MITSUBISHI: DO SALONÓW WJECHAŁ NOWY OUTLANDER PHEV

Polska premiera nowego Mitsubishi Outlandera PHEV 2020 odbyła się tym razem – z powodu pandemii koronowirusa – w wersji on-line.

SUV z elektrycznym napędem hybrydowym z zasilaniem z gniazdka (plug-in) jest już dostępny w polskich salonach dealerskich.


Zobacz relacje:

PREMIERY

ECO


 

Nowy model Mitsubishi to jedyny pojazd PHEV w swojej klasie SUV, który może być ładowany ze stacji szybkiego ładowania. Jego atuty to m.in.: dobrze wyciszone i wyposażone wnętrze, dynamika elektrycznego napędu na cztery koła oraz duży zasięg I łatwość ładowania baterii – także ze zwykłego gniazdka 230 V w połączeniu z rekordowo niską emisją CO2. Pojazd może być napędzany wyłącznie silnikami elektrycznymi – np. w strefie bezemisyjnej.

W najświeższym wcieleniu znajdziemy zmodernizowany układ napędowy i system operacyjny OS, udoskonalony układ jezdny, bogatsze wyposażenie oraz zmiany stylistyczne. Miesięczne raty przy zakupie Outlandera PHEV 2020 startują już od 1 908 zł netto w przypadku leasingu i 1 996 zł brutto dla kredytu.

Napęd elektryczny i 3 silniki bez skrzyni biegów

Mitsubishi zrezygnowało z prostego montażu napędów elektrycznych w tradycyjnych modelach spalinowych i zdecydowało się na opracowanie własnych pojazdów hybrydowych typu plug-in. Nowe Mitsubishi poruszane jest głównie przez dwa silniki elektryczne pracujące w układzie stałego napędu 4WD. Silnik spalinowy albo napędza generator zasilający akumulator trakcyjny, bądź też bezpośrednio przednie koła samochodu (przy pracujących silnikach elektrycznych z przodu i z tyłu).

Załączanie szeregowego oraz równoległego trybu napędu hybrydowego odbywa się tylko na możliwie krótki czas, by dostosować układ napędowy samochodu do specyficznych warunków drogowych, z układami sterowania dążącymi do przywrócenia napędu całkowicie elektrycznego tak szybko i tak często, jak to będzie możliwe.

Dzięki typowej dla silników elektrycznych zdolności dostarczania maksymalnego momentu obrotowego już przy ruszaniu z miejsca, zastosowana konfiguracja układu napędowego pozwala uzyskać lepsze czasy przyspieszania, niż w analogicznym samochodzie z silnikiem benzynowym, jednocześnie zachowując wyjątkowo korzystne parametry środowiskowe nowego układu.

Innowacyjne rozmieszczenie komponentów układu napędowego pozwoliło zrezygnować z konwencjonalnej skrzyni biegów i wału napędowego, a całość jest sterowana elektronicznie przez system operacyjny PHEV (PHEV OS).

Układ napędowy

Zastosowano nowy silnika= benzynowy o pojemności 2,4-litra, pracującego w obiegu Atkinsona. Efektem jest wyższy moment obrotowy oraz ogólnie niższe zużycie paliwa i emisja CO2. Moc generatora wzrosła o 10 proc., moc tylnego silnika – do 95 KM, moc wyjściowa akumulatora napędowego- o 10 proc. a pojemność – dzięki nowym ogniwom do 13,8 kWh.

Zastosowano nowe funkcje: system podgrzewania akumulatora, równoważenia napięcia ogniwa, mapowanie logiczne systemu operacyjnego PHEV oraz ze 125 km/h do 135 km/h podniesiono maksymalna prędkość w trybie EV.

Outlander PHEV oferuje trzy tryby jazdy, wszystkie automatycznie aktywowane przez system operacyjny PHEV i wszystkie oferujące stały elektryczny napęd na cztery koła: elektryczny (do 135 km/h), hybrydowy i równoległy tryb hybrydowy (aktywowany automatycznie przy dużej prędkości).

