MINI: NOWY MODEL SEVEN – DESIGNERSKI KLASY PREMIUM

mini-sev1

Wraz z nowym MINI Seven brytyjska marka podkreśla cechy tego oryginalnego auta z segmentu małych samochodów premium. Pierwszy model designerski łączy tradycyjne wartości z nowoczesnością aktualnych modeli.

3- drzwiowy lub 5-drzwiowy samochód łączy ekskluzywne cechy stylistyczne wewnątrz i na zewnątrz oraz posiada wysokiej jakości wyposażenie.


Zobacz także:

PREMIERY

RENAULT: MOŻNA ZAMÓWIĆ TALISMANA W WERSJI GRANDTOUR


 

Nowe MINI Seven podkreśla charakter, brytyjskie pochodzenie i koncepcję auta premium w segmencie małych samochodów bazującą na tradycyjnym oryginale. Nazwa stanowi odniesienie do modelu Austin Seven, od którego w roku 1959 rozpoczęła się produkcja klasycznych Mini.

mini-sev2

Debiut rynkowy odbędzie się z czterema różnymi silnikami jako 3-drzwiowe MINI Seven (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,7 – 3,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 133 – 92 g/km) oraz 5-drzwiowe MINI Seven (5,9 – 3,6 l/100 km; emisja: 136 – 95 g/km). Zakres mocy silników: od 85 kW/116 KM do 141 kW/192 KM.

Auto posiada specyficzne wyposażenie zewnętrzne: lakier Yours w kolorze Lapisluxury Blue (alternatywnie oferowane inne kolory), dach i lusterka zewnętrzne w kolorze Melting Silver, 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich w ekskluzywnej stylistyce Seven Spoke two-tone, listwy progowe MINI Seven oraz ozdobniki boczne z logo. Pasy na masce silnika w kolorze Melting Silver z obramowaniem w kolorze Malt Brown oferowane są jako opcja.

Atmosfera wnętrza uzyskana została dzięki takim elementom, jak tapicerka z tkaniny i skóry w kolorze Diamond Malt Brown, powierzchnie wewnętrzne w kolorze Piano Black (opcjonalna Colour Line Malt Brown) i logo na obramowaniu centralnego zestawu wskaźników.

mini-sev3

Ekskluzywny charakter designerskiego modelu dodatkowo podkreśla opcjonalny pakiet wyposażenia Seven Chili obejmujący reflektory diodowe, diodowe światła przeciwmgielne, białe kierunkowskazy, klimatyzacją automatyczną, komputer pokładowy, Driving Modes, pakiet Excitement, sportową kierownicę skórzaną z przyciskami wielofunkcyjnymi, czujnik deszczu z automatyczną aktywacją świateł mijania, regulację wysokości fotela pasażera, pakiet schowków, dywaniki welurowe i pakiet oświetlenia.

Nowy model pojawi się w salonach w dwóch wersjach nadwozia: nowe 3-drzwiowe MINI jako nowoczesna interpretacja klasycznej zasady kreatywnego wykorzystania przestrzeni oraz auto 5-drzwiowe jako innowacyjna koncepcja pojazdu z rozstawem osi większym o 72 mm, trzecim miejscem na tylnej kanapie oraz dużą ilością miejsca na nogi i nad głową oraz w bagażniku.

Opcjonalny sportowy układ jezdny, dynamiczna kontrola amortyzatorów i układ jezdny w lekkiej konstrukcji i o wyższej sztywności zapewniają bezpieczną jazdę. Kompleksowa ochrona pasażerów obejmuje m.in. sześć poduszek powietrznych, trzypunktowe pasy automatyczne, mocowanie fotelików dziecięcych ISOFIX oraz wskaźnik ciśnienia w oponach.

mini-sev4

Wyższa jest wydajność dzięki silnikom i skrzyni biegów najnowszej generacji, jak też wielu technologiom Mninimalism w standardzie oraz optymalnym właściwościom aerodynamicznym.

Nowoczesna jest koncepcja wskaźników i obsługi z zestawem wskaźników na kolumnie kierownicy oraz zestawem centralnym z rozszerzonym zakresem wskazań i opcjonalnym diodowym pierścieniem świetlnym. Sterowanie funkcjami nawigacji, rozrywki, telefonu i pojazdu odbywa się za pomocą kolorowego monitora o przekroju nawet do 8,8 cala i kontrolera MINI na konsoli środkowej.

Bogata jest oferta systemów wspomagających kierowcę: wyświetlacz MINI Head Up, asystent parkowania, kamera cofania oraz system asystujący kierowcy obejmujący działający na bazie kamery aktywny regulator prędkości, ostrzeganie przed najechaniem i ostrzeganie przed pieszymi z funkcją hamowania, asystent świateł drogowych z rozpoznawanie znaków drogowych. Dostępny jest też aktualny program In Car Infotainment MINI Connected.

mini-sev6

Warianty silnikowe:

* 3-drzwiowe MINI Cooper S / 5-drzwiowe MINI Cooper S: 4-cylindrowy silnik benzynowy z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie, wtrysk bezpośredni, adaptacyjny rozrząd, zmienna regulacja faz rozrządu); pojemność skokowa: 1998 cm3, moc: 141 kW/192 KM przy 4700 – 6000 obr./min.; moment obrotowy: 280 Nm przy 1250 obr/min (300 Nm z overboost); przyspieszenie (0–100 km/h): 6,8 sek. (skrzynia automatyczna: 6,7 sek.) / 6,9 sek. (skrzynia automatyczna: 6,8 sek.); prędkość maksymalna: 235 km/h (233 km/h) / 232 km/h (230 km/h); zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,8 – 5,7 l (5,4 – 5,3 l ) / 6,0 – 5,9 l (5,5 – 5,4 l) na 100 km.

* 3-drzwiowe MINI Cooper / 5-drzwiowe MINI Cooper: 3-cylindrowy silnik benzynowy z technologią TwinPower Turbo (turbodoładowanie, wtrysk bezpośredni, adaptacyjny rozrząd, zmienna regulacja faz rozrządu); poj. skokowa: 1499 cm3, moc: 100 kW/136 KM przy 4400 obr./min.; maks. moment obr.: 220 Nm przy 1250 obr/min (230 Nm z overboost); przysp. (0–100 km/h): 7,9 sek. (automatyczna: 7,8 sek.) / 8,2 sek. (skrzynia automatyczna: 8,1 sek); pr. maksymalna: 210 km/h (210 km/h) / 207 km/h (207 km/h); spalanie: 4,6 – 4,5 l (4,8 – 4,7 l ) / 4,8 – 4,7 l (4,9 – 4,8 l) na 100 km.

mini-sev5

* 3-drzwiowe MINI Cooper SD / 5-drzwiowe MINI Cooper SD: 4-cylindrowy silnik wysokoprężny z technologią TwinPower Turbo (turbosprężarka o zmiennej geometrii turbiny, wtrysk bezpośredni Common Rail); poj. skokowa: 1995 cm3, moc: 125 kW/170 KM przy 4400 obr./min.,
maks. moment obr.: 360 Nm przy 1500-2750 obr/min.; przysp. (0–100 km/h): 7,3 sek. (skrzynia automatyczna: 7,2 s) / 7,4 s (automatyczna: 7,3 sek.); pr. maksymalna: 227 km/h (225 km/h) / 225 km/h (223 km/h); spalanie: 4,1 – 4,0 l (4,1 – 4,0 l ) / 4,3 – 4,1 l (4,2 – 4,1 l) na 100 km.

* 3-drzwiowe MINI Cooper D / 5-drzwiowe MINI Cooper D: 3-cylindrowy silnik wysokoprężny z technologią TwinPower Turbo (turbosprężarka o zmiennej geometrii turbiny, wtrysk bezpośredni Common Rail); poj. skokowa: 1496 cm3, moc: 85 kW/116 KM przy 4400 obr./min.;
maks. moment obr.: 270 Nm przy 1750 obr/min.; przysp. (0–100 km/h): 9,2 sek. (automatyczna: 9,2 s) / 9,4 sek. (automatyczna: 9,5 sek.);
pr. maks.: 205 km/h (204 km/h) / 203 km/h (202 km/h); spalanie: 3,6 – 3,5 l (3,8 – 3,7 l ) / 3,7 – 3,6 l (3,9 – 3,8 l) na 100 km.

Wymiary
– 3-drzwiowe MINI: długość: 3821 mm (Cooper S / Cooper SD: 3850 mm); szerokość: 1727 mm, wysokość: 1414 mm, rozstaw osi: 2495 mm;
– 5-drzwiowe MINI: długość: 3982 mm (Cooper S / Cooper SD: 4005 mm); szerokość: 1727 mm; wysokość: 1425 mm; rozstaw osi: 2567 mm.