MERCEDES: NOWOŚCI W GAMIE KLAS A, CLA i GLA

Do zróżnicowanej oferty kompaktowych modeli Mercedes-Benz dołączają nowe warianty. CLA 200 CDI 4MATIC oraz CLA 220 CDI 4MATIC to pierwsze wysokoprężne wersje kompaktowego coupé z napędem na cztery koła.

Przednionapędowy wariant CLA 200 CDI otrzyma nową jednostkę wysokoprężną o pojemności 2,2 litra zamiast dotychczasowej, 1,8-litrowej. We wrześniu br. w sprzedaży pojawi się także benzynowa Klasa A 220 4MATIC z napędem na obie osie. Kolejną nowością jest wyjątkowo ekonomiczny model GLA 180 CDI ze skrzynią zautomatyzowaną 7G-DCT, zużywający średnio zaledwie 3,9 l/100 km.


Zobacz także:

CITROEN: C4 CACTUS WJEŻDŻA NA POLSKIE DROGI (CENY)

PORSCHE: ZNAMY CENY NOWEGO CAYENNE


 
Nowe odmiany Klas A, CLA i GLA spełniają normę emisję Euro 6 i są standardowo wyposażone w system ECO start/stop. Model A 220 4MATIC będzie można zamawiać począwszy od sierpnia br., a pozostałe – już dzisiaj. Pierwsze egzemplarze trafią do dealerów we wrześniu br.

Historia sukcesu nowej generacji kompaktowych Mercedesów rozpoczęła się w listopadzie 2011 r. od premiery Klasy A. Od tej pory ich sprzedaż nieustannie rośnie – tylko w pierwszym półroczu br. na zakup modeli Klasy A, B, CLA lub GLA na całym świecie zdecydowało się 215 205 nabywców, o 24,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

A 220 4MATIC: czwarty benzynowy wariant z napędem na obie osie

W gamie Klasy A debiutuje kolejna po A 250 4MATIC, A 250 Sport 4MATIC i A 45 AMG 4MATIC benzynowa odmiana z napędem na cztery koła. Model A 220 4MATIC zasilany jest 2-litrową, turbodoładowaną jednostką benzynową o mocy 184 KM. Od 0 do 100 km/h rozpędza się w ciągu 7,4 s i zużywa średnio 6,3 l/100 km.

CLA 200 CDI: nowy turbodiesel

Zamiast stosowanego wcześniej silnika o pojemności 1,8 litra pod maską CLA 200 CDI pracuje teraz jednostka 2,2-litrowa. Generuje ona moc 136 KM i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Turbodiesel wyróżnia się licznymi zabiegami podwyższającymi wydajność, m.in. nowym sposobem obróbki głowicy i nowymi łożyskami walcowymi wałka rozrządu, zoptymalizowaną pompą vacuum, a także zastosowaniem aluminiowych tłoków ze zmodyfikowanymi luzami montażowymi i niskooporowych pierścieni oraz wałka wyrównoważającego Lanchester z łożyskami walcowymi. CLA 200 CDI będzie dostępny w trzech wersjach:

– z 6-biegową przekładnią manualną;
– ze zautomatyzowaną, dwusprzęgłową skrzynią 7G-DCT o 7 przełożeniach;
– z napędem 4MATIC (i skrzynią 7G-DCT w standardzie).

Model ze skrzynią manualną zużywa średnio 4,1 l ON/100 km, a z przekładnią 7G-DCT – zaledwie 4,0 l/100 km. To wyniki o 0,1 l/100 km niższe od tych uzyskiwanych przez jednostkę o pojemności 1,8 litra.

Gama CLA wzbogaca się też o wariant CLA 220 CDI z napędem 4MATIC. Dysponuje on 2,2-litrowym turbodieslem o mocy 170 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

GLA 180 CDI: nowy model bazowy

W ofercie modelu GLA debiutuje nowa, wyjątkowo ekonomiczna wersja wysokoprężna GLA 180 CDI. Napędza ją 4-cylindrowa jednostka o pojemności 1,5 litra, mocy 109 KM oraz 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w szerokim zakresie od 1750 do 2500 obr./min. GLA 180 CDI rozwija prędkość maksymalną równą 190 km/h i zużywa średnio zaledwie 3,9 lub 4,0 l/100 km (dane, odpowiednio, dla wersji ze skrzynią manualną oraz przekładnią 7G-DCT).