System PHEV jest w pełni automatyczny, bezproblemowy w użyciu i niezawodny. Wybór, jakiego może dokonać kierowca, to: priorytetu EV, trybu Save, trybu Charge, używanie łopatek przy kierownicy do wyboru poziomu hamowania odzyskowego. Tryb EV jest trybem domyślnym i zapewnia zasięg jazdy bezemisyjnej do 57 km (wg. WLTP City).

Właściciel ma do wyboru wiele możliwości ładowania baterii napędowej: ze standardowego gniazdka 230 V (ok. 5,5-7 godzin), szybkie ładowanie (standard CHAdeMO – 25 min. dla ładowania do 80 proc.), tryb Charge i hamowanie regeneracyjne (6 poziomów).

Super All Wheel Control i układ jezdny

Sprawdzony w WRC, wzorowany na tym w modelu Lancer Evolution system napędu na 4 koła Super-A ll Wheel Control (S-AWC) zwiększa osiągi. Nowy tryb Sport zapewnia lepszą reakcję na pedał przyspieszenia i poprawę trakcji, a tryb Śnieg poprawia trakcję podczas ruszania z miejsca.

Zmodernizowano układ jezdny. Zmiany objęły: szybciej reagujący układ kierowniczy, nastawy amortyzatorów dla nowych parametrów, oprogramowanie kontroli trakcji czy średnicę tarcz hamulcowych.

Zmiany stylistyczne i bogatsze wyposażenie

W nowym modelu przeprojektowano grill i zderzak, a ramki świateł przeciwmgielnych i światła drogowe LED nabrały „technicznego ” stylu. Z tyłu przedłużono tylny zderzak i powiększono spojler dachowy. Kolejne zmiany to nowe 18-calowe felgi, nowe przednie fotele, przełącznik zmiany ustawień Super- All-Wheel- Control, 8-calowy ekran SDA, nowy panel centralny ekranu i nawiewów, przełącznik trybu Sport, przeniesiony przełącznik trybów lepsza ergonomia zegarów i wskaźników.

Polska oferta

Mitsubishi Outlander PHEV 2020 (cena katalogowa 175 990 zł) jest oferowany w Polsce w 3 wersjach wyposażenia. W podstawowej opcji Intense, dostępnej z ratą leasingu w wysokości 1908 zł netto lub racie kredytowej w wysokości 1996 zł brutto, otrzymamy między innymi światła do jazdy dziennej w technologii LED, kamerę cofania, tempomat, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, elektryczną regulację podparcia odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy, podgrzewane przednie fotele, system dostępu bezkluczykowego a także chromowane wykończenie atrapy chłodnicy i srebrne relingi dachowe.

W wersji Instyle (cena – 194 990 zł, leasing – 2114 zł netto, kredyt 2212 zł brutto), znajdą się także 18-calowe obręcze kół, światła mijania i drogowe w technologii LED, elektrycznie regulowany fotel kierowcy, elektryczne ogrzewanie kabiny, stacja multimedialna SDA z 8-calowym ekranem dotykowym i interfejsem Android Auto/Apple Car Play, przednie i tylne czujniki parkowania, system monitorowania martwego pola w lusterkach zewnętrznych (BSW) i system monitorowania ruchu poprzecznego podczas jazdy do tyłu (RCTA).

Na liście wyposażenia najbogatszej wersji Instyle Plus (209 990 zł, 2277 zł netto, 2382 zł brutto) znajdziemy dodatkowo system kamer 360 stopni z kamerą cofania, czarną, skórzaną tapicerkę z ozdobnymi przeszyciami, podgrzewaną kierownicę i szybę czołową, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika, system łączności „Mitsubishi Remote Control”, multimedialną stację SDA z wbudowanym systemem nawigacji a także system ograniczający skutki kolizji czołowej FCM, układ ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu LDW, tempomat adaptacyjny ACC i automatyczne światła drogowe AHB.