MINI: COOPER 5D NOWYM MISTRZEM WARTOŚCI

Mini-warty1

Nowy MINI Cooper 5D zwyciężył we wszystkich kategoriach w rankingu prezentującym samochody o najtrwalszej wartości rezydualnej na rynku niemieckim, opublikowanym przez tygodnik motoryzacyjny Auto Bild.

5-drzwiowa, 5-miejscowa wersja nadwoziowa modelu nie tylko zdobyła tytuł „Mistrza Wartości 2015” w klasie aut małych, ale też wygrała w klasyfikacji generalnej.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Najnowszy ranking bazuje na prognozach renomowanego Instytutu Monitorowania Rynku Schwacke, odnoszących się do przewidywanej wartości odsprzedażowej po 4-letnim użytkowaniu samochodu zarejestrowanego po raz pierwszy w roku 2015. Eksperci motoryzacyjni porównali proces zmiany wartości aktualnych modeli samochodów w 13 kategoriach. Poza charakterystyką każdego z modeli, ceną nabycia, kosztami bieżącymi i wynikami testów porównawczych, stwierdzana wartość opiera się także na innych czynnikach wpływających na pozycję auta na rynku – moment wejścia modelu na rynek, image marki, rywalizację typową dla segmentu i ogólny rozwój sytuacji ekonomicznej.

Wyniki dostarczają potencjalnym nabywcom nowych aut wartościowe wsparcie w procesie decyzyjnym, jako że różnica między ceną nabycia a wartością odsprzedaży jest jednym z najbardziej istotnych czynników kosztowych. „Klienci, którzy dziś zdecydują się na Wertmeistera, przy odsprzedaży auta za kilka lat zanotują niewielką stratę” – konkludują autorzy raportu.

Nowy MINI Cooper 5D przejął pałeczkę lidera w klasie aut małych premium od MINI Coopera S Countryman, który w 2014 r. zdobył tytuł „Wertmeister”, a także kontynuuje linię sukcesów marki, która zdominowała segment od 2005 r. dzięki modelom takim jak MINI Cooper 3D i MINI Cabrio. Aktualne badanie ocenia wartość MINI Coopera S 5D na 65,6 proc. ceny początkowej, co jest najwyższym wynikiem wśród wszystkich modeli analizowanych w tym roku.

Nowe MINI Cooper 5D (średnie spalanie 4,8-4,7 l/100 km, emisja CO2: 111-109 g/km) napędzany jest silnikiem benzynowym o mocy 100 kW/136 KM, o 3 cylindrach, zasilanym najnowszą generacją technologii MINI TwinPower Turbo. Prędkość 100 km/h osiąga po 8,2 sek., jest dostępny ze skrzynią manualną lub automatyczną Steptronic (obie 6-biegowe).

Po premierze wersji MINI One First 5D w marcu 2015 paleta modelowa obejmować będzie 7 wariantów silnikowych – cztery benzynowe i 3 wysokoprężne. Wszystkie zapewniają typową dla marki zwinność i frajdę z jazdy oraz wzorową wydajność – a także zwiększoną funkcjonalność dzięki rozstawowi osi większemu o 72 mm niż w wersji 3D, dzięki czemu wszystkie zalety MINI zainteresują kolejne grupy docelowe. Oraz dzięki wyjątkowo trwałej wartości.