NISSAN: NOWY NP300 NAVARA – PIKUP DLA WSZYSTKICH

NiPi_0

Nowy Nissan NP300 Navara to już 12. generacja pickupa przeznaczonego do intensywnej eksploatacji, kontynuująca tradycje marki jako cenionego i zaufanego producenta w tym wymagającym segmencie.

Model oferuje komfort oraz szereg zaawansowanych technologii, który zaspokoi potrzeby wymagających użytkowników, zarówno prywatnych, jak i firmowych. Model jest bardzo konkurencyjny pod względem zużycia paliwa, osiągów mierzonych przyspieszeniem oraz walorów użytkowych.


Zobacz także:
UŻYTKOWE


Samochód jest zbudowany na sztywniejszej i wytrzymalszej w porównaniu do poprzednika ramie oraz wyróżnia się nowoczesnym stylem i solidną konstrukcją. Nowy NP300 Navara oferuje obniżone koszty eksploatacji dzięki ulepszonym parametrom zespołu napędowego oraz lżejszemu nadwoziu. Zmiany widoczne z zewnątrz to między innymi niższa linia dachu, większy prześwit oraz obszerniejsza powierzchnia skrzyni ładunkowej.

 

Nissan NP300 Navara występuje w wielu odmianach nadwozia i różnych wersjach silnikowych, dostosowanych do wymagań poszczególnych rynków. Dostępne są nadwozia wąskie i poszerzane, kabiny przedłużane i podwójne, a także napędy na jedną lub obie osie.

Z profilu NP300 Navara zwraca uwagę smukłą sylwetką z wysoko przebiegającą linią boczną i czarnym słupkiem B. Mocno przetłoczone drzwi podkreślają wrażenie dynamiczności, a mocno zarysowane błotniki dodają sylwetce masywności. Kontynuacją typowego dla Nissana motywu litery „V” na kracie wlotu powietrza są przetłoczenia na masce silnika biegnące aż do błotników. Wszystko to układa się w dynamiczną linię nadającą charakter sylwetce nadwozia.

Wizerunek modelu NP300 Navara podkreślają także reflektory z kloszami z wyraźnie zaznaczonym motywem bumerangu utworzonym przez światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Kolejne przyciągające wzrok detale to chromowane listwy przy dolnej krawędzi szyb bocznych oraz kierunkowskazy w obudowach lusterek bocznych. Nowe unikatowe kolory nadwozia – żółty Savannah oraz ziemisty brąz – mają podkreślać niepowtarzalny, dynamiczny, a jednocześnie miejski charakter modelu.

 

Zmodernizowano także wnętrze pojazdu. Łagodnie wyprofilowana między środkowym panelem a drzwiami deska rozdzielcza zapewnia poczucie przestronności. Projektanci zadbali także o to, by styl wnętrza stał się nowym wzorcem jakości dla segmentu. W tym celu zaprojektowano estetyczne wskaźniki, przyjemną w dotyku kierownicę, a także elementy wykończenia środkowej części deski rozdzielczej i konsoli środkowej z tworzywa imitującego aluminium. Dodatkowym elementem są starannie wykonane przeszycia na fotelach.

Ergonomiczne rozwiązania, materiały wysokiej jakości, łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie, wyższy komfort jazdy oraz lepsza widoczność – to atuty nowego auta. Przestronne wnętrze docenią zarówno zapracowani przedsiębiorcy, jak i rodziny spragnione relaksu w przestrzeni skutecznie odizolowanej od czynników zewnętrznych. Zarówno dobór materiałów, jak i staranne wykonanie, w tym podwójne przeszycia, świadczą o wysokiej jakości i ekskluzywności.

– Od wyprodukowania przez nas pierwszego pickupa w 1933 roku ponad 14 milionów klientów z całego świata wybrało pojazdy tego typu marki Nissan, aby wozić nimi swoje rodziny, współpracowników i ładunek – czasem w ekstremalnych warunkach. Zaprojektowanie dobrego samochodu nie jest łatwym przedsięwzięciem, ale nam się udało połączyć wszystko tak, aby pojazd spełniał wszystkie wymagania stawiane pojazdom sportowo-użytkowym pod względem osiągów, wytrzymałości, wszechstronności i kosztów eksploatacji – powiedział Andy Palmer, dyrektor ds. planowania w firmie Nissan.

 

W desce rozdzielczej umieszczono zestaw czytelnych wskaźników, a funkcje konsoli centralnej można łatwo obsługiwać przyciskami na kierownicy bez uszczerbku dla bezpieczeństwa jazdy. Do wyposażenia pojazdu należy kolorowy monitor wysokiej rozdzielczości, na którym wyświetlane są wskazania kompasu i wskazówki systemu nawigacji, informacje dotyczące zużycia paliwa oraz nazwa stacji radiowej lub odtwarzanego utworu. Poszczególne funkcje wspomagają kierowcę, a alarmy, informacje o terminie przeglądu i inne komunikaty mogą być podawane w jednym z wielu języków do wyboru.

NP300 Navara umożliwia bezpieczny przewóz ciężkich ładunków oraz ich łatwy załadunek i rozładunek. Odpowiadając na potrzeby, wprowadzono między innymi takie usprawnienia, jak zmniejszona średnica zawracania. Zastosowano hamulce z układem dynamicznej kontroli. Wersje silnikowe opracowano pod kątem najniższego zużycia paliwa. Pojazd może być wyposażony w ulepszony, czterocylindrowy silnik wysokoprężny 2.5 DOHC lub w czterocylindrową rzędową jednostkę benzynową 2.5 litra. Diesel 2.5 DOHC rozwija moc maksymalną 140 kW (120 kW przy 3600 obr./min.) i maksymalny moment obrotowy 450 Nm (403 Nm przy 2000 obr./min.), zaś turbosprężarka z elektrycznym siłownikiem zapewnia zwiększoną dynamikę.

Napęd 4×4 można załączyć w czasie jazdy. VDC (system dynamicznej kontroli jazdy) poprawia właściwości jezdne i bezpieczeństwo jazdy z napędem na wszystkie koła. Podobne zadania spełnia ABLS (aktywny hamulcowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu), HSA (system wspomagania ruszania pod górę) oraz HDC (system kontroli zjazdu).

NP300 Navara może być wyposażony w siedmiobiegową przekładnię automatyczną lub sześciobiegową przekładnię manualną. Zarówno flotowi, jak i indywidualni użytkownicy nowego Nissana NP300 Navara mogą liczyć na poprawę wydajności w terenie i wyższy komfort na drodze.