obieg powietrza będzie uruchamiany w oparciu o dane nawigacji satelitarnej.

Pakiet Air Balance z aktywnym rozpylaczem zapachów i jonizatorem, który kilka miesięcy świętował swoją premierę w Klasie S, także dba o zapewnienie podróżującym dobrego samopoczucia